Skocz do zawartości

320d 163km klapki zawirowań


biker77

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 314
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja zaglądałem do kolektora N47 (300Nm) bez klapek przy przebiegu 206 tyś km. Kolektor (prawdopodobnie nigdy nie ściągany i nie czyszczony) był mocno zalepiony przy wejściu przepustnicy. Metalowa rurka mocna zatkana o słabym przelocie.

Taki kolektor bez klapek wystarczy tylko porządnie umyć i jest spokój na kilka lat, ale taki z klapkami należy dobrze skontrolować, bo te klapki się po prostu łamią po dłuższym czasie i przelocie. Słyszałem o przypadku, gdzie części klapki wpadły do silnika N47.

 

Ja nie tylko słyszałem, ale kilka dni temu sam widziałem tłok po takim incydencie. Przy wymianie rozrzadu się zgadałem z mechnikiem na temat klapek i mi pokazał co się dzieje gdy się tam nie zagląda. Prawda jest taka, że nie wiem czy to silnik N czy M wiem tylko, że pochodziły z e60 a to nie wiele mówi.

Na poczatku stycznia jade na rozebranie kolektora i czyszczenie.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dałem kolektor do czyszczenia i zastanawiam, się nad ewentualną wymianą na nowy lub zaślepkami co mi się średnio podoba. Pomijając zalety i wady takiej operacji mam pytanie czy w ogóle dostępne są zaślepki do silnika n47? Przegladam allegro i nigdzie nie wyszczególniono w opisach zaślepek, że do n47 pasują a w niektórych aukcjach wyraźnie napisane, że do n47 nie pasują. Oznacza to, że w ogóle nie ma dostępnych takich zaślepek n47? Ktoś gdzieś kupował do n47?
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zaślepek do N47-N57.

Klapki również mogą się urwać w tych kolektorach.

Proponuję przegladać i czyścić kolektor co 1-1,5 roku, aby zminimalizować zużycie klapek. Najbardziej się zużywają, gdy poruszają się w zasyfionym nagarami kolektorze.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zaślepek do N47-N57.

Klapki również mogą się urwać w tych kolektorach.

Proponuję przegladać i czyścić kolektor co 1-1,5 roku, aby zminimalizować zużycie klapek. Najbardziej się zużywają, gdy poruszają się w zasyfionym nagarami kolektorze.

 

Właśnie to zleciłem. Sam jestem ciekaw jak to wygląda tam. Czyli wychodzi, że droga jest jedna albo zostawiać stary kolektor, albo wymieniać na nowy, bo opcja z zaślepkami do n47 nie wchodzi w gre.

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze, to sprawdzić stan klapek - pewnie będą ok.

Opcją jest ich usunięcie gdyby ich stan był fatalny. Gdyby po tym okazało się, że silnik stracił na wigorze - wtedy trzeba poszukać nowego / sprawnego kolektora.

W pierwszych N47 143 KM nie było klapek w kolektorze.

 

Wywalenie klapek w M47/M57 powoduje gorszą kulturę gaszenia silnika. Wiele osób też pisze o gorszym momencie obrotowym przy niższych obrotach.

Nie wiem jak jest z N47 / N57, bo niewiele osób wywala te klapki.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuję żadnych negatywnych efektów w M47 po usunięciu klapek. Cały czas będę się upierał, że to mit forumowy.

A czy masz do tego podstawy inne niz własne odczucia ? Porównywales kiedykolwiek jakieś parametry silnika z nowym kolektorem z klapkami i takiego bez klapek? Wiesz jakie parametry należałoby porównać ? Masz dostęp do dokumentacji technicznej BMW ktora opisuje na jakie parametry wpływają klapki, jaka jest ich rola w silniku?

Czy możesz technicznie uzasadnić dlaczego w niektórych silnikach nie ma klapek fabrycznie a w innych są ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kolektor wymontowany. I niestety klapki mają luz rzędu 2-3mm względem pręta na którym są osadzone, więc raczej z tym jeździć nie mogę. Jednak sprawdziłem w ASO i w przypadku n47 dostępne są same klapki (tzn z prętem i tym plastikiem w którym ten pręt jest osadzony), wobec czego nie ma konieczności wymiany całego kolektora. Jest to część o nr 11617812938, strasznie mnie to zdziwiło, ale to tłumaczy dlaczego nikt nie robi tych zaślepek do n47 skoro te klapki w ASO kosztuja 159zł....
sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Jednak sprawdziłem w ASO i w przypadku n47 dostępne są same klapki (tzn z prętem i tym plastikiem w którym ten pręt jest osadzony), wobec czego nie ma konieczności wymiany całego kolektora. Jest to część o nr 11617812938, strasznie mnie to zdziwiło, ale to tłumaczy dlaczego nikt nie robi tych zaślepek do n47 skoro te klapki w ASO kosztuja 159zł...

 

No sam nie wierzę...

W końcu Bmw zrobiło coś rozsądnego :cool2:

Tych co maja M47 i M57 ciągle olewają, albo mają za milionerów...Wystarczyło by dać do sprzedaży same klapki do kolektorów w M, i wszyscy byli by zadowoleni.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba zależy od silnika umie też N47 177 km kolektor nadal zintegrowany http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_4101-instalacja-ssaca-agr-ze-sterow-klapami/vWJ69051

dla nr który kolega podał wychodzi silnik N47N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie liczcie, że bmw będzie rozwijało silnik skonstruowany w ubiegłym wieku. N47 jednak ciągle jest w produkcji. Dopóki jest w produkcji jest rozwijany i poprawiany. Gdy produkcja się skończy poprawiane są tylko krytyczne elementy. Kolektor do nich nie należy. Bmw ma gdzieś czy ktoś będzie drutował jego produkty które się zbliżają do pełnoletności i częściej trafiają na złom niż do warsztatu. Taka smutna prawda.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to radość zdecydowanie przedwczesna :(

Niekoniecznie. Być może istnieje jednak opcja przełożenia tych klapek lub kupna kolektora w nowej wersji z możliwością wymiany samych klapek.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z pamięci - te kolektory się różnią. Te nowe na pewno nie mają tej metalowej rurki która wchodzi w głowicę (otwór pomiędzy 2 a 3 wlotem licząc od prawej).

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K8V8M tak na wygląd pobieżnie to wygląda, że te kolektory się różnią więc przekładka chyba nie wchodzi w grę.

Czyli klapki osobno ma silnik N47N czyli wersja 184 KM i 163 KM (ed)? tak należy to rozumieć?

sprzedam skrzynie biegów na części od mojego n47.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuję żadnych negatywnych efektów w M47 po usunięciu klapek. Cały czas będę się upierał, że to mit forumowy.

A czy masz do tego podstawy inne niz własne odczucia ? Porównywales kiedykolwiek jakieś parametry silnika z nowym kolektorem z klapkami i takiego bez klapek? Wiesz jakie parametry należałoby porównać ? Masz dostęp do dokumentacji technicznej BMW ktora opisuje na jakie parametry wpływają klapki, jaka jest ich rola w silniku?

Czy możesz technicznie uzasadnić dlaczego w niektórych silnikach nie ma klapek fabrycznie a w innych są ?

 

Weź na luz, po raz kolejny. Jak ktoś napisze, że czuje spadek mocy to jest argument. Jak napiszę, że nie czuję tej różnicy to już żadnym argumentem nie jest. Skoro odrzucasz mój argument to musisz być konsekwentny i odrzucić również zdecydowaną większość postów innych użytkowników którzy ową różnicę wyczuwają.

 

Dlaczego klapki są albo nie ma to Ci nie uzasadnię. Szukałem konkretnych technicznych informacji na ten temat i nie znalazłem, Ty również. Obracamy się w kategoriach domysłów. Na hamowni jest pełna seria, nie ma spadków momentu w dolnym zakresie. Kultura pracy, spalanie - nie mam żadnych zastrzeżeń do swojego silnika. Tak więc mam podstawy aby posiadać odmienne stanowisko w tej sprawie.

 

Kiedyś na forum jeden użytkownik wrzucił wykres z hamowni przed oraz po demontażu klapek. Różnic nie było, to mu zarzuciłeś, że kolektor był już stary i niesprawny :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w m47 nie jest odczuwalny spadek mocy ale uwierz mi w n47 177km różnica jest spora . Po wyciągnięciu klapek to nie to auto . Znacznie odczuwany spadek mocy do 2tys auto po prostu nie chce jechać . Dzisiaj dopiero dostało kopa po podpięciu boxa jak podniosło ciśnienie na listwie .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Artuj

Serio uważasz ze porównanie kolekotora z niesprawnymi klapkami do takiego bez klapek ma służyć za dowód czegokolwiek ?

Ja nigdzie nie napisałem ze akceptuje odczucia tych którzy odczuwają spadek mocy. Pisze jedynie ze jesli klapki miałyby być tylko po to by wyciągać kasę od klientów to byłyby we wszystkich silnikach. Z jakiegos powodu uznano ze nie w każdym są potrzebne. Ja sie rożnie tym od Ciebie ze szanuje prace i wiedzę inżynierów i jesli nie ma podstaw do tego to jej nie kwestionuje.

Uważam ze trzeba mieć mocne podstawy do tego by kwestionować zasadność tego urządzenia. Bo nie mówimy tu o trwałości ktora sie czasem wymyka spod kontroli producenta czy podwykonawcy, ale o jak twierdzisz całkowicie niepotrzebnym mechanizmie w silniku na konstrukcje którego producent musi wydać pieniądze.

I nie twierdze ze moc maksymalna na niskich obrotach bedzie sie różnic dla kolektora z klapkami. Twierdze ze nikt na to wiarygodnego dowodu nie przedstawił.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A takie pytanie do wszystkich miał ktoś wersję z oryginalnym kolektorem np w silniku 163km m47 lub n47 177km bez klapek ?? Bo mi się wydaje że w tych mocach zawsze były klapki chyba że poprzedni właściciel wymienił na kolektor bez klapek ze słabszej wersji 318d w której ciśnienie doładowania jest 1.2bara i lepiej pompuje przy niskich obrotach i nie trzeba tych klap ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast modyfikacja mapy przez tunera nie OEM już jest okej. Masz wyjątkowo wybiórcze podejście do tematu modyfikacji dozwolonych :)

Tak jest ok. Założenia konstrukcji silników maja podłoże nie tylko techniczne ale i finansowe. Jesli opłaca sie konstruować jeden silnik z rożnymi mapami i sprzedawać go w dwóch wersjach za rożna cene to tak sie robi. Całkowicie czym innym jest projektowanie silnika do produkcji wielkoseryjnej z założeniem rożnej eksploatacji w rożnych warunkach a czym innym jest indywidualne dostrajanie go w ramach istniejących rezerw.

Jak dla mnie jest kolosalna różnica pomiędzy wykorzystaniem rezerw pozostawionych przez producenta (z których czasem sam producent korzysta oferując własne mapy) a demontowaniem części silnika tylko dlatego ze sie nie wie do czego one śłużą i jest odczucie ze wszystko jest ok.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy demontaż części to nie to samo co brak montażu wymaganych części po wykonaniu podniesienia mocy wykorzystującego owe rezerwy kontrukcyjne?

 

Fragment z oficjalnej strony BMW:

Pakiet BMW Performance Power Kit do BMW 320d

(...)

Odczuwalny wzrost mocy, który osiąga się poprzez modyfikację parametrów silnika, niesie ze sobą również znacznie większe obciążenie termiczne. Dlatego oprócz zmienionych parametrów silnika w skład pakietu wchodzą również powiększona chłodnica powietrza doładowującego oraz mocniejszy wentylator elektryczny o mocy 600 W.

 

Zatem moje pytanie brzmi, ile kosztowała Cię ta chłodnica oraz wentylator? Może ja też sobie taki zamontuję :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.