Skocz do zawartości

Problem z silnikiem. 320i 1987.


eater

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie forumowiczów.

 

No, to wygląda, że się nacieszyłem jazdą.

 

Dziś pomyślałem, że pojeżdzę sobie driftem po placu. Dużo śniegu, jazda na II biegu, maksymalnie 3,5 - 4 tys obr/min.

 

Zatrzymuję się, silnik chodzi jak traktor, czuć wyraźne wibracje. W momencie dodania gazu przydławia się na sekundę i słychać bulgotanie w dolocie.

 

Generalnie czuję też, że Bawarynka zrobiła się słabsza.

 

Pytanie - moja teoria to podwieszony, któryś z zaworów ssących, czy to możliwe? Jakie ew. inne przyczyny takiego zachowania sugerujecie?

 

Zaznaczam, że autko odpala bez problemu, nie szarpie podczas jazdy...

 

Jeżeli to podwieszony zawór to jakie mogą się z tym wiązać koszty napraw?

 

Dziękuję z góry za wszelkie porady.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdz czy ci sie gdzies czasem dolot nie rozszczelnil. Inna przyczyna moze byc peknieta dzwigienka zaworowa - koszt nowej to ok 60 pln = zdejmij pokrywe zaworowa to zobaczysz.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info sarna.

 

A powiedz, jak wygląda sprawa z rozrządem? Gdybym tłok spotkał się 9teoretycznie) z zaworem bałaganu narobiłoby się tyle, że silnik chyba w ogóle by nie pracował? Czy rozrząd w mojej Buni jest kolizyjny?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam e 28 z 87roku z tym samym silnikiem jakis czas temu miałem podobny podobny przypadek otworzyłem pokrywe zaworów i na dzwigience od koła mimosrodowego ( do regulacji zaworów ) na srubce mocujacej zerwał sie gwint. wystarczyło wymienic srubke nakretke wyregulowac zawory i jest znowu wszysko ok powodzenia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze tylko sieca padla??

Jakby sie dzwigienka zlamala to by bylo slychac (o ile by juz autko odpalilo - bo na jedne dzwigience to sie rzadko konczy)

Mareczek ma dobra teorie. Jest taka mozliwosc i zdecydowanie chyba najtansza - tylko nie wsadzaj tam zwyklej srubeczki gdyz urwie ci sie po chwili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Centrino, może to i świeca, ale zastranawiam się czy w takim przypadku słychać by było to charakterystyczne dudnienie w dolocie?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moze tylko sieca padla??

Jakby sie dzwigienka zlamala to by bylo slychac (o ile by juz autko odpalilo - bo na jedne dzwigience to sie rzadko konczy)

Mareczek ma dobra teorie. Jest taka mozliwosc i zdecydowanie chyba najtansza - tylko nie wsadzaj tam zwyklej srubeczki gdyz urwie ci sie po chwili.

 

u mnie nic nie bylo slychac , po prostu silnik zaczal chodzic na V garow.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedzi Panowie.

 

Okazało się, że złamała się dźwignia zaworowa wydechowa na I cyl.

 

Niniejszym pozdrawiam także mechaników z autoryzowanego serwisu BMW w Sopocie za okazaną pomoc pt. "wala się u nas taka dźwignia... aaa... swój chłop jesteś to bierz za darmola"

 

Miłośnicy BMW, trzymajmy się razem. :8)

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciesze sie ze nareszcie uporałes sie z autem te silniki to madre konstrukcje a zarazem łatwe w naprawach u mnie na szcescie obyło sie bez wymiany całych dzwigienek tylko tak jak powiedziałem wczesniej srubce i nakretce która załozyłem arginalna z innej dzwigienki na szczescie mam drugi silnik na czesci wiec nie było kłopotu :D teraz mam inny problem ale niestety puki co nie mam pojecia co to mam nadzieje ze ktos mi pomoze :D pozdrawiam i miłej zabawy z bmw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za podpowiedzi Panowie.

 

Okazało się, że złamała się dźwignia zaworowa wydechowa na I cyl.

 

Niniejszym pozdrawiam także mechaników z autoryzowanego serwisu BMW w Sopocie za okazaną pomoc pt. "wala się u nas taka dźwignia... aaa... swój chłop jesteś to bierz za darmola"

 

Miłośnicy BMW, trzymajmy się razem. :8)

 

czyli jestes mi krewny browara :D

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
Ja dałem 50zł za dźwigienke ( bez tego jajka i śróbki która służy do regulacji luzu ) i 50zł za robocizne ( pomagałem mechaniorowi ) a była zdejmowana głowica i wymieniana uszczelka dodatkowo. Czy może ktoś wie dlaczego te dżwigienki pękają!? To będe się starał żeby mnie to znów nie dopadło.. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.