Skocz do zawartości

e39 530d automat- metaliczne stuki w silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ten ezgemplarz ma jeszcze nieregularny metaliczny stukot (przy zakreconym korku oczywiscie).

 

A masz filmik, w ktorym nie stuka po odkreceniu korka?

Ciekawe co na to mój mechanik, ktory pracowal kilkanascie lat w aso bmw

  • Odpowiedzi 354
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
po odkręceniu korka oleju na sprawnym vacuum dźwięk silnika się nie zmienia, jest taki sam jak na zakręconym korku, niestety nie mam filmiku a na yt ciężko znaleźć :)
Opublikowano

to gdy znajdziesz egzemplarz ktoremu nie stuka, to daj znać, bo informacje łatwo mozna zmyślić.

Napisz może gdzie to wyczytałeś i czy słyszałes na wlasne uszy M57 któremu nie stuka po odkreceniu?

Ja z kolei słyszałem ze to normalny objaw pracy czegoś tam (nie pamietam już czego i nie chce zmyślać)

 

I faktycznie, od prawie 70tyś km mam dokładnie ten sam stukot co na początku i gdyby coś było zużyte, na pewno by problem postępował dalej

 

 

 

EDIT: zacząłem szukać i zobacz, jest facet, ktory opisuje ze wymienił pompe vacuum a nawet popychacze i stukot po odkreceniu korka ciągle jest: http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=37&t=7287

Takze to mit i pogłoska durna, ze to zuzyta pompa :nienie:

Opublikowano

5er.pl

http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=35640&postdays=0&postorder=asc&highlight=odkr%EAceniu+korka&start=0

jak w temacie problemem są stuki dochodzące prawdopodobnie z silnika, bądź też któregoś z podzespołów mechanicy wymyślają coraz to nowsze usterki, a ja już tracę do tego siły największym problemem jest to że po otworzeniu maski i odpaleniu silnika nic kompletnie nie słychać, a już na pewno nie tak jak w środku samochodu.Wcześniej stukało również po odkręceniu korka oleju ale wymiana vacum pomogła i teraz nic nie stuka pozostał jedynie ten hałas słyszalny w środku auta, najbardziej słyszalne do 2000rpm aha no i dziś wyszło na jaw, że poduszka silnika od pasażera skończyła swój żywot, ale to chyba raczej nie jej wina
Opublikowano

Sugerujesz ze facet w linku ode mnie wymienil na niesprawną pompe?

Kupil przeciez oryginalną pierburga.

 

No nic to, zapodałem z prośbą żeby nagrał filmik jak odkreca korek i bedzie czarno na białym

Opublikowano

nie znajdę ci dowodu że stukanie ustaje po wymianie vacuum, w linku który podałeś gość o nicku h4cker pisał w innym temacie, że wykręcił swoją pompę i nie miał stukania, gdzieś potem pisał że wymienił pompę i ma spokój. na forum 5er niektórzy (mniejszość) piszą że po odkręceniu korka nie mają żadnych stuków. Ja u siebie też nie mam stuków na odkręconym korku, możesz ucho wsadzić i nie słychać.

Nie mam dowodu w postaci filmu (nie znalazłem jeszcze na YT) że po zmianie pompy znika stukot pod korkiem.

Szerzej o stukaniu z przyczyny zużytej pompy vacuum masz na forum bmw diesel w dziale o TDSach.

 

Gdzieś znowu wyczytałem że w tym vacuum wyciera się jakąś uszczelka która powoduje przedmuchy i stąd słychać stukanie,

Opublikowano

uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

Jak mozesz to nagraj filmik jak odkrecasz korek oleju

Opublikowano
uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

 

No nie koniecznie. Jeżeli puści oring na połączeniu z głowicą, to nie ma to żadnego wpływu na wytwarzane podciśnienie, będzie tylko lało olejem po bloku. No chyba, że rozszczelni się puszka pompy, to wtedy owszem.

--

pozdrawiam

nelson

Opublikowano
uszczelką mowisz, to pewnie byłby problem z uzyskaniem żądanego podciśnienia, a juz na pewno byłby kłopot ze sprawnym pompowaniem po utracie podcisnieia z magistrali (hamulcem np)

 

No nie koniecznie. Jeżeli puści oring na połączeniu z głowicą, to nie ma to żadnego wpływu na wytwarzane podciśnienie, będzie tylko lało olejem po bloku. No chyba, że rozszczelni się puszka pompy, to wtedy owszem.

 

jesli mowisz o tej nr 2: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_3070&hg=11&fg=45

To nie ma szans. nic sie po bloku nie leje. Wszedzie sucho.

Opublikowano
Jak mozesz to nagraj filmik jak odkrecasz korek oleju

 

Bardzo proszę, i tutaj przepraszam ale nie popisze się idealna pracą silnika po odkręceniu korka.

Dodam tylko że auto stało w garażu miesiąc nie odpalane, odpalił na tyk i zaraz zacząłem kręcić. Ten odgłos po odkręceniu korka oleju to nic innego jak powietrze, dodam iż w lecie i na nagrzanym silniku jest jeszcze cieszej.

 

przepraszam za jakość ale raz to ciemno w garażu bo mam oświetlenie z tył a dwa to zrąbany soft w telefonie i stąd taka jakość.

 

Co możecie powiedzieć o stukach w moim silniku?

 

http://www.youtube.com/watch?v=j7JN5V1R900&feature=youtu.be

Opublikowano

a można wiedzieć co nie tak stwierdziłeś?

tak jak pisałem jest to pierwsze odpalenie od ok miesiąca silnik całkowicie zimny, dodatkowo w E38 inaczej wydech jest zbudowany, no dochodzą stuki z silnika

Opublikowano

dzięki :)

 

co do stukania to własnie że stuka, tak jak pisze silnik na filmie całkiem zimny,

w lecie jak było gorąco lub jak się nagrzeje (do 75stC bo termostat do wymiany) to na wolnych obrotach słychać tylko stukanie, najbardziej w kabinie, trochę to dziwne ale stukanie słychać jak się odbija od przeszkód, np odpalony silnik w garażu, wyjdę z garażu i za ścianą słyszę głuchy stuk.

 

teraz tak

0:09 słychać stukanie może napinacz paska,

od 1:01 jak jestem w kabinie słychać w oddali takie klepanie i o to chodzi, na gorącym silniku prawie nie słychać pracy tylko to klepanie

potem 1:27 pomiędzy praca silnika słychać takie klepanie, może to popychacze,

Opublikowano

też słychać, tak jak kolega poprzednio naśladował pieknie swój silnik "ne ne ne ne ne" ;) gdzieś z prawej strony silnika (od str pasażera)

 

Ale zobaczcie na ten filmik:

Dla ceniących czas dajcie od razu ostatnie kilkanaście sekund, w tle słychać takie postukiwanie, że normalnei gdyby nie automat to bym pomyślał, że to dwumas się łomocze. A słychać szczegolnie jak obchodzi z prawej strony samochoód. IMO to napiernicza napinacz klimatyzacji.

 

Miałem bardzo podobnie, ale ostatnio jak zmieniałem termostat to od razu kupiłem pompe wody i kazałem zdjąc pasek klimatyzacji, bo dodatkowo mialem świeszcza pod maską w wilgotne dni.

Wydaje mi sie, ze pracuje stokroć lepiej, też nakręce w podobny sposob niebawem.

Opublikowano
dymek to normalne, spod korka raczej nie stuka to tylko powietrze ze skrzyni korbowej. Odmę i separator wymieniałeś? Ja u siebie mam nówkę odmę i plastikowy separator z E60
Opublikowano
bardziej martwi mnie ten dymek wydostający się z silnika.

 

 

Zimny nie powinien puszczać, rozgrzany coś tam puszcza, ale podobnie jak para z parzącej sie herbaty, czyli wolno unoszący się dymek bez przedmuchu

Opublikowano

Silnik był rozgrzany,akurat wróciłem w nocy z trasy.Odmę kompletną nie dawno wymieniałem ,ale nic to nie zmieniło.Dymi na ciepłym tak zawsze od 2lat.Niby to jest normalne ale widziałem m57 z której w ogóle nic nie nie leci z pod korka :) .Co do pracy silnika u mnie, to ktoś może coś niepokojącego usłyszał ? bo ja nie tak samo jak u kolegów wyżej.Wydaje mi się że jedynie u autora wątku słychać wyraźnie że coś stuka.A my szukamy dziury w całym.

 

a_rw zapodaj jak twoja śpiewa :D

Opublikowano

moja nie śpewa, tylko ryczy ze starości :mrgreen:

Dzisiaj cos sprobuje nakrecic

 

Odnosnie pracy, to imo ci pracuje bardzo ladnie, zero stuków, a ten dymek to faktycznie troszke jakby taki wiekszy, ale bym sie tym nie przejmował.

Z tym ze masz inną kulture pracy, bo masz 2.5d.

3-litrówki mają twardszy klang

Opublikowano
moja nie śpewa, tylko ryczy ze starości :mrgreen:

Dzisiaj cos sprobuje nakrecic

 

-staraj się tak żeby zaryczała,ale z radości :mrgreen:

:cool2:

Opublikowano

pompa vacuum tak nie stuka wymontowałem swoją i odpaliłem stuki pozostały czyli to na 100% nie pompa vacuum. widzę że wiele osób ma ten sam problem i nikt ie wie co to jest, ja zrobiłem już 15000km na tym stukaniu i nic się nie zepsuło ale wydaje mi się że stuka głośniej niż wcześniej. u paru użytkowników stukanie pojawiło się po wymianie wtrysku.

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.