Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Koledzy szukam i szukam na wszystkich forach któryś dzień i nie spotkałem się z czymś takim jak jest u mnie, postaram się opisać wszystko jak najdokładniej i może komuś coś przyjdzie do głowy lub miał taki sam problem ze skrzynią :(

 

Pewnego dnia gdy już zaczęły się mrozy wracając autem do domu rozpędziłem się lekko ponad 200 na tiptronicu, po jakiś 2km miałem postój. Gdy ruszyłem już normalnie na D poczułem mocne szarpnięcie, wyskoczył błąd Getriebenotprogramm, nie działał tiptronic a na wyświetlaczu nie pokazywało położenia lewarka PRND ale wszystkie biegi poza tym działały normalnie i zmieniało płynnie, tylko przy ruszaniu był problem bo szarpało.

 

Miałem słaby akumulator, jeszcze przed zimą parę razy odpalałem z kabla a wieczorem trochę parkotałem żeby rano odpalił, czytałem że to może być problem, auto zostawiłem i nie ruszałem, wymieniałem akumulator kupiłem vartę 95ah i...

 

Auto odpala normalnie wszystkie przełożenia działają, jednak gdy zapnę D wyskakuje dalej Getriebenotprogramm. Niby wszystko ok tylko mam problem z ruszaniem, gdy zapinam D czuć takie przykucnięcie auta jak by zapinał bieg jednak gdy puszczam hamulec auto nie jedzie, dopiero daję go delikatnie na obroty 1,2 1,5 i zaczyna ruszać, później wszystko działa normalnie, zmienia normalnie, są znaczki od położenia lewarka PRND itp. tylko ten błąd i to dziwne ruszanie jak by nie miał ciśnienia czy czegoś ale później jak już ruszę nic się nie ślizga i złego nie dzieję.

 

Auto mam pół roku i nic w skrzyni nie robiłem, nie zmieniałem oleju itp. Dałem go do mechanika żeby sprawdził stan oleju, dzisiaj dzwonił i mówił że olej w skrzyni jest.

 

I teraz proszę was o radę, co mam robić z tą skrzynią? Czy inwestować i zmieniać olej i filtry i powinno pomóc, czy prowadzić na komputer bo jeszcze nie byłem, a może spróbować odłączyć aku? lub jakieś inne cuda?

 

Szczerzę to jak się nasłuchałem ile kosztuje remont skrzyni i dalej czasem nie wszystko jest okej to w moim przypadku to odpada, wolałbym zmienić na manuala i mieć z głowy.

 

Macie koledzy może jakieś pomysły co teraz robić?

 

Proszę o pomoc :(

Opublikowano
Kolego generalnie w E39 i silniku benzynowych automaty działają bardzo długo bo nie mają za dużego momentu do przeniesienia. Skoro olej jest to widział bym problem w elektronice. Podjedź do kogoś kto się zna na BMW i zrób upgrade softu w silniku i w skrzyni do tego niech ci człowieka skasuje błędy i powinno być ok.
Opublikowano
Dzięki wielkie już szukam kogoś u siebie w okolicy i pojadę na komputer, a powiedzcie mi jeszcze wymienialibyście olej i filtr w skrzyni? Czy to mało realne żeby nowy olej albo wymiana filtra pomogła? Szkoda mi trochę inwestować jak się okaże że skrzynia uszkodzona. Jak wrócę z kompa napiszę co i jak tam wyszło.
Opublikowano
Najpierw komp. JA mam swojego magika od skrzyń (regenerował mi skrzynie) i olej zaleca wymieniać co 100kkm. Widziałem olej w skrzyni po przebiegu niby 280kkm. Byłem w szoku :shock:
Opublikowano

w 4.4 to już skrzynia ma co przenieść jeżeli chodzi o moment :D

ja u siebie 3 lata temu przy przebiegu ok 175 tkm wymieniałem olej i filtr i nie był jakiś syfny - ale nowy to nowy. na wiosnę dojdzie do 270 tkm na blacie i zamierzam powtórzyć operację.

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Teraz wiem i mam nauczkę, chociaż to nie jest powiedziane że to wina oleju. No nic pojadę na kompa pierwsze i napiszę tutaj co mi tam powyskakiwało bo pewnie sam też tego nie rozszyfruje chyba że gdzieś na necie znajdę. Kurde, jak tylko mi się uda naprawić jakoś dzięki bogu tą skrzynię od razu wymieniam olej i filtr - słowo :(
Opublikowano

nie wiem co to za mechanik, czy ogarnia automaty i jak sprawdzał że jest olej. w BMW poziom oleju sprawdza się na włączonym silniku i temp. oleju w skrzyni 50 stopni. przy wyłącznym silniku zawsze pokazuje za dużo. także sprawdź poziom oleju. spróbuj też procedury kasowania adaptacji skrzyni jest na forum - bardzo prosta i nic nie kosztuje.

u kolegi w 535i jakimś cudem odkręcił się filtr oleju w skrzyni i nie ssała oleju ale wtedy chyba wcale nie chciała jeździć.

olej oczywiście ESSO LT 71141 żaden inny. sprawdź jakiego koloru jest olej w skrzyni może ktoś zalał jakiegoś Dextrona lub innego czerwonego.

sprawdź jeszcze czy masz zegary "od swojego" samochodu test 1 w zegarach i czy końcówka VIN się zgadza. czasami robią się chocki klocki jak zegary były zmieniane i potrafią gubić parametry - niestety BMW jest jak żywy organizm wszystko ze wszystkim się komunikuje. sprawdź jeszcze wtyczki przy sterowniku skrzyni i wtyczkę przy samej skrzyni. najlepiej na odłączonym aku.

 

powodzenia

powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
w 4.4 to już skrzynia ma co przenieść jeżeli chodzi o moment :D

535i[8] V8 3,5 l (3498 cm³), DOHC 244 KM (180 kW) przy 5800 obr/min 345 N•m przy 3800 obr/min 6,9 s 250 km/h 11,8 l / 100 km

540i[9] V8 4,4 l (4398 cm³), DOHC 286 KM (210 kW) przy 5700 obr/min 440 N•m przy 3900 obr/min 6,4 s 250 km/h 12,3 l / 100 km

530d[13] R6 2,9 l (2926 cm³), DOHC, T 184 KM (135 kW) przy 4000 obr/min 390 N•m przy 1750-3000 obr/min 8,0 s 225 km/h 7,2 l / 100 km

 

Chodziło mi o to że zakres występowania maksymalnego momentu jest inny, diesle mają go nisko i to potrafi zakatować skrzynię, w górnych obrotach niema tak częstych przełączeń biegów a to dobija sprzęgło hydrokinetyczne. :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.