Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam tako oto problem z osiągnięciem odpowiedniej temp. przez silnik. Auto użytkuje sporadycznie więc nie zwracałem na ten fakt takiej uwagi ale do rzeczy. Autem jeżdżę głównie po mieście, tutaj osiągnięcie pionu przez wskazówkę temp. jest według mnie dość szybkie trwa około 20-25 minut. Natomiast ostatnio wybrałem się za miasto zaczął padać śnieg i przede mną zrobił się sznur samochodów nie mogłem wyprzedzić itp. Jechałem jakieś 50-60km z prędkością 60-70km/h. Obroty 2-2,5tys temperatura na zewnątrz -4 a wskazówka od temp. ledwo wyszła za niebieskie pole, nie doszła nawet do pierwszej kreski. Sprawdziłem żaluzja chłodnicy chodzi prawidłowo więc winny jest prawdopodobnie termostat. Co o tym sądzicie i jak sprawdzić czy to napewno termostat. Wiem że być może to takie trochę wróżenie z fusów ale może ktoś miał podobny problem.
Opublikowano
Wymień główny i zobacz czy będzie zmiana. Ja ostatnio za główny zapłaciłem ok 160zł tylko nie pamiętam jakiej firmy bo nie mam pod ręką opakowania. Przed wymianą łapało u mnie max 65*C, po wymianie jak ręką odjął.
Opublikowano
nie trzeba obu ale zazwyczaj już oba są zmęczone. Termostaty tylko BEHR bo to jest oryginał, zamienniki kosztują troche mniej ale działają znacznie krócej.
szukam
Opublikowano

termostat EGR sprawdz sobie sam, to są tylko dwie śrubki na klucz 10tke, wyciągasz go bez spuszczania płynu z chłodnicy. Dmuchasz w jedną końcówkę i sprawdzasz czy puszcza powietrze (może tylko minimalnie lub wcale). Jeśli puszcza to wymieniasz, jeśli nie puszcza montujesz z powrotem. Wymieniając termostat czy to główny czy EGR kupuj tylko marki Behr, podróby się nie sprawdzają (ja termostat główny Behr znalazłem za 179zł a EGR za 108 zł). Przy wymianie głównego od razu możesz sprawdzić swój płyn chłodniczy (polecam Prestona) :) pamiętaj o odpowietrzeniu układu :wink:

 

 

ps: mi ta roleta za chłodnicą nie działa :( coś chyba z podciśnieniem nie tak, albo ta gruszka się rozwaliła :/

Opublikowano
i tak w niczym to nie przeszkadza jeśli chodzi o dogrzewanie się silnika :) mi też nie działa, w zime zamykam ją na stałe, na lato otwieram na stałe :)
szukam
Opublikowano
Ja w ogóle nie mam rolety (żaluzji) i po wymianie dwóch termostatów nie mam problemów z temperaturą. Po kilku km łapie pion i nie spada :cool2: .
Opublikowano
Mały problem wynikł u mojego mechanika. Dzwonił do hurtowni i nie mają takich termostatów firmy Behr. Więc zamawiam przez allegro. Znalazłem takie oto termostaty http://moto.allegro.pl/bmw-termostat-egr-agr-e46-e60-e90-18d-20d-525d-30d-i2933466213.html i http://moto.allegro.pl/bmw-termostat-e46-e60-e90-18d-20d-25d-30d-oryginal-i2948897672.html Dzwoniłem do gościa i sprawdzał po nr. vin że idą właśnie takie. Po południu zamawiam. Chyba takie już mogą być mówiłem że chcę Behr-a :D
Opublikowano
chyba tak, po prostu mogą mieć zeszlifowane logo BMW. Wtedy wiadomo że bardziej oryginalnego już sie nie da :) ja sam oba wymieniałem i oba miały zeszlifowane logo BMW.
szukam
Opublikowano

ja zamówiłem termostat główny stąd http://allegro.pl/termostat-bmw-e39-520d-e46-318d-320d-behr-hurt-i2936736282.html a EGR jak sie zadzwoni też mają, albo nawet już wystawili. Spoko obsługa, szybka wysyłka, części oryginalne. Też termostat miał zeszlifowane logo BMW, po wyjęciu mojego oryginalnego był identyczny.

 

ps: wam też e46 320d 136km grzeje się do pionu z 20 minut? poprzednio miałem mercedesa w202 c220d to grzał się w moment :P

Opublikowano
ale co na postoju te 20 minut ? bo podczas jazdy to szybciej. Zależy też od mrozu jaki jest. I tak się szybko nagrzewa, weź zobacz diesle bez elektrycznego dogrzewania :D
szukam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.