Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dojrzewam do tego żeby wymienić letnie 17" na 19" (uważam że po delikatnym obniżeniu które już mam będzie to bardzo pożądana wizualnie i nie tylko wizualnie modyfikacja na kolejny sezon), ale z drugiej strony zastanawiam się czy gra jest warta świeczki biorąc pod uwagę większy ciężar felgi oraz szerszy profil opony (255 z tyłu) i związany z tym spadek przyspieszenia / elastyczności.

Zatem:

1. Czy ktoś z Was trafił w necie na test, a może ktoś sam robił pomiary, jak zmieniają się się osiągi po założeniu szerszych opon?

2. Czy ktoś kto jeździł E90 o porównywalnej mocy do mojego (320d / 325d) i miał okazję jeździć na letnich 16/17 oraz 19 może podzielić się subiektywnymi wrażeniami? Kwestie komfortu raczej pomijam, na 17 ROF jest twardo, na 19 ROF będzie jeszcze twardziej, zdaję sobie z tego sprawę i jestem z tym ok.

3. Teoretycznie można wstawić wszystkie opony w jednakowym rozmiarze 225/35/19", tylko pytanie czy ktoś z Was słyszał o sytuacji że np ubezpieczalnia nie chciała wypłacić odszkodowania bo mam inny rozmiar opon niż dedykowane (zgodnie z naklejką przy drzwiach przy 19" powinienem mieć 225/35 na przód ale 255/30 na tył)?

4. Czy szerokość takiej felgi 8.5" do opony 225 oraz 9" do opony 255 będzie ok? Jakie ET dobierać żeby to wyglądało dobrze?

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

na 225 przód 8 cali Et37 , na tył na 255 felga 9 cali ET39.

 

NA pewno odczujesz spadek osiągów. Jak swego czasu miałem E91 320d i zmieniłem z opon 205 i 16 cali na 17 cali i opony 225 to dupohamownia to wyczuła.

Dlaetgo zrobiełm potem chipa, żeby było w miarę ok.

Opublikowano

Zima: 16" 205/55 chyba

Lato: 19" 8,5 225/35 przod, 9,5 255/30 tyl

Silnik 320d 163PS

 

Kwestia komfortu o dziwo sie nie zmienila tak drastycznie jak myslalem ze bedzie. Ale musze tutaj dodac ze jezdze glownie po Austrii, a tutaj drogi sa pierwsza klasa.

Kwestia przyspieszenia - odczuwalna roznica za to w zakretach i na lukach auto prowadzi sie duzo pewniej na szerszych kolach. Wiec to czego ci brakuje w sprincie z 0 - 100 nadrabiasz na lukach ;)

Opublikowano

Nic nie nadrobisz :wink: ,

 

na przykładowym/teoretycznym łuku gdzie opona „205” będzie mogła przejechać np. 100km/h, „225” na niższym profilu przejedzie np. 120km/h TO będziesz miał ograniczenie znakami/przepisami do maks. 50km/h, jeżeli „olejesz” przepisy to i tak nie zbliżysz się do granicy przyczepności z gorszej opony ponieważ psychika/strach Ci zabroni…

 

chyba, że mówimy o zamkniętych odcinkach/torach/placach gdzie „bączki” są akceptowane…

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Jest różnica kolego co chyba wyjaśnił powyższy wątek, u nas w 320i po zmianie z letnich 225/45 17 o wadze 10kg na zimowe 205/55 16 7,5kg spalanie -0,5l, reakcja na gaz jest porównywalna z zalaniem dobrej 98 i chu***ej 98, także nie duża ale jednak wyczuwalna, prowadzenie na zakrętach niestety gorsze (opony zwykłe, nie rof).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.