Skocz do zawartości

BMW e36 Dziwne prychanie do 1000Rpm


UZR4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam chciałem się doradzić mądrych kolegów co to jest za problem który doskwiera w mojej BMW

A chodzi dokładnie o to że moja Bmw ciężko odpala tzn tak 5 - 6 sekund trzeba ją kręcić a gdy już odpali pojawia się problem z niskimi obrotami

ale problem ten dotyczy że samochód chodzi na biegu jałowym 600rpm i gdy dodam gazu do samej podłogi to lekko go przydławi (przydusi) i po tym przydławieniu

około 1 sekundy silnik wchodzi na około 900 - 1000 rpm i do samej odcinki jest wszystko w porządku samochód przyspiesza zarąbiście, zmiana biegów jest płynna

podczas jazdy nie prycha nie kicha nic...

Na biegu jałowym nie faluje, tylko wtedy zaczyna się problem gdy dam mu gazu miedzy obrotami 600 - 900. Powyżej 900 obrotów samochód ładnie reaguje na gaz.

:cry2: :cry2:

 

 

Ps:I przez ten problem wymieniłem świece na nowe NGK 6EK made in japan, po wymianie świec nic się nie stało tylko jedynie silnik ożył ponieważ lepiej reaguje na gaz

jutro zabieram się za sprawdzenie silniczka krokowego i przewodów. Byłbym wdzięczny jak byście coś poradzili na moją bolączkę bo już nie mogę z moją bawarką wytrzymać.

 

 

PS 2 : Stwierdziłem że samochód gdy chodzi na biegu jałowym i ma 600 obrotów i dodaje się gaz powoli ( NIE GWAŁTOWNIE ) to chodzi normalnie.

Tylko gwałtowne dodawanie gazu miedzy 600 - 1000 rpm powoduje problem prychania przydławienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik M50B20 Vanos rok 93

Typuje te same problemy co ty podajesz plus przepływka, i kumpel mi doradził że trzeba sprawdzić jakiś TPS

 

Na komputer jade w poniedzialek bo mam dośc już tego auta, Powyżej 1000 rpm idzie jak burza, płynnie przyspiesza, spalanie normalne.

Już sprawdziłem wszystkie wężyki, ( Szczelność i drożność ) + Cały Dolot

silniczek krokowy sprawdzony (Nie zawiesza się chodzi płynnie)

Cewki sprawdzałem sprawne na 90 % tak na oko ( Każda cewka gdy zostanie odłączona silnik przygasa i chodzi gorzej )

Odpowietrzyłam nawet układ chłodzenia ( SAM NIE WIEM PO CO )

Stan Oleju sprawdzony.

Wszystkie połączenia elektryczne począwszy od czujnika wałka do złącza przepustnicy , sprawdzone i przesmarowane na nowo specialnym płynem do styków ( nawet oskrobałem nożykiem same styki )

No dosłownie wszystko co można zrobić samemu

 

Ps: Objaw pojawia się tylko wtedy gdy jest około 600 - 900 obrotów i wcisnę gaz do dechy bo jak leciutko dodam gaz i wyjdzie po za 950 - 100O rpm to wszystko normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne objawy tylko że do ok. 2tys obrotów mi szarpie,gubi zapłon przy nagłym wciśnięcu gazu.

Na kompie wyszło że kuleje sonda--kupiłem 3 dni temu nową boscha i dalej lipa.Podmieniałem nawet czujnik położenia przepustnicy i czujnik wałka rozrządu.świece,krokowca itp.

No i...

....wczoraj od kolegi z jego auta wszystkie cewki z fajkami przełożyłem do mnie i .....strzał w 10 !!!! Wszystko lata jak :lol: talala (Zrób tak jak możesz)

a uwierz mi że cewki sprawdzał mechanik na 3 sposoby i niby wszystko ok. i komp też tego nie pokazał.

 

Zamówiłem wszystkie nowe fajki i je zmienie bo podejżewam że to z nioch przebicie idzie na silnik. A jak dalej się nie poprawi to pokolei będe podmieniał cewki aż trafię na trefną lub trefne :)

 

A tu link do tematu viewtopic.php?f=68&t=193854

X2 M35i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chce jechać na komputer ale teraz te święta i nowy rok ;/ aż się czekać nie chce, i do tego jeszcze taki ból że mechanik mieszka ode mnie 200 metrów ;/ ( I na dodatek pojechał do rodzinki )

 

Ja też obstawiam że to cewki lub te gumowe przewody cewek mają jakieś przebicie.

A u ciebie też objaw się pojawia jak silnik się rozgrzeje???, bo u mnie jest tak że jak silnik jest zimny to Bawara chodzi jak talala :D

Nic nie kicha nic nie prycha, rakieta, u mnie pojawia się problem jak się rozgrzeje :)

 

To jak zamontujesz u siebie ceweczki z nowymi przewodami to weź napisz na Priv lub w temacie u mnie o tym, czy pomogło

Mój kumpel ma podobną BMW ale znowu DIESLA ;/ To się nazywa pech ;/

Nie mam u kogo podmienić cewek, a kupować w ciemno też się nie opłaca bo jedna ceweczka 120 - 250 kosztuje a to jest 6 CYL :)

 

Jak coś to napisze na priv do ciebie, jak podłącze pod kompa lub wymienię cewki od jakiegoś kumpla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u ciebie też objaw się pojawia jak silnik się rozgrzeje???, bo u mnie jest tak że jak silnik jest zimny to Bawara chodzi jak talala :D

Nic nie kicha nic nie prycha, rakieta, u mnie pojawia się problem jak się rozgrzeje :)

 

 

Tak samo, na zimnym ok.a na rozgrzanym świruje.

4 stycznia powinienem mieć nowe faje i odezwę się co i jak.

X2 M35i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę czekał z nie cierpliwością ale jak do 4 stycznia sam uporam się z problem to też napisze.

Ale na razie czekam na odpowiedź od ciebie pozdrawiam :)

 

Ja u siebie chyba też wymienię faje, bo na kompletne cewki nie mam na razie haisu bo przestój z robotą jest, a jakiejś zwykłej firmy tez nie chce pchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie więcej możesz poczytać tu:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=123194

 

do tej pory jest dobrze w szufladzie leży teraz 6 nowych fajek na zmienię ale jakoś nie mogę się zebrać w sobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie więcej możesz poczytać tu:

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=123194

A tobie kolego wielkie dzięki za jakiekolwiek informacje na ten temat, możliwe że to właśnie fajki za to są odpowiedzialne

ale zobaczymy co powie kolega z Gorzowa jak w swojej bawarce wymieni fajeczki, ja tam 7 albo 8 stycznia lece na PC jak nie uporam się z problemem.

Szkoda że umnie nikt nie mieszka kto ma BMW e36 M50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CHŁOPAKI EUREKA UPORAŁEM SIĘ Z PROBLEMEM OBROTÓW ;D

Sprawdziłem:

CEWKI ( Sprawne )

FAJKI OD CEWEK ( Wyglądały jak nowe i jeszcze taśma izolacyjna je okleiłem )

Szczelność całego dolotu ( nawet pryskałem aerozolem )

Świece (NOWE NGK )

Oleje i plyny sprawdzone ( Brak wycieków )

Świece po 300 km ostrej jazdy nawet nie zabryzgane olejem ani nie są czarne jak wyciągnąłem z głowicy to jak nówki.

Wszystko połączenia elektryczne sprawdzone, i spryskane preparatem na połączenia Wurth ( WIURT )

Dosłownie wszystko sprawdzone...

 

Silniczek Krokowy Sprawdzony i przesmarowany Niby działa Niby nie zawiesza się a to on jest problemem ;)

 

<<<<< Ale zawsze gdy dodalem mocno gazu to czasem pojawilo się dziwne stuknięcie z okolić kolektora dolotowego a mi się zdaje że silniczek krokowy się po prostu zawieszał >>>>>>

Dziś rano wstałem i wziąłem się poważnie za moją bunie i postanowiłem odłączyć przewód elektryczny od silniczka krokowego i silnik trochę przygasł aż się wystraszyłem ale jak dodałem gazu

to się ustabilizował, i dodałem ponownie gazu i w silniku objaw prychania do 1000rpm znikł

 

Odłączenie Silniczka krokowego spowodowało że nie ma prychania przy mocnym dodaniu gazu do 1000rpm, i też niema objawu że muszę silnik długo kręcić by go odpalić, zaczął lepiej przyspieszać itp

wiadomo że na odłączonym silniczku krokowym samochód nie chodzi w 100% ale silnik pracuje o 180 stopniu inaczej...

 

NIE ZAMYKAM NARAZIE TEMATU BO TO NIE ROZWIĄZAŁO PROBLEMU W 100% może w 80. Odezwę się jeszcze w tym temacie po wymianie Silniczka Krokowego na NOWY :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie okazało się ,że 4 od przodu, cewka padać zaczyna.

Po wymianie na inną problem ustał :) ,ale też w 80%. Zamówiłem komplet cewek i zobacze jak na identycznych będzie, bo teraz mam trzy modele w tym NO-name z vietnamu :)

 

 

edit:

znalezione w sieci ,a ja mam takowych 4 szt jeszcze :( :

"Tak dla ścisłości, to BMW jako producent samochodów, nigdy nie produkował cewek zapłonowych. W M50 były montowane cewki różnych producentów: May und Christ, Bosch, Beru, Bremi. Te pierwsze - May und Christ (posiadające napis ZÜNDSPULE 1 726 177 ), to był największy niewypał. Po kilku latach użytkowania w cewkach tych pojawiały się przebicia. Zjawisko to można zauważyć w specyficznych warunkach - mocno rozgrzana cewka i duże obciążenie silnika, czyli przy ruszaniu i gwałtownym przyspieszaniu. Efektem jest wypadanie zapłonów, czyli mocne szarpanie silnika. Jeśli dzisiaj w jakimkolwiek silniku M50 są jeszcze zamontowane takie cewki, to w ciemno, bez żadnej diagnostyki można te cewki wyrzucić do śmietnika."

X2 M35i
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 cewka powiadasz ?? może inne też zdychają powoli...

 

Ja u siebie muszę sprawdzić silniczek krokowy jutro będę miał nowy silniczek krokowy do sprawdzenia...

Więc napiszę czy pomogło na 100% czy nie... Ps :Cewki miałem chyba wymieniane bo wszystkie z BOSHA,

A fajki mam nowe bo sprawdzałem, ale mi się zdaję że to krokowieć bo przy zaplonie strasznie piszczy, no chyba że pompka paliwa się zaciera ( suka 150 pln )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pięknie, Ja po wypięciu Krokowca przerywała tak leciutko mi na 1800 obr - 2500, ale jak dodałem mocno gazu to nic...

To chyba czeka mnie wymiana krokowca i cewek :D heheh ale o dziwo cewki mam chyba sprawne bo ostatnio troche pobawiłem się młotkiem i po dotykałem przewody dotknąłem krokowca i auto zapaliło,

na moje zdziwienie chodziło normalnie, ale zgasiłem odpaliłem i dalej normalnie, poszedłem do domu za 15 min wyszedłem i odpaliłem BUNIE i lipa dalej powrót do choroby :D Chyba muszę z nią jechać na szczepienie hehe :cool2:

 

dzisiaj wymieniam krokowca jak uda się wymienić to napisze czy pomogło czy nie...

 

Na komputer pojadę tylko w ostateczności gdy skończą mi się chęci i pomysły :) Na razie zmierzam w dobrym kierunku ;D przynajmniej mogę wyjechać już z domu ;D hehe :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Dokładnie ten sam problem miałem w mazdzie. Wymieniłem praktycznie cały układ zapłonowy, sprawdziłem ustawienie rozrządu i dopiero czyszczenie i ustawienie TPS'u (czujnika położenia przepustnicy) rozwiązało problem. Może i tutaj pomoże bo objawy identyczne, koszt zerowy a i pracy za wiele nie wymaga:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.