Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

A więc mam już to autko w swoich rękach i na dzień dobry był kawałek fajnej trasy bo Kraków 3Miasto i lekki śnieg na drodze.

Zaczynam pomału w tym aucie się odnajdywać, lecz dalej z lekką zazdrością patrzę na masywniejszy przód większego brata X-a piątego którego planowałem wcześniej...

 

Pierwsze wrażenia w tym aucie... polityka BMW... fotele są dopłacane w "3 kategoriach wagowych" ale dalej nie są w pełni elektryczne i z pamięcią... Dopłacamy do skór prawie 8k, potem do wersji foteli sport tez prawie 3k i na końcu by były ogrzewane co daje już całkiem pokaźną sumkę i dalej czegoś brakuje w tym wcale nie największym sav'ie.

Zajęcie idealnej pozycji za kierownicą zajęło mi sporo czasu/kilometrów i unoszenie fotela góra dół jest uciążliwe, nie jest to rozwiązane nawet jako dźwignia tylko trzeba unieść się i bez obciążenia możne go wywindować.

 

Fotele dla potężniejszego kierowcy wydaje mi się że będą za wąskie. Ja jestem średniej postury i jest ok, ale nie jest to auto dla każdego kierowcy.

Tylna kanapa... to sprawa wyłącznie dla dzieci, dorośli w dłuższej trasie nie będą mieli komfortu, siedziska jak na mój gust za krótkie i zbyt nisko położone, chyba by móc zbudować płaską przestrzeń ładunkową po ich złożeniu... Źle zrobili, siedziska mogły być bardziej skierowane ku górze i efekt byłby inny. Ale też nie narzekam, nie będę pchał się na tą kanapę.. póki co należy do 3latka i jego zabawek.

 

Kolejny minus to lusterka - jak w aucie za taką kupę kasy trzeba dopłacać by składały się elektrycznie?? Mam na myśli że tego nie mam:(

 

Materiał/jakość wykończenia... na co zwróciłem uwagę to już wspominanie kiedyś przez użytkowników kieszenie boczne drzwi... kurde... konstrukcja i materiały seat cordoba rok 1998 - to co mi przyszło na myśl.

Kolejna sprawa na minus... to to co zobaczyłem po podniesieniu maski...Kable, gniazda, łączki, generalnie cała instalacja nie zabezpieczona. Nie najlepiej to wykonane - czemu teraz o tym wspominam? Otóż będąc nim na myjni, "dobrze" umyłem przód a potem okazało się że resztki błota i śniegu ładnie zalegają na silniku...czyli też mogą sie nam kiedyś wpakować w te nie pozabezpieczane gniazda elektryczne - sorki - choroba zawodowa.

 

Tu nie sposób nie powiedzieć o sercu... Silnik 28i to malutka konstrukcja. Przydałoby się tam wpakować 50% silnika więcej:)

No tak...a więc jak to jedzie...Przesiadłem sie z 6-ki boxera na ten motor i dźwięk pracy przy przyspieszania to charakterystyka raczej huligana niż sportowca z kulturą i zapasem mocy. Taki dźwięk dobrze ale w jakimś GTI czy Z4 ale tu wolałbym inną muzykę. No ok, ale trzeba przyznać że krzywa momentu o której mówi producent połączona ze skrzynią 8 biegową dają rade. Nie jest to powalający efekt i jeszcze muszę pojeździć by się z nim bardziej "zakolegować" - mam na myśli że nie czuć tego 6.7sek do 100 przy przyspieszaniu - fakt inni zostają w tyle i nie jest źle choć temat chipowania napewno nadejdzie.

Teraz co zauważyłem, przy większych prędkościach nagła zmiana pasa ruchu (wyprzedzanie i ogień) auto nie jest tak wyważone jak większy X5. Tu właśnie wydaje mi się że za sprawą silnika 2litrowego o mniejszej masie... Nie wiem, takie pierwsze wrażenia ale muszę trochę pojeździć jeszcze, ale napewno ideałem byłoby 35i ...no tak ale kasa.

 

Zużycie paliwa... różnie straszyli ale.... - trasa północ-południe z korkami w Łodzi i Zgierzu na 1.5 godziny dało całościowe 11.2 litra - uważam że nieźle z uwagi że utknąłem w korku i stałem praktycznie 1.5 godziny zanim udało się objechać.

Zanim dojechałem do Łodzi to kręciło się na poziomie 10.2 ale nie wyprzedzałem jeszcze zbytnio ani nie było dużych prędkości - max 140. To będziemy dalej obserwować, w każdym bądź razie napewno pozytyw w stosunku do mojego poprzedniego auta. Imponujące że przy 180 silnik ma nieco ponad 3000obrotów - brawa dla tego automatu. Brakuje mi manetek przy kierownicy. Przywykłem że dojeżdżając do skrzyżowań strzelałem lewą ręką 2 razy w łopatkę i hamowałem motorem - ciągle intuicyjnie ich szukam.

 

Świetną niespodzianką okazało się że w aucie jest odtwarzacz odtwarza filmy DVD - niestety tylko na postoju. Podejrzewam że będziemy szukać rozwiązań. Audio póki co mnie zaspokaja. Jeszcze nie wiem jak całkiem wyłączyć całkiem ekran nawigacji?

 

Internetu jeszcze nie udało mi się skonfigurować z iphon'em jak również komend głosowych nawigacji - wiem że powinny być w języku angielskim...ale. Generalnie muszę się jeszcze doinformować - niestety sprzedawcy mało wiedzą o swoich autach... Tu szkoda bo oczekiwałbym raczej ludzi z pasją po tej stronie.... informacyjnie.

 

Dalej nie wiem czy mój egzemplarz ma ogranicznik prędkości, temat pewnie zostanie nie rozstrzygnięty do lata ale letnie gumy są z indeksem W i rozmiarze 18 więc myślę że nie będzie.

 

Co do trakcji, autko przechyla bardziej niż X5 w zakrętach - dobrze by mieć pakiet regulacji zawieszenia i na autostrady i ostre zakręty ustawiać go na sztywno.

Myślę jednak że ta konstrukcja tłumi wiele sygnałów z drogi do kierowcy - póki co rezerwy w zachowaniu na śniegu i drodze...

 

To tyle po pierwszych dniach - auto generalnie ślicznie wygląda w srebrnym-mineralnnym lakierze. Środek też elegancja choć jak wspominałem - miejscem nie rozpasa jak na moje oczekiwania, ale jest fany:)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Czyli jednak dobrze że nie posłuchałem rad forumowiczów i wziąłem elektryke do foteli i regulowane zawieszenie.

W trasie ustawiam na sport i nie czuć bujania.

A fotele z ręczną regulacją (pamiętam z jazd próbnych) też miałem problem żeby dobrze ustawić.

A swoją drogą to w aucie za ponad 200 000 powinny być już w standardzie.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
Kolejny minus to lusterka - jak w aucie za taką kupę kasy trzeba dopłacać by składały się elektrycznie?? Mam na myśli że tego nie mam:(

 

Tak? A co powiesz na wyłączaniu prawej poduszki? U mnie tego nie ma - chyba przeoczyłem tą opcję zamawiając samochód ale przecież takie rzeczy to powinny być zawsze w standardzie

 

Tu nie sposób nie powiedzieć o sercu... Silnik 28i to malutka konstrukcja. Przydałoby się tam wpakować 50% silnika więcej:)

No tak...a więc jak to jedzie...Przesiadłem sie z 6-ki boxera na ten motor i dźwięk pracy przy przyspieszania to charakterystyka raczej huligana niż sportowca z kulturą i zapasem mocy. Taki dźwięk dobrze ale w jakimś GTI czy Z4 ale tu wolałbym inną muzykę. No ok, ale trzeba przyznać że krzywa momentu o której mówi producent połączona ze skrzynią 8 biegową dają rade. Nie jest to powalający efekt i jeszcze muszę pojeździć by się z nim bardziej "zakolegować" - mam na myśli że nie czuć tego 6.7sek do 100 przy przyspieszaniu - fakt inni zostają w tyle i nie jest źle choć temat chipowania napewno nadejdzie.

 

Gdzieś testowali przyspieszenie 28i i wyszło ponad 8s...

 

Teraz co zauważyłem, przy większych prędkościach nagła zmiana pasa ruchu (wyprzedzanie i ogień) auto nie jest tak wyważone jak większy X5. Tu właśnie wydaje mi się że za sprawą silnika 2litrowego o mniejszej masie... Nie wiem, takie pierwsze wrażenia ale muszę trochę pojeździć jeszcze, ale napewno ideałem byłoby 35i ...no tak ale kasa.

 

Coś za coś - masz lżejszy samochód, który prowadzi sie jak... lżejszy samochód :)

 

Brakuje mi manetek przy kierownicy. Przywykłem że dojeżdżając do skrzyżowań strzelałem lewą ręką 2 razy w łopatkę i hamowałem motorem - ciągle intuicyjnie ich szukam.

 

Po 5 tyś się przyzwyczaisz. Też mi ich brakowało. Ja nauczyłem się korzystać z dźwigni przy hamowaniu.

 

Co do trakcji, autko przechyla bardziej niż X5 w zakrętach - dobrze by mieć pakiet regulacji zawieszenia i na autostrady i ostre zakręty ustawiać go na sztywno.

Myślę jednak że ta konstrukcja tłumi wiele sygnałów z drogi do kierowcy - póki co rezerwy w zachowaniu na śniegu i drodze...

 

Ja mam zawieszenie sportowe i sobie chwalę. Przy runflatach to i tak chyba nie ma większej różnicy

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Opublikowano

Mały update do autka.

Spalanie w mieście w korkach 13 litrów w tym sporo postoje i pracujący silnik... uważam że rewelacja przy mojej jeździe- myśle że może być 11L przy rozsądnym poruszaniu po mieście - zobaczymy jak uśredni się przy większym przebiegu - narazie zrobiłem jakieś 1300km

Odpaliłem internet - nie wiem czy to kwestia transmisji po bluetoth z telefonem ale działa bardzo wolno...

Komendy głosowe przy ustawieniu języka angielskiego porażka - trudno by poprawnie zinterpretował poprawnie nazwy polskich miast...

System start stop... bardzo przezemnie niepożądany jeszcze ani razu nie zadziałał nawet gdy zapomniałem deaktywować - kwestia niskich temperatur ???

Jasne ostrygowe skóry.... hmm... już nadają się do czyszczenia - jeansy i inne materiał zostawia niesamowite ślady - będe czyścil i impregnował - nie wiem, może to coś polepszy ale chyba trudno będzie utrzymać w czystości

 

Poza tym odkrywam coraz więcej frajdy z tego auta :D

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Wyłączenia auta nie działa jak masz temperaturę poniżej +3 stopni C, czyli jak Ci pokaże informację, że temp spadła poniżej 3(komunikat dźwiękowy). Albo jak masz słaby akumulator.
Opublikowano

Jezdzilem jak bylo +0.5 C na wyswietlaczu i tez nie zgasl ani razu...

Moze to zalezy od wersji silnikowych rowniez?

 

Ale widze ze na wyswietlaczu czasem zmienia sie status kontrolki start/stop...

Nie wiem ale dziwne ze ani razu jeszcze nie zgasl...

  • Moderatorzy
Opublikowano

Oczywiście, warunki dodatkowe to obciążenie układu elektrycznego (jak wszystko lub prawie wszystko działa to silnik moze sie nie wyłączyć) jeśli temp. Oleju jest niska ( z obserwacji) poniżej 1/3 skali to w ogole na mrozie silnik sie nie wyłącza.

Jesli kola sa mocno skrecone i wlaczony kierunkowskaz to tez nie. Pewnie są jeszcze inne warunki.

Opublikowano

Gratuluje zakupu! Jednak... Zeby w pelni cieszyc sie X3 trzeba koniecznie zamowic adaptacyjne zawieszenie i uklad kierowniczy. To podstawa.

A do siedzen regulacje podledzwiowa, wtedy mamy pompowane rowniez boczki i mozna sobie ustawic szerokosc oparcia.

Opublikowano

No zawieszenia już teraz to nie doposażę. Dzisiaj zrobiłem trasę i coraz bardziej przyzwyczajam się do charakterystyki zawieszenia - dla pasażerów komfort średni - nastawy zrobione pod kierowcę.

Koła oba komplety mam 18 i plan 19-tek na lato chyba "spali na panewce". Zastanawiam się jeszcze jak duża jest różnica w mieszance opon i może letnie będą bardziej komfortowe, ale na nasze drogi ciężka sprawa kroić bardziej profil.

 

Fotele mam właśnie te sportowe/pompowane ale jak dla mnie za wąskie oparcia - komforty z X5 znacznie ciekawsze - no ale inne auto, inne pieniądze.

 

Co na plus i trzeba naprawdę pochwalić to zużycie paliwa - dzisiaj szybka jazda, przyspieszenia przy wyprzedzaniu i średnia 10 litrów - myślę że w trasie przy wariowaniu to 13 nie przekroczy chyba że korki by były... naprawdę świetny wynik porównując mój poprzedni wóz Legacy H6 który miał mniejszą masę i mniejsze opory powietrza - tam takiego wyniku w życiu bym nie uzyskał, a tym bardziej przy takiej jeździe - motor pełna ekonomia jak dla mnie na takich masach do pchania.

 

Trakcja w xDrive póki co bez zarzutu - zawsze wierzyłem że subaru rządzi... póki co nie mogę nic zarzucić na śniegu ale dalej ostrożnie badam grunt.

 

Napewno na wiosnę plan chipa/boxa będę studiował... :P Jak ktoś ma jakieś doświadczenia z tym motorem w tej materii będę wdzięczny za sugestie/rady.

 

Pozdrawiam!

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.