Skocz do zawartości

Silniczek spryskiwaczy - demontaż - BMW E36 316i


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam problem, ponieważ ostatnio bardzo , ale to naprawdę bardzo słabiutko działają mi spryskiwacze, właściwie, płyn wylatuje już tylko ze spryskiwacza po prawej stronie - od strony kierowcy. Silniczek działa, przewody są szczelne z tego co widać, no i przyjrzałem się zbiorniczkowi i silniczkowi. Zauważyłem, że spod silniczka spryskiwaczy sączy się płyn , a więc tam jest nieszczelność i ucieka tamtędy kompresja. Nie wiem natomiast w którym miejscu wycieka płyn z silniczka. Czy silniczek da się wyjąć i rozebrać na "części pierwsze", uszczelnić, np. silikonem i złożyć z powrotem czy jest już tylko i wyłącznie do wymiany na nowy? Cena nowego jest niewielka, ciekawi mnie tylko czy poszczególne części i membrana są w nim rozbieralne. Majstrował ktoś z Was kiedyś przy nim? Z góry dziękuję za podpowiedzi i rady. Pozdrawiam:)
Opublikowano
ja zrobilem to tak wywalilem z pod spryskiwacza zaworki zwerotne kosz wymienilem przewody rurki na trujniku z fso 125 wszystko przedmuchalem sprezarka szpilka przebilem otwory w dyszach u mnie jest ok
jedynakk
Opublikowano
Sprawa się wyjaśniła, po prostu wysiadł silniczek spryskiwaczy. Byłem u znajomego mechanika, zajmującego się tylko i wyłącznie beemkami, ze stażem w fabryce BMW w Niemczech, no i powiedział, że tego silniczka nie warto rozbierać, a używany z demontażu , w pełni sprawny dostałem za 30zł, więc koszt w tym wypadku niewielki, a pewność, ze będzie działał. Wydaje mi się że faktycznie lepiej kupić od razu nowy niż kłopotać się z jego rozbiórką i naprawą gdyż takie zabiegi i nowe części zamienne do niego mogą przewyższyć kosztem koszt zakupu używanego silniczka, który w sumie jest tani jak barszcz. Teraz wszystko działa jak należy. Dziękuję za wszystkie porady. Temat uważam za zamknięty.
Opublikowano
Dodam jeszcze tylko, że pompki te są dość uniwersalne i pasują naprawdę do całej gamy niemieckich samochodów. W sklepach motoryzacyjnych dostępne od ręki za 20-30zł. Fakt jest, że nie mają loga BMW, ale czasem może lepiej używki nie kupować ( ja sam lubię cześć oryginalne nawet używane, ale jak już twój ~16 letni spryskiwacz padł, to z używka może być podobnie). Przy zakupie musisz tylko dopasować wtyk by pasował do twojej instalacji, bo z tego co wiem są ich co najmniej 2 rodzaje.
Opublikowano
Tak ja też kupiłem nowy i były 2 rodzaje jeden z wtyczką owalną i płaskimi stykami. Drugi był z wtyczką w kształcie podobnym do literki B i okrągłymi stykami. U mnie taki silniczek 45 zł.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.