Skocz do zawartości

328i xDrive


Mariusz328

Rekomendowane odpowiedzi

pmik01, gratulacje masz super auto. jakie masz u siebie zawieszenie :?:

 

zawieszenie i hamulce standard....

 

Natomiast w lutym jadę do niemiec po moduł HARTGE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 58
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

No to fajnie że Twoje spostrzeżenia mają coś wspólnego z praktyką bo tak naprawdę tylko one wnoszą coś wartościowego.

Ja mam trochę jednak inne odczucia, ale jak wspominałem ......

Bo niestety nawet największa wiedza teoretyczna znacznie rozmija się z praktyką :)

Mimo moich osobistych doświadczeń nie buduje na tej podstawie swojego poglądu. Teoria to jedno, ale bardziej do mnie przemawiają testy prowadzone w warunkach kontrolowanych z dokladnymi urządzeniami pomiarowymi i wielokrotnie powtarzanymi próbami.

 

Konkretnie auto lżejsze co do zasady zwykle jest w stanie wejść z większa prędkością w zakręt (zakładamy ze wszystko inne jest takie samo). Napęd 4x4 to niestety zawsze dodatkowa masa i wynikające z tego konsekwencje. Może 85 kg to nie jest dużo i wpływ tego jest niewielki, ale tu bardziej chodzi o walkę ze szkodliwym mitem niż o to, ze z rwd da się wjechać w zakręt o 0,2 km/h szybciej niż z 4x4.

 

To nie dlatego suvy leżą w rowach, ze napęd jest jakoś dramatycznie gorszy, ale dlatego ze kierowcy maja złudzenie ze jest lepszy. Jednym z pierwszych zadań na torze było po minieciu szykany zatrzymanie się w określonym miejscu. Za pierwszym razem tak przestrzelilem ze wyladowalem kilkanaście metrów poza torem. Gdyby to była droga to byłby rów.

 

Dobra trakcja xdrive daje fatalne złudzenie tego na ile da się zatrzymać auto. Trzeba na to bardzo uważać i nie ulegać zludzeniom.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do testów to różnie bywa. Wolę polegać na własnym wyczuciu pojazdu niż na danych papierowych bo to mi na drodze nic nie da.

Droga hamowania to wiadomo że droga cięższego pojazdu jest dłuższa + korekty o inne zmienne jak opony, nawierzchnia, zawieszenie itd. Napęd 4x4 ma mniejszy wpływ na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale niestety napęd 4x4 swoje waży. I cześć z tego to masa nie resorowana... Natomiast własne odczucia bardzo czesto wprowadzają w błąd. W maluchu masz wrażenie, ze 100 km/h to prędkość szalona, a te same 100 km/h w dużym współczesnym BMW daje wrażenie ze auto niemal stoi w miejscu.

 

To samo z odczuciami przyspieszania. W zależności od auta te same przyspieszenia dają skrajnie rożne odczucia.

 

I ok. Nie mam nic przeciwko by sie kierować odczuciami. Tylko wtedy jasno trzeba to zaznaczyć. To są moje odczucia. Owszem odczucia bezpieczeństwa z 4x4 są znacznie większe niż z rwd, problem w tym, ze to fałsz w praktyce.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: :cool2: zgadzam sie z kolega.

 

a zeby wrocic do tematu... ten kolor i MPakiet przy F30 rozklada mnie na lopatki :mrgreen: Gratuluje !! Swietnie wyglada. czekam na wnetrze :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy rwd nie trzeba ostro. Jeśli warunki są kiepskie rzeczywiście tak robię. Informacja jest natychmiastowa.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo w rwd hamowanie idzie lepiej niż przyspieszanie. Natomiast gwaltowne hamowanie w trudnych warunkach jest ostatnia rzeczą jaką sie robi. W takim wypadku należy tak jeździć by delikatnie wytracać prędkość, a nie dopuszczać do konieczności gwałtownego hamowania i ryzyka wpadniecia w poślizg.

 

W takich warunkach zwykle delikatne dodanie gazu daje natychmiast informacje o tym, ze należy jechać z należycie niska prędkością. O odstępach nie wspominam.

 

Sprawdzać bez ryzyka przyczepność poprzez przyspieszanie można korzystając zwyczajnie z okazji do tego. Jak jest bardzo ślisko to czesto mocniej wciskam gaz niż gdy jest dobra przyczepność.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ja gdyż śmigam najcześciej po Podkarpaciu :)

 

 

jeśli to nie tajemnica , możesz zdradzić czy kupiłeś tego touringa 328i w mpakiecie w bawaria katowice ? jeśli tak czy jeszcze udało się coś wytargować cenowo w % z tego jak wóz wycenili pod koniec roku ?

 

pytam, ponieważ od jakiegoś czasu sam przymierzam się do f30 touringa , wychodzi mi cenowo sporo jak na moją kieszeń i nie wiem o jaki rabacie rozmawiać. Oczywiście jeśli nie chcesz zdradzać to nie pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego, nie jestem w żadnej grupie zawodowej...

Swoją drogą dziwi mnie że oni mają inne rabaty od "zwykłych" osób... niektórzy przecież nawet nie odprowadzają dochodowego a tu jeszcze takie premie dla nich :shock:

Dla mnie nie ma różnicy czy samochód kupuje ceniony adwokat czy rolnik ze słomą w gumiakach, skoro obu stać to równo ich traktować i koniec dyskusji :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.