Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie, mam do was dwa pytania. Po pierwsze, zdiagnozowano w moim aucie potrzebę wymiany głowicy ponieważ się rozciekła, moje pytanie brzmi czy opłaca się ją wymieniać czy lepiej może sprzedać te auto? Jakie są koszta wymiany i czy jest to w ogóle opłacalne! Drugie pytanie natomiast to co myślicie o silniku 2.0i 146km 2002r.? Słyszałem u mechanika, że wybrałem najgorszy z możliwych silników BMW i radzi mi te auto sprzedać, czy to prawda?

 

 

viewtopic.php?f=69&t=117886

Opublikowano

Co do silnika N42 to jest 2.0 143 konie. Podwójny vanos, dzięki temu jest żwawy w każdym zakresie obrotów(200NM). Owszem ma pewne swoje słabe punkty, np. napinacz łańcucha rozrządu czy wycieki.

Ale jest lekki dynamiczny, przy tym nie pali dużo. Generalnie jak jak się dba tak się potem ma... Nie jest to już pancerna 6 rzędówka, ale na pewno taniej wyjdzie w naprawach niż kapryśne diesle...

Opublikowano
Kupiłem go w czerwcu i wymienione zostały: pompa oleju, drążki stabilizacji i uszczelnienia w silniku, teraz zdiagnozowano tę usterkę głowicy oraz musiałbym pociągnąć nowe przewody do listwy oświetlenia tablicy rejestracyjnej jak i "przyciusku" z klapy bagażnika ponieważ w miejscu gdzie przewody przechodzą z klapy do środka samochodu (pod gumowym peszlem) są złamane/przecięte żyły. Dlatego pytam czy jest to opłacalne do robienia : )
Opublikowano
Co do silnika N42 to jest 2.0 143 konie. Podwójny vanos, dzięki temu jest żwawy w każdym zakresie obrotów(200NM). Owszem ma pewne swoje słabe punkty, np. napinacz łańcucha rozrządu czy wycieki.

Ale jest lekki dynamiczny, przy tym nie pali dużo. Generalnie jak jak się dba tak się potem ma... Nie jest to już pancerna 6 rzędówka, ale na pewno taniej wyjdzie w naprawach niż kapryśne diesle...

 

 

Hm a co powiecie na temat instalacji LPG do tego modelu silnika? Czy spalanie 10.5 - 11l jest optymalne jak na ten silnik? Przy niskiej temperaturze na krótkich miastowych trasach.

Opublikowano

Czytalem troche o lpg w tym silniku. Nie sprawuje się zbyt dobrze, n42 jak inne silniki z valvetronikiem są dośc cięzkie do zagazowania. Ale dobry gazownik da sobie z tym radę. Dobra instalacja z montazem do tego auta to ok 3 tyś zł.

 

Spalanie masz bardzo dobre jak na takie warunki.

Mi w miescie, korkach w zimie 12-13 PB98 łyka.

Ale w trasie da sie zejsc do 7 przy oszczednej jezdzie. Srednio wychodzi kolo 9-10 lirów.

Opublikowano
Rób to auto jak jest reszta ok. Wymiana kabli w bagażniku? Proszę Cię... Jakbyś kupił diesla to dopiero byś się przekonał co to są kosztowne naprawy

 

Aj tam Aj tam, śmierdziele nie są takie złe :)

Opublikowano
Mam jeszcze jedno pytanie, gdy przyspieszaj lub redukuje bieg słyszę dziwne "rzężenie" dochodzące z silnika, to czy to cos groźnego?
Opublikowano
Jakbyś kupił diesla to dopiero byś się przekonał co to są kosztowne naprawy

 

a cos ty sie tak tego diesla uczepil? ze takie drogie wszystko i awaryjne???

 

po 1. Jak sie dba tak sie ma

po. 2 jak kupisz zadbanego diesla, z malym przebiegiem to nie musisz sie martwic o te wydatki za bardzo

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.