Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstępie chciałbym się przywitac gdyż jestem nowy na forum i jest to mój pierwszy post. Niedawno kupiłem moje pierwsze Bmw i mam dwa problemy: pierwszy jak w temacie czyli nie ważne czy ustawię pokrętło na ciepło czy zimno grzeje z pełną mocą i nawet zimą w aucie bywa za ciepło. Jest to wersja z manualną klimatyzacją i z tego co udało mi się ustalić po zdemontowaniu radia przełącznik ciepło/zimno jest elektryczny. W jaki sposób mogę sprawdzić czy przełącznik jest sprawny? Posiadam miernik jeśli może to być pomocne. Gdzie jeszcze jesli przełącznik okaże się sprawny mogę szukać przyczyny piekiełka w aucie? Rozmawiałem z mechanikiem na temat naprawy tej usterki i stwierdził że to pewnie elektrozawór i wstępnie wycenił naprawę na "parę stówek".... Chciałbym jednak wykluczyć najprostrze rzeczy na początek :)

Drugim problemem jaki występuje w aucie jest schowana pod podsufitkę tapicerka szyberdachu której nie mogę z tamtąd wydostać. Co mogę z tym zrobić?

Opublikowano
Czy jest możliwość sprawdzenia tego zaworu zanim zabiorę się za wymianę? Z tą tapicerką szyberdachu też będę wdzięczny za podpowiedzi :)
Opublikowano
Czy jest możliwość sprawdzenia tego zaworu zanim zabiorę się za wymianę? Z tą tapicerką szyberdachu też będę wdzięczny za podpowiedzi :)

dwa druciki + żaróweczka i sprawdź, czy do elektrozaworu dochodzi napięcie (jego zasilenie powoduje zamknięcie dopływu ciepłego płynu do nagrzewnicy).

Jeśli żaróweczka nie zaświeci, to może walnięty bezpiecznik (chyba 30A), jeśli nie, to sterowanie (podmiana panela).

Jeśli żaróweczka zaświeci (przy nastawie pokrętła na zimno), to podaj podłącz z powrotem wtyczkę elektrozaworu i ktoś w środku niech kręci pokrętłem - powinieneś usłyszeć elektrozawór. jeśli nie słychać, to do wymiany elektrozawór, jeśli słychać, to też, bo nie zamyka.

 

 

pozdr.

 

Mariusz

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ciekawa sprawa wyszła z tym ogrzewaniem. Kilkukrotne włączenie i wyłączenie wewnętrznego obiegu powietrza poskutkowało puknięciem w okolicach nagrzewnicy. Po puknięciu zaczęło lecieć zimne powietrze. Niestety po przełączeniu na ciepłe po stronie pasażera dalej wiało zimne. Ponowna zabawa zamkniętym obiegiem powietrza znów zadziałała i w obu strefach leciało ciepłe/zimne powietrze. Macie pomysł w czym jest problem? Bo jednak wolałbym nie klepać kombosów przy każdorazowej zmianie ustawienia ogrzewania. Z tego co sprawdziłem po vinie auto nie wyjechało z klimatyzacją z fabryki... Od czego zacząć poszukiwania co zostało spartaczone przy zakładaniu klimy? Byłem w serwisie klimatyzacji i usłyszałem że nie pomogą mi z tym problemem... Nie wiem czy jechać do innego serwisu czy też mnie spuszczą na drzewo:( Możecie polecić jakiś warsztat we Wrocławiu
Opublikowano

"...Kilkukrotne włączenie i wyłączenie wewnętrznego obiegu powietrza poskutkowało puknięciem w okolicach nagrzewnicy...."

 

Czyli coś ze sterowaniem jest nie tak - podłącz inny panel.

 

pozdr.

 

Mariusz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.