Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam drobny problem w swoim TDSie - otóż w chłodnicy oleju (ta bliżej silnika) pojawił sie drobny wyciek oleju... Nie wiem gdzie dokladnie jest dziurka ale przy wymienianiu elementow zawieszenia w warsztacie, po zdjęciu osłony od spodu silnika zauwazylem kroplę oleju na chodnicy i ogolnie czasc chłodnicy brudną od oleju. Pod samochodem nie tworzy sie zadna plama. Nie wiem czy mam cos z tym robic, czy dać do spawania, czy do wymiany i czy cos sie moze z tym stac podczas jazdy. Proszę o rady.

Pozdrawiam.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pasowałoby to zrobić bo: będzie tak ciekło i ciekło, będziesz dolewał stopniowo coraz więcej oleju a jak kiedyś się dziura powiększy stracisz w trasie cały olej i laweta - to już skrajny przypadek. Dalej idąc tracąc olej możesz załatwić turbinke a wtedy to już ból - chodź to mało prawdopodobne bo zawsze masz kontrolkę ciśnienia oleju - ale mówię o skrajnym przypadku.

 

Pewnie da się to pospawać po uprzednim dokładnym umyciu/wypłukaniu i pod ciśnieniem zlokalizowaniu dziury.

 

Tak czy owak warto to zrobić.

 

P.S. A może to gdzieś na opasce się sączy.

 

EDIT: no i poszukaj trochę, bo było o tym pisane.

Opublikowano

Witam!

odgrzebuje temat

to nie chłodnica oleju tylko chłodnica od intercoolera, przez ktora cieknie olej, jest uszkodzona :( pytanko moje dotyczy tego, czy taki intercooler jest regenerowalny, czy trzeba kupowac nowy (ewent. uzywany).... albo gdzie mozna naprawic taka chlodnice - jakis warsztst w wielkopolsce. Z tego co wiem to panuja tam dosyc wysokie cisnienia i niestety olej cieknie coraz bardziej (podczas jazdy), tak ze trzeba dolewac...

dzieki za odp i pozdrawiam wszystkich.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panują tam na pewno nie większe ciśnienia jak w zwykłej chłodnicy.Poszukaj warsztatu który naprawia chłodnice i napewno to zrobią.

 

Nie wiem ile jest nadciśnienia w układzie chłodzenia ale raczej w dolocie diesla turbodoładowanego jest więcej.

Turbinka pompuje coś koło 1bara.

 

Wiem czepiam się ;).

 

Co do naprawy nie powinno być problemu może większy będzie z lokalizacją a potem dostępem do nieszczelności.

Robi się przecież od podstaw customowe intercoolery.

Opublikowano
trzeba by sie zastanowic skad w intercullerze olej - turbina chyba pluje olejem w dolot co ??

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Na pewno w układzie chłodzenia cisnienie jet większe,nawet do 2 bar.Ja w moim tds-ie mam korek 1.4 bar.

 

Masz racje.

Ale nie wiem ile ładuje turbo w tds`ie bo w vag`ah są silniki co seryjnie mają 1.6bara (może nawet i więcej) a w overboost`ie jeszcze więcej.

 

trzeba by sie zastanowic skad w intercullerze olej - turbina chyba pluje olejem w dolot co ??

 

Coś tam trochę zawsze jest, nawet z samej odmy, a i coś może puszczać na łożyskach ślizgowych. Takie pocenie turbo zarówno na zewnątrz jak i wew. to w miarę normalne zjawisko.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.