Skocz do zawartości

[524td] pompa wody i uszczelka pod glowica?


mateo2558

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam takowe objawy, tzn brak cieplego nawiewu i troszke podniesiona temp silnika(doslownie grubosc wskazowki), pozatym przy kreceniu rozrusznikiem slychac tsy tsy tsy, po obpaleniu bardziej przechodzi to w pyk pyk, mysle ze mam gdzies w ok pierwszego cyl brak uszczelki i ucieka kompresja. Wiec mysle ze wymiana uszczelki i wymiana pompy wody powinna pomoc, a wiec moje pyt co o tym sadzicie? Dzieki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardziej wali kompresje do ukl chlodzenia niz odwrotnie, bo mam problem z tym ze coraz robi sie cisnienie w ukl i wywala plyn, po czym musze coraz go dolewac. czym sie jezdzi na wyzszych obr tym szybciej i wiecej wywala. Samochod ogolnie nie dymi itp,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pompa na 100 do wymiany, bo kiedys jak bylo cos robione zalozyli stara pompe ;/ ktora powinna byc wymieniona, wiec teraz ją w pierwszej kolejnosci wymieniam, no i tak myslac pompa nie wyrabia z gonieniem plynu i dlatego jest on tylko w silniku a do nawiewu nie idzie, wiec chce wymienic pompe i uszczelke,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie jezdze stoi od soboty, ok zaczne od pompy, w sumie najtansza czesc w porownaniu z robieniem uszczelki i szlifem glowicy,

 

co do odpowietrzenia ukl, jest to praktycznie nie mozliwe, bo jak pisalem wyzej, robi sie jakies dziwne cisnienie i wywali plyn, wymiana korka nic nie dala mowie od razu,

 

moze to tez przez pompe tak sie robilo? bo czym wyzsze obr sie krecilo podczas jazdy tym wiecej wywalalo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ostatnio nie mialem wgl czasu na samochod, dzisiaj sprawdzilem co nieco i wiem ze uszczelka jest do niczego, po zdjeciu oslony paskow, widac wyraznie okopcenie, odpalilem samochod i tak, wyraznie widac jak wali dym przodem silnika spod 1cyl, wiec uszczelka do smieci, pompa hmm, mysle ze cos z nia nie tak skoro silnik sie grzeje a z nawiewu zimne, plyn jest itp, termostat chyba nic nie bedzie mial do tego?

 

a wiec, mozecie mi podac jakies porady przy wymianie uszczelki? wiem ze nowa uszczelka, glowica do plantownia, i chce wymienic jeszcze ta pompe wody co wy na to?

pobralem sobie https://dl.dropbox.com/u/55907140/E34/BMW.pdf wiec mam lekture na dzis ;)

 

PS, po czym rozpoznac czy musze kupic uszczelke z 1 czy 2otorami? o ktore chodzi? bo roznia sie gruboscia widze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dieslach po planowaniu przeważnie odbiera się grubszą uszczelkę , żeby nie zmniejszyć komory spalania , daj głowicę do sprawdzenia , one w tych silnikach jak i w tdsach lubiły pękać , więc niech ją też Ci dobrze sprawdzą... Ale może Ci dmucha spod kolektora wydechowego a masz wrażenie że to leci spod głowicy ? Uszczelka pod głowicę droga nie jest , planowanie też nie , jeśli potrafisz zrobić wszystko sam to nie dużym kosztem wymienisz i bedziesz miał pewność co to tego ... zmierz sobie od razu kompresje , jak już głowica zdjęcia to może i pierścionki wymienisz .. chociaż nie wiem czy warto .. można kupić silnik ale to też takie kupowanie kota w worku ... Ale dziwne że skoro jest płyn i się grzeje , a leci zimne ... to musi coś być zapowietrzone nie ma siły .. Spróbuj zmienić pompę wody i jeszcze raz ją odpowietrzyć ..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm uszczelka pod wydechowym odpada bo jak odpalam i kreci to tez wali tyle ze jasna mgielka pozniej juz normalne spaliny i slychac takie "tsy tsy tsy tsy" spod 1cyl, dotego troszke dluzej kreci przy odpalaniu kiedys normalnie i stopniowo coraz gorzej,

 

wlasnie wymienienie to nie problem z polowa ceny drugiego silnika ktory moze byc jeszcze gorszy niz moj ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też było takie tsy tsy słychać , i jak się okazało .. jak wymieniałem uszczelki pod ssącym nie dokręciłem dobrze kilku śrub przez pośpiech i tam tak syczało .. po dokręceniu problem przestał istnieć ... Jeśli jesteś zdecydowany na zdjęcie głowy , to sprawdź przed tym kompresję . Może warto będzie zmienić też za jednym zamachem pierścienie ...

 

A to że kręci dłużej przy odpalaniu to nie będzie przypadkiem wina pompy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.