Skocz do zawartości

528i Landirenzo problem z instalacją


maciej2001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem z instalacją. 528i Touring z 97roku, w 2010 roku sprowadzona z niemiec. Gaz Landirenzo montowany w niemczech w 2007roku. Problem polega na tym iż co jakiś czas instalacja przestaje działać. Raptem w trakcie jazdy auto traci moc i przełącza się na benzynę. Czasami po odpaleniu jedzie na benzynie i jak ma się przełączyć na gaz też się wyłącza. U majstra w moim mieście (jedyny który ma pojęcie o Landi.) Podmieniał parownik, szukał i nic. Ostatnia diagnoza to wadliwy sterownik. Po diagnozie auto zaczęło jeździć i śmigało 4miesiące i znów to samo. Odłączyłem wąż który łączy parownik z wtryskami, spuściłem gaz i jeździł znów kilka miesięcy. A teraz od kilku dni lipa. Nic nie pomaga. Gazownik mówił, że sterownik podobno podaje zbyt duże ciśnienie i dlatego instalacja się wyłącza. Parownik mam kwadratowy.

Co o tym sądzicie?

Może ktoś miał podobny problem i pomoże mi z tym???

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
mozesaz tez podjechac do gazownika zeby wylaczyl fukncje badania niskiego i wysokiego cisnienia poniewaz bmw jest specyficznym autem do gazu ja w moim poprzednik e46 tez musialem to wylaczyc bo co chwile rozlaczalo, niech sprawdzi tez czy podpieta jest instalacje pod lambde
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie trzeba wylaczac opcji na pale, tylko sprawdzic co sie dzieje, a to bez interfejsu sie nie uda. Odrazam popinanie lambdy pod sterownik LPG, DME potrafi wtedy swirowac. Moga pojawic sie bledne odczyty itp. Lambde wystarczy obserwowac podczas strojenia, najlepiej laczac sie inpa lub jakims skanerem obd.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam. Chciałbym odświeżyć temat i dokończyć. W sumie zostały wymienione wtryski, filtr fazy lotnej i stałej, czujnik wałka rozrządu i świece. zostało to zrobione w dwóch etapach. Najpierw wtryski i filtry, jakiś czas miałem spokój, ale po kilku-kilkunastu dniach znów problem powrócił. I w tedy zostały wymienione pozostałe rzeczy i od maja 2013 problemu nie ma. Dziwiła mnie wymiana świec ponieważ na benzynie nie było problemów, ale moja wiedza z lpg jest bardzo mała. Najważniejsze, że pomogło. Czujnik wałka chyba miał tutaj najmniej do "gadania" ale przed drugą wizytą u gazownika bawiłem się inpą i poprosiłem aby przy okazji wymienili. Posłuchałem rad kolegów z tego forum i forum-lpg i znalazłem gazownika od LandiRenzo w wysogotowie. Stosunkowo blisko ponieważ jakieś 50km ale widać, że człowiek znał się na rzeczy. AAA przy okazji wynaleźli, że ktoś odwrotnie podłączył kable do jakiegoś elektrozaworu przy parowniku. Nie miało to żadnego wpływu, ale poprawili. Mam nadzieję, że komuś ten temat się przyda... w razie potrzeby proszę pisać podam namiary na mojego gazownika. Wysogotowo koło Poznania. Można adres też samemu znaleźć na stronie Landirenzo.

 

 

Przy okazji napiszę w tym temacie moje pytanie z innej beczki; czy to iż nie mogę spalić gumy prawie dwustu konną bmką jest przyczyną dobrych hamulców na tyle czy one (528) tak po prostu mają ? dodam iż jest to automat...

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji napiszę w tym temacie moje pytanie z innej beczki; czy to iż nie mogę spalić gumy prawie dwustu konną bmką jest przyczyną dobrych hamulców na tyle czy one (528) tak po prostu mają ? dodam iż jest to automat...

 

pozdrawiam

 

Ja mam 540i też z automatem i przy włączonej trakcji palenia gum na starcie nie będzie. Może trochę zapiszczeć, ale zaraz DSC go zdusi i do tego automat też nieco płynniej przekazuje moc niż "sztywne" sprzęgło.

Jak chcesz sprawdzić moc, to najlepiej testować przyspieszenie od 100kmh do 200kmh. Tylko, że musiałbyś poznać wyniki dla Twojego silnika i Twojej skrzyni - fabryczne lub może innych forumowiczów. U mnie jest 16s, a dla wersji z manualem podobno wychodzi 13s (automaty sporo tracą powyżej 160kmh) - ale nie traktuje tego jako punkt odniesienia, bo to inne konstrukcje.

0-100 nie testuj, bo to niewiele powie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.