Skocz do zawartości

Powtarzający sie błąd ASC I ABS


PawełWitek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dużo tego było na forum ale nie znalazłem nic co mogło by mnie naprowadzić. Wysiadł mi czujnik ABS prawy tył przez co nie działo tez ASC. został wymieniony na zamiennik, po przejechaniu 30 km zapaliły znów się znów kontroli od ABS I ASC. czy to możliwe żeby to był ten sam czujnik czy w innym kole? jest możliwość sprawdzenia czujnika bez podłączenia do kompa. Mam około 20 km do najbliższej stacji:/

prędkościomierz i ekonomizer działaja popranie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można podpiąć żaróweczkę 12v pod przewody od czujnika. Jeżeli kontrolki zgasną to wiadomo, że czujnik uwalony. Ale moim zdaniem lepiej podjechać na kompa niż zwalać wszystkie koła po kolei. Chyba, że Ci się nudzi i szukasz zajęcia :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi co to zamienników, dziś jadę ogarnąć temat który to czujnik. Zobacze tez ceny tych zamienników bo orginał ponad 400

Jeszcze jedno pytanie czy możliwe jest żeby od tego czujnika wyskakiwał mi błąd skrzyni biegów? żółta kontrolka z wykrzyknikiem sprawdzałem ja w książce to jest to elektornczny bład skrzyni czy jakos tak. Auto traci siłe i jedzie cąły czas na jednym biegu. nie robi tez redukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie od czujnika. Sprawdź błąd na kompie w skrzyni. Może stan oleju jest mały. Skrzynia ma jeden bieg bo przeszła w tryb awaryjny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej zmieniałem niedawno wiec jest wszystko ok. błąd od skrzyni znikł.

BYłem na kompie to mechanik powiedział mi ze czujnik prawdopodobnie jest dobry. przyczna jest inna bo czyjnik nie czyta prędkość czy jakos tak i nie wiem o co chodzi;/ mówił cos o tym ze jak zmieniałme na zimówki to szpilki mogły byc za długie i mogłem jakis trybik rozwalic;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Koronka (inaczej pierścień, trybik, etc) jest w łożysku, zalana taką jakby gumą.

Padła koronka, wymieniasz całość z łożyskiem.

Łożysko najlepiej FAG, masz spokój na lata.

Unikaj chińszczyzny, w tak ciężkim aucie szybko padnie, a w dodatku mogą być problemy z tą koronką.

Podobno (mechanik mnie straszył) SKF ma inna liczbę ząbków na tej koronce, więc też może oszukiwać.

Lepiej się dopytać dwa razy, zanim kupisz.

Aha, i uważaj na Ruville, ostatnio dość często w ich pudełkach można znaleźć jakieś tanie graty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla zakmnieta tematu podsumowanie.

Czujnik ABS ASC, palące się kontrolki mogą być spowodowane nie tylko wadliwym czujnikiem ale tez uszkodzonym łożyskiem. Zamiennki dotyczące czujników wchodza w gre tylko te ponad 200zł. Uszkodzony czujnik może też powodować nie zmienianie biegów albo ich przeciąganie na wysokich obrotach silnika. Jesli musimy wymienić łożysko to tylko najlepszym wyborem będzie firma 'FAG'. Nie ma co liczyć na wyjęcie starego czujnika, przy demontażu sie posypie (chyba że w nie dawnym czasie był wymieniany)

dzięki za info dotczące częsci zamiennych i całej reszty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam podobny problem jak tu piszecie, gdyż jakieś 3tys. km temu wymieniałem hamulce w mojej BMW i po przekręceniu tarczy stwierdziłem że łożysko w przednim kole jest już w kiepskim stanie i z biegiem czasu (teraz juz coraz częściej) zaczeła mi sie zapalać kontrolka ABS ASC i to szczegulnie na zakrętach lub jakiś dołek wkurzajuące to jest gdyż jest zima i kontrola jest raczej potrzebna w BMW mam rozumieć żę poprostu nie mam co szukać tylko wymienić łożysko? prosze o pomoc bo widzę na allegro tej firmy FAG tylko czy to ma być z piastą zy beż i jaki to koszt będzie dodam że to przednie koło, z góry dziękuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze tak powiem w ciemno to można na randkę iśc :D . Jak sie zapalą kontrolki to najlepiej pod kompa i tam pokaże które koło i reszte rzeczy. szkoda kasy na wymiene rzeczy jesli sa dobre a część do tanich nie należa.

Co do wymiany łożyska wzieli ode mnie 40 zł. łożyska z piasta. Ale lepije spradz pod kompem na paczatek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja miałem podobnie kiedyś.

Wymieniłem 3 czujniki ABS i dalej to samo,odchodziłem już od zmysłów.Pojechałem do warsztatu specjalizującego się w BMW.Wykręcili mi sterownik ABS i założyli swój tzw.poglądowy i wszystko było ok-wyszło,że padnięty był sterownik.Sterownik był już kiedyś regenerowany i nie dało się go naprawić.Kupiłem używkę na Allegro i śmigam 3 lata.

Może to sterownik.

Na INPIE nie wykryje się uszkodzonego sterownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Sterownik masz pod maską na pompie ABS, przykręcony na 6 torxów.

Odpinasz wtyczkę, odkręcasz te śruby, i ładnie schodzi.

Tylko zanim zaczniesz odkręcać, sprawdź czy oba są na pewno takie same, bo może się trafić że któraś ma nowszy, i wtedy nie spasuje.

Podmiana to poprostu włożenie sterownika z jednego auta do drugiego i sprawdzenie co się dzieje, dobrze mieć inpę, bo czasem może sie okazać że trzeba będzie pokasować jakieś błędy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podmiana to poprostu włożenie sterownika z jednego auta do drugiego i sprawdzenie co się dzieje

Dokładnie tak.

Ja zamieniłem swój sterownik na miejscu u gościa u którego kupiłem go.Nie robiłem żadnych adaptacji.

dobrze mieć inpę, bo czasem może sie okazać że trzeba będzie pokasować jakieś błędy.

Dokładnie tak.

Miałem jakieś błędy i wykasowałem je.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

własnie u mnie na pompie sa 4 torxy rozmiar chyba 20

odpinam wtyczka odkręcam śrubki i jak schodzi mi ten plastik to są na nim zamcowane taśmy które łączą go z pompą. możliwe ze coś mylę i odkręcam nie to co trzeba;/ sory za zawracanie głowy i głupie pytania:/

własne i na ile pinów ma byc wtyczka? u mnie jest 12 plus wolne miejsca chyba 3

dodam jescze numer pompy O 265 217 000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie kojarzę sterownika ---000, nigdy go nie rozbierałem, ja mam u siebie ---001, wiem że zamienne to one nie są, wizualnie też się różnią.

jeśli w środku jest taśma łącząca jedno z drugim, to musowo jest opcja rozpięcia jej.

Tylko uważaj, po takim czasie może być podatna na uszkodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest połączona lutem;/ ciężka sprawa, władowalem w to już sporo kasy końca dalej nie ma:/

Dostałem taka sama pompę jutro jadę do mechanika zeby on ten temat ogarną, sam lepiej łap nie będę pchać. Jeśli jest taki sam numer ale pochodzi od disla jest to problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanika, podłączylismy drugi sterownik (wszystkie błędy były kasowane) i ABS ASC palił się dalej. Na kompie dalej pokazuje błąd ze nie czyta prędkość prawy tył. oba take same błędy na dwóch sterownikach.

Czyli sterownik jest ok.

Bede szukał winy w kablu.

co jest ciekawe jak oddałem pompę, wsiadłem do auta jadę patrze NIE pali się ABS I ASC sprawdzam pedał hamulca ABS działa, poślizg tez działa, tak kilka razy i bach znów sie pali :evil:

wie moze ktoś które piny sa odpowiedzialne za tył?

i jaki opór powinny stawiac podczas mierzenia?

i jak sprwdzic prawidłość czujnika omomierzem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.