Skocz do zawartości

E60 M57N2 brak mocy przy wyższych obrotac


focus30

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Jak w temacie. Brat ma problem z BMW E60 z 2004 roku. Auto nagle straciło moc.

Im wyższy bieg tym trudniej wkręca się na obroty, a na 5 i 6 biegu nie wkręca się powyżej 3000.

Silnik 3.0D 218KM. Objawy pasują do zaworu podciśnienia sterowania geometrii turbiny, ale w tym silniku geometria jest sterowana elektronicznie.

Widać także, że dźwigienka zmienia położenie w zależności od obrotów, więc sterowanie działa. Podejrzewaliśmy też przepływkę, ale zarówno z przepływką jak i bez niej auto jeździ identycznie. Udało się połączyć Scan Masterem z kablem ELM327. Widać niewiele, bo tylko Przepływkę, temp powietrza w dolocie, temp silnika, obroty i prędkość. Na wolnych obrotach przepływomierz wskazywał coś około 16,4. Nie wiem tylko jakie powinny być wskazania w tym silniku. Brak jakichkolwiek błędów.

Gdzie mogę jeszcze szukać problemu? Filtry zmieniane 10kkm temu. Mowa o filtrze powietrza i paliwa. Grzaliśmy też filtr paliwa suszarką, ale żadnej zmiany nie ma.

 

Czy INPA zadziała z kablem elm327? Jeśli nie to z jakim kabelkiem będzie współpracowała?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez focus30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W początkowych rocznikach turbina była sterowana za pomocą przetwornika ciśnienia tak że dobrze myślicie bo objawy pasowały by do niego. http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3536&hg=11&fg=45
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat do zamknięcia.

 

Okazało się, że świece żarowe się kończą i podczas odpalania sterownik nałapał błędów i przeszedł do trybu awaryjnego. Szkoda tylko, że nie sygnalizował awarii.

Świece do wymiany, a przy okazji klapki do usunięcia.

 

Dzięki za sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdż przy okazji DPF - zapchany daje podobne objawy ...

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...
ja u siebie nie miałem takich objawów ze nie miał mocy tylko pokazało mi błędy na wszystkich świecach a to maloprawdopodobne ze wszystkie padły okazało się ze sterownik się posypał po zlutowaniu wymieniłem tylko jedna świece bo była padnięta a z drugiej strony co świece maja do mocy ?? To tylko wspomaga rozruch silnika w zimne/mroźne dni niech mnie ktoś poprawi jak się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
  • 2 lata później...

Witam ja miałem taki problem auto nie wkrecalo się na obroty do 2,5tys 3 max egr wyczyszczony dpf wypalany co się okazało katalizator był zapchany wystarczy wykręcic i dobrze wymyć problem odrazu z głowy proponuję zacząć od tego zero kosztów a może być akurat to.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.