Skocz do zawartości

brak czujnika temp zewnętrznej :(


falko29

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od kiedy kupiłem samochód, jakoś niespecjalnie zwracałem uwage na to, ze brakuje termometru i wyświetla się -40.

Jednak przy obecnych temperaturach pokusiło mnie żeby zainteresować się tematem...

W miejscu w którym powinienj być czujnik temperatury, w ogóle go nie ma, mało tego, nie znalazłem nawet kabli do których podpina się termometr... Czy ktoś umiałby mi wytłumaczyć mniej więcej gdzie szukać wiązki z której powinny wychodzić kable termometru ? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ściągniesz nadkole od strony pasażera to znajdziesz na pewno. Żebyś wczoraj założył temat rano to bym Ci fotkę wstawił gdzie ten czujnik się znajduje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszukam, :) Na dniach zrzuce nadkole i poszukam tam wtyczki , albo urwanej wiązki ;) Bo kto wie co poprzedni własciciel tworzył tym samochodem, skoro brakuje połowy plastików pod silnikiem i przy nadkolach. :P Edytowane przez falko29
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu bawiłem się z tą wiązką, bo były złe odczyty temperatury. Okazało się że w pewnym miejscu były lutowane kable i miejsce to było zaśniedziałe. A wracając do meritum sprawy, ja wymontowałem prawy przedni reflektor i kabelek tam był. Pamiętaj że nie służy on tylko dla twojej informacji jaka jest temperatura. Zimą bierze on m.in. udział w ogrzewaniu Ci wnętrzu auta, a latem dostraja siłę chłodzenia do klimatyzacji, tak więc na pewno warto w niego zainwestować.

Aha, pamiętaj że tylko oryginał, podróbki za kilkanaście złotych często podają błędne wskazania.

Pamiętaj BMW najlepiej się czuje na oryginalnych częściach :wink:

Edytowane przez pawex79

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu bawiłem się z tą wiązką, bo były złe odczyty temperatury. Okazało się że w pewnym miejscu były lutowane kable i miejsce to było zaśniedziałe. A wracając do meritum sprawy, ja wymontowałem prawy przedni reflektor i kabelek tam był. Pamiętaj że nie służy on tylko dla twojej informacji jaka jest temperatura. Zimą bierze on m.in. udział w ogrzewaniu Ci wnętrzu auta, a latem dostraja siłę chłodzenia do klimatyzacji, tak więc na pewno warto w niego zainwestować.

Aha, pamiętaj że tylko oryginał, podróbki za kilkanaście często podają błędne wskazania.

Pamiętaj BMW najlepiej się czuje na oryginalnych częściach :wink:

ja jeździłem ok. 3lat z najtańszym z allegro i śmigał. Można korygować wskazania w zegarach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu bawiłem się z tą wiązką, bo były złe odczyty temperatury. Okazało się że w pewnym miejscu były lutowane kable i miejsce to było zaśniedziałe. A wracając do meritum sprawy, ja wymontowałem prawy przedni reflektor i kabelek tam był. Pamiętaj że nie służy on tylko dla twojej informacji jaka jest temperatura. Zimą bierze on m.in. udział w ogrzewaniu Ci wnętrzu auta, a latem dostraja siłę chłodzenia do klimatyzacji, tak więc na pewno warto w niego zainwestować.

Aha, pamiętaj że tylko oryginał, podróbki za kilkanaście często podają błędne wskazania.

Pamiętaj BMW najlepiej się czuje na oryginalnych częściach :wink:

ja jeździłem ok. 3lat z najtańszym z allegro i śmigał. Można korygować wskazania w zegarach.

 

No tak, skorygować może i można, nie wiem, nie próbowałem tego, jednak nie byłoby to łatwe.

Skąd by wiadomo było do jakiej wartości trzeba by było skalibrować.

Musiałbyś w tym samym miejscu zamontować np. termometr lub porównać odczyty u kogoś innego i to kilkakrotnie aby mieć pewność.

Ja to wolałbym się nie zastanawiać, gdy temperatura jest ok. 0 stopni i czy już może być ślisko na drodze czy nie.

Takie jest moje zdanie, ale nie każdy musi się z nim zgadzać :wink:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jakiś czas temu bawiłem się z tą wiązką, bo były złe odczyty temperatury. Okazało się że w pewnym miejscu były lutowane kable i miejsce to było zaśniedziałe. A wracając do meritum sprawy, ja wymontowałem prawy przedni reflektor i kabelek tam był. Pamiętaj że nie służy on tylko dla twojej informacji jaka jest temperatura. Zimą bierze on m.in. udział w ogrzewaniu Ci wnętrzu auta, a latem dostraja siłę chłodzenia do klimatyzacji, tak więc na pewno warto w niego zainwestować.

Aha, pamiętaj że tylko oryginał, podróbki za kilkanaście często podają błędne wskazania.

Pamiętaj BMW najlepiej się czuje na oryginalnych częściach :wink:

ja jeździłem ok. 3lat z najtańszym z allegro i śmigał. Można korygować wskazania w zegarach.

 

No tak, skorygować może i można, nie wiem, nie próbowałem tego, jednak nie byłoby to łatwe.

Skąd by wiadomo było do jakiej wartości trzeba by było skalibrować.

Musiałbyś w tym samym miejscu zamontować np. termometr lub porównać odczyty u kogoś innego i to kilkakrotnie aby mieć pewność.

Ja to wolałbym się nie zastanawiać, gdy temperatura jest ok. 0 stopni i czy już może być ślisko na drodze czy nie.

Takie jest moje zdanie, ale nie każdy musi się z nim zgadzać :wink:

W którymś teście zegarów się koryguje o kilka stopni. Nawet oryginalne czujniki mają zawsze rozbieżności z innym czujnikami, z tego co zaobserwowałem. Czy pokaże 2 czy 5st to dla mnie osobiście mała różnica, a do sugerowania się czy jest ślisko na drodze termometrem w samochodzie to już w ogóle mi daleko ;) Ale przypomnienie o niskiej temperaturze jest dobre, nie zaprzeczam, zwłaszcza symbol śnieżynki i 10 innych przypomnień w nowszych modelach po włączeniu zapłonu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tak możemy polemizować, a puenta tematu dawno w polu :)

Jednak, chyba w temacie nie ma nic więcej do dodania, ale gdyby autor tematu potrzebowałby jeszcze jakiś informacji, to służymy pomocą, oczywiście w miarę naszej wiedzy :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia jeszcze tylko ta jedna sprawa, który to test :?:
W którymś teście zegarów się koryguje o kilka stopni
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie jestem pewny czy to na pewno w testach, czy przez kabel może trzeba kodować.

 

EDIT

Raczej kodowanie:

http://www.maxbimmer.pl/f96/inpa-ncs-tlumaczenia-znalezionych-skarbow-14407/index2.html#post153775

AUSSENTEMPERATUR_KORR

Ale trzeba by było przewertować testy, bo nie jestem pewny czy tam tego nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...z tego co zaobserwowałem. Czy pokaże 2 czy 5st to dla mnie osobiście mała różnica, a do sugerowania się czy jest ślisko na drodze termometrem w samochodzie to już w ogóle mi daleko ..."

Tobie daleko :D ale nie kazdy zdaje sobie sprawe jak wazny jest czujnik temp zew, nie bede wymienial bo kazdy wie za co odpowiada ... generalnie musi byc sprawny i tyle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"...z tego co zaobserwowałem. Czy pokaże 2 czy 5st to dla mnie osobiście mała różnica, a do sugerowania się czy jest ślisko na drodze termometrem w samochodzie to już w ogóle mi daleko ..."

Tobie daleko :D ale nie kazdy zdaje sobie sprawe jak wazny jest czujnik temp zew, nie bede wymienial bo kazdy wie za co odpowiada ... generalnie musi byc sprawny i tyle..

Tak, musi być sprawny, jak wszystko z resztą. Chodziło mi o to, że kilkustopniowe rozbieżności nie są (dla mnie) istotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

dzisiaj wykreciłem reflektor i wywaliłem plastiki z nadkola i NIC, zero jakiegokolwiek kabla.

Za reflektorem znalazłem główną wiązkę kabli, z której wychodziły do halogenu i reflektora i dodatkowo takie bardzo grube do jakiegoś czujnika w chłodnicy i do czujnika wpiętego przy gnieździe napełniania klimy.. NIC, poza tym...

pomocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się to aż niemożliwe, powinien być ten kabelek w tym miejscu.

Nie wiem ile w tym prawdy (teraz mi to przyszło do głowy) ktoś kiedyś pisał że miał ten czujnik od strony kierowcy.

Zrób tak, zerknij, z której strony masz miejsce na ten czujnik z tej strony musisz szukać kable.

Wydaje mi się że te przewody wychodzą z modułu LCM, który jest za schowkiem, może tam coś znajdziesz (jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi)

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę po stronie pasażera niczego nie mam. Nawet porobiłem zdjęcia wiązki , ale nie mam narazie jak ich zrzucic z telefonu do komputera... Poszukam od strony kierowcy. Od strony pasażera pooglądałem tyle ile miałem dostęp i nawet nie ma drucików wystajacych na bok, czy coś takiego... a nawet jakby był urwany czujnik, czy coś, to by chociaż druciki jakieś wystawały itp...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, podaje ci przykładowy link do aukcji tego nadkola http://moto.allegro.pl/bmw-5-e39-przednia-czesc-nadkola-8159426-i2821418083.html

Między zderzakiem a prawym kołem powinieneś mieć takie krótkie nadkole plastikowe i tam jest wczepiany ten czujnik.

Spróbuj jeszcze wykręcić prawy halogen i tam poszukać tej wiązki, bo nie chce mi się wierzyć tego tam nie ma.

Chyba że auto jest po dzwonie z tej strony i ktoś kiedyś przy robicie pozbył się tego kabla, czego Ci oczywiście nie życzę.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc nie oczekuj cudów, wybacz ale nie mam rentgena w oczach ani zdolności jasnowidzenia aby Ci powiedzieć gdzie jest twoja nieszczęśliwa wiązka kabli. W miarę możliwości doradzi się każdemu na tyle ile pozwala wiedza, praktyka już zostaje we własnym zakresie. Jeśli uważasz że Cie to przerasta, nie pozostaje Ci nic innego jak udać się do fachowca i to tylko od BMW.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najlepszym wyjściem będzie właśnie odizolowania wiązki bo tam, gdzieś muszą być przewody. Chyba, że ktoś wymieniał wiązkę, ale to jakby musiał być walnięty :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem u siebie ten sam problem...nie bylo kabli nie bylo czujnika...czujnik najtanszy za 17 euro kupilem w hurtownii kable z odpowiednimi wtyczkami do czujnika kupilem w bmw za 23 euro(paranoja 2 kabelki jak nitki z wtyczkami do czujnika a taka cena)ale bracie dzieki temu poznalem kolory odpowiednich kabli w wiazce ktore znalazly sie w wiazce przy halogenie prawym okazalo sie jednak ze poprzedni rzezbiaz oszczedzajac kase na wymianie pllastikowego nadkola(m-pak) posklejal je klejem do szyb i jak wyszlo to juz na zawsze:) wiec nadkole prawie puscilo mnie tu z torbami 189 euro ori w bmw:(ale teraz wszystko dziala jak nalezy:)moja rada kable z wtyczka do czujnika kup w aso a poznasz kollory kabli w wiazce ja juz teraz nie pamietam jakie one byly...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.