Skocz do zawartości

530xi [N53] - problemy z odpalaniem wibracje


renderall

Rekomendowane odpowiedzi

No i wymienili wszystkie cewki w ramach akcji, ale stwierdzili że na 6 garze do wymiany swieca i wtryskiwacz, części nie ma w polsce i muszę czekać. Obawiam się tylko czy za chwile nie wyskoczy mis-fire na innym cilindrze i tak w kółko bede wymieniał wszystkie wtryski :cry:

Jak odbiorę bunie dam znać czy jest OK.

 

Witam .

 

Kolego nie mylę akcji serwisowych z serwisowaniem . Doskonale zdaje sobie sprawę co to znaczy . Mam jutro wolnydzien i podzwonie do kilku serwisów , zapytam . Zobaczymy co powiedzą . Ja mam 2009r kwiecień i moje wtryski w momencie produkcji były już poprawione po za tym 160000 tys przebiegu więc mogły zginąć śmiercią naturalna a mój VIN nie obejmuje akcja . Raz jeszcze jutro poświęce czas i podzwonie . Zreszta sam zauważyłes ,ze jeden serwis robi drugi nie ...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 137
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja juz po wymianie kpl. cewek w ramach akcji serwisowej i wtryskiwacza + swiecy na 6 garze :cool2:

Rachunek w ASO 1300 PLN :duh:

Na razie wyglada że autko pracuje równo i ładnie odpala, ale pożyjemy zobaczymy, prawo serii mówi że kolejne wtryski mogą się zaraz posypać, chociaż z diagnostyki to na razie nie wynika jak zapewniali mnie w serwisie.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Cieszę sie ,ze Twój samochód już dobrze działa ! Choc cena boli :/ U mnie tez już po zmianie wszystko pracuje jak należy !

 

Co do akcji serwisowych na wtryski : zmieniają do 3 lat lub 60 tys mil . Po tym terminie lub przebiegu nie uznają wymiany jako fabrycznej wady .

 

Wszystko wyjaśnione .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej ,

Ja dzwonilem powiedzieli mi ,ze mnie nie obejmuje gwarancja bo mam ponad 60tys mil przejechane więc moze tyle jest gwarancji albo 2 lata ? Nie wiem dokładnie . A czy u Ciebie zmienili wszystkie wtryski ? Mi mechanik doradził zeby wszystkie zrobić bo kolejne to kwestia czasu choć 4 były jesze dobre . Teraz tylko został mi nox dowymiany - leży w domu nie mam kiedy podjechać . Wydaje mi sie , ze moze to być ew nie wymieniony wtrysk - nowe powinny chulac , choć nigdy nie wiadomo . Lepiej jedz na diagnozę wcześniej zeby Cię w konia nie robili , ze to cos innego i kaske zedrą zeby nie być w plecy !

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą diagnozą może być problem, u mnie na początku problemy z odpalaniem nie wywalały diagnostyki i nie było innych błędów w pamięci oprócz czujnika NOX, dopiero po ok. pół roku jak ledwo jeżdził po odpaleniu mozna było zdiagnosowac misfire na 6 cylindrze. Lecz moze to kwestia tego, że na początku diagnozowałem w niezależnym warsztacie i mieli jakies stare programy serwisowe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam pojęcia więc nawet nie bede improwizowal . Co do misfire - Unie było podobnie , komputerek kalkulator pokazał właśnie błąd na 5 cylindrze . Diagnoza wymiana cewki . Uradowany blachostka sam sobie zmieniłem cewke ludzac soe , ze juz teraz wszystko będzie dobrze ... Skończyło sie , ze zmieniłem komplet cewek jak należy , komplet świec - nie są to jakieś ogromne koszta ( zawsze zmieniać wszystkie !!!) pózniej wszystkie wtryski i teraz auto jeździ jak należy . Jedyny mały problem to delikatne buczenie paru sekundowe przy zwalnianiu do świateł - cos mi dzwoni rura wydechowa czasami więc moze stad te wibracje delikatne .mial ktoś podobnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wlasnie kupiłem w piątek "nową" używana e90 z grudnia 2008 z DE na Premium Selection.

Widze ze czeka mnie wymiana wszystkich cewek+swiec+wtrysków. Przed oddaniem mi samochodu byly wymienione wszystkie swiece.

Koledzy jaki jest koszt wymiany wszystkich cewek + wtrysków ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja wlasnie kupiłem w piątek "nową" używana e90 z grudnia 2008 z DE na Premium Selection.

Widze ze czeka mnie wymiana wszystkich cewek+swiec+wtrysków. Przed oddaniem mi samochodu byly wymienione wszystkie swiece.

Koledzy jaki jest koszt wymiany wszystkich cewek + wtrysków ?

 

Hej ,

Jeden wtrysk w pl to ok 500 zł na stronie BMW . Jeżeli masz jakiegoś znajomego mechanika moze uda sie kilku procentowy rabat . Za świece w serwisie w Londynie zapłaciłem £9 za sztukę x6 plus cewki £25 sztuka . Tragedia . Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sytuacja się powtórzyła, w momencie wywalenia kontrolki na zółto wentylator chłodnicy od razu załącza max obroty. A na trasie jechałem sobie 120-140....

Podjechałem pod firmę, wyjąłem 2 rzeczy z kufra ( nie gasiłem auta ), wsiadłem, pierwsze dodanie gazu i błąd. Zgaszenie zapalenie auta pomogło.

29F2 DME:Fuel high-pressure system, fuel pressure

3104 DME:Smooth running, stratified-charge operation.

http://images.spritmonitor.de/773563.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i na tyle mialem spokoju, od wymiany wtrysku na 6 garze przejechalem 1 kkm i objawy powróciły, po odpaleniu silnik wpada w wibracje i wywala kontrolkę silnika. Jak sie lekko rozgrzeje po ponownym odpaleniu problem ustaje, kontrolka gaśnie. Obstawiam jakis kolejny wtrysk, jezeli to się potwierdzi wymieniam wszystkie pozostałe wtryski i świece :mad2:

Z ciekwostek w trakcie jazdy raz mi lekko szarpnął i wywaliło komunikat - engine fault, reduced power - po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy - jakies pomysły?

Pytanie czy mozna przy takich misfire'ach jeździć do czasu aż się rozgrzeje i objawy znikna po ponownym odpaleniu, czy od razu odstawic auto do serwisu?

Moje zaufanie do marki BMW zostało mocno nadszarpnięte!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i na tyle mialem spokoju, od wymiany wtrysku na 6 garze przejechalem 1 kkm i objawy powróciły, po odpaleniu silnik wpada w wibracje i wywala kontrolkę silnika. Jak sie lekko rozgrzeje po ponownym odpaleniu problem ustaje, kontrolka gaśnie. Obstawiam jakis kolejny wtrysk, jezeli to się potwierdzi wymieniam wszystkie pozostałe wtryski i świece :mad2:

Z ciekwostek w trakcie jazdy raz mi lekko szarpnął i wywaliło komunikat - engine fault, reduced power - po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika wszystko wróciło do normy - jakies pomysły?

Pytanie czy mozna przy takich misfire'ach jeździć do czasu aż się rozgrzeje i objawy znikna po ponownym odpaleniu, czy od razu odstawic auto do serwisu?

Moje zaufanie do marki BMW zostało mocno nadszarpnięte!

 

Przykra sprawa z tym ale widać mój mechanik miał racje kiedy kazał wymienić wszystkie wtryski ... Cewki świece wiadomo. Kolejny problem pompa wysokiego ciśnienia sporadycznie odma . Niestety trzeba mieć te rzeczy na uwadze przy zakupie i kilka tys mieć odłożone na ew usunięcie usterek . Mój samochod przejechał 100000 tys mil na pierwszych wtryskach , swiecach i cewkach . Mam nadzieje , ze kolejnych juz nie wyjezdze . Na stronie BMW Pl są wtryski po 500 zł sztuka . Jedz do pożądanego warsztatu nie serwisu !!! Wymiana wtryskow to jest 2 h roboty . Najważniejsze żeby mechanik Ci je zakodowal . Na wrtyskach są szescio cyfrowe kody które musisz spisać i pamiętać który jest na którym cylindrze . Jeżeli to zrobisz będziesz miał przynajmniej pewność , ze z tym masz spokój . Zostanie ew pompa czy czujnik Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma problemu! Mam nadzieje , ze wszystko ogarniesz i BMW będzie latalo jak trzeba . Wtedy na pewno będzie mniej bolało . Bo BMW daje dużo radości z jazdy ;)ja jeszcze tylko olej w automacie zmienię , zbieżność i za 3 tygodnie lecę trasę Londyn - Katowice :D juz sie noe moge doczekac .daj znać po wszystkim , co sie działo dokładnie i czy udało Cię wszystko naprawić . Gdybyś miał jakieś pytania / wątpliwości pisz moze uda sie jeszcze jakoś pomoc .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Koledzy tragedia w niedziele moja E90 z N53 doznala podobnego problemu. Tzn u mnie troche odwrotnie jest ze na zimnym ok a potem różnie z tymi wibracjami.

Jak silnik juz wpadnie w te wibracje to dzieje się to permanentnie do ostygnięcia i sie praktycznie nie da jechac tak wibruje.

Ale wkur.. sie niemilosiernie bo jezdzilem wczesniej Golfem V 1.6 FSI ktorym przejechalem od nowosci 100k km i nic nie naprawialem.

Tutaj przeplacilem za samochod kupujac w Premium Selection w DE myslac ze bedzie porzadna furka i taki syf. Samochod ma potwierdzone 46k km. To jest nie do pomyslenia, myslalem ze BMW to radosc z jazdy, ale teraz nie wiem co mam zrobic. Czy jechac do ASO tego sie obawiam bo nie znaja sie ogolnie. Tutaj potrzeba dobrej diagnozy a nie wymiany komponentów jak leci.

Co polecacie jaki serwis?

Napiszcie czy ten N53 ma wade kontrukcyjna ze sie sypie tak? czy to po prostu slaba jakosc ...

 

Bardzo dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedynie komputer prawde Ci powie ;/

 

Jest wiele czynnikow kotre moga powodowac drgania silnika

 

swiece/cewki/pompa wysokiego cisnienia(HPP)/wtryski/nox/ itp

 

Komputer podpowie Ci. Szukaj kogos z forum, bedziesz mial fachowa pomoc.

 

Bez bledow nikt nie pomoze Ci ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wytrzymałem, zadzwonilem do kolegi pojechalem pozyczylem toola do zczytania bledów. On używa tego do JEEPa ale tez jest ODBII wiec podpiałem zapieło sie z protokołem CAM i zadzialalo:)

 

Otóż mam jeden błąd i jest to P0205 - Injector Circuit/open Cylinder 5

 

Symptoms

- Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light)

- Lack/Loss of Power

- The engine may be harder to start

- Engine hesitation

Possible causes

- Faulty fuel injector 5

- Fuel Injector 5 harness is open or shorted

- Fuel injector 5 circuit poor electrical connection

Description

Engine Control Module (ECM) checks the injectors circuit resistance and monitors the voltage drop

during normal operation. The ECM will trigger the P0205 code when the resistance or voltage drop

at the injector 5 is out of specifications.

When is the code detected?

The P0205 is set if the Engine Control Module (ECM) is detects a low or high voltage drop or

resistance at the injector 5.

 

Pytanie do Was? nigdy nie mialem tak zaawansowanego technologicznie samochodu, wiec czy to oznacza tak jak jest napisane. Czyli ze wymiana wtrysku w cyl 5 rozwiąze problem czy to moze byc 5 różnych rzeczy? Wg mnie skoro mierzone jest napiecie i rezystancja na wtrysku( jak to jest napisane w opisie bledu) to diagnoza powinna byc dokladna.

 

Jak wymieniamy wtryski pojedynczo, jakos parami, czy wszystkie?

 

Wielkie dzieki za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

 

to juz troche wiesz, w pierwszej kolejnosci zamien cewki miejscami, np 5 z 1, cylindry liczy sie od chlodnicy, czyli 5 bedzie zaraz przy scianie grodziowej.

 

Jezeli blad bedzie sie przemieszczal wraz z cewka czyli przeskoczy z 5 na 1 to juz droga prosta.

 

Blad moze wskazywac na swiece/cewke/wtryskiwacz.

 

Wtryskiwacze mozna wymieniac pojedynczo, choc czesc powie ze najlepiej wszystkie (tylko ta kasa), nowe wtryskiwacze koduje sie, wiec przed montazem najlepiej zapisac na kartce te dwa 3 cyfrowe numery i w INPA lub DIS zmienic adaptacje dla wymienionego wtryskiwacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.