Skocz do zawartości

e30 swap na m62b44 lub m54b30


Maszyna69

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

zacznę wprost. w tamtym tygodniu kupiłem sprowadzoną z Niemiec e30 1.6

Planuję zrobić swapa na m54b30 bądź m62b44

specyfikacje pewnie znacie. problem polega na tym.. ze oprócz do zabawy chciałbym tym samochodem pojechać czasem na zakupy.. do sklepu czy poza miasto..

miałem okazje jechać v8 4.4 totalnym golasem niestety jako pasażer i muszę przyznać że urwało mi głowę..

co do r6 3.0 nie miałem okazji jechać więc nie mam porównania. czy ktoś jest w stanie wypowiedzieć sie na temat 3litrowej jednostki

Czy jeżeli mam już wydać pieniądze to czy nie lepiej V8

czy nie będę żałować v8

czy v8 będzie uciążliwe w spokojnej jeździe?

ewentualnie czy ma sens założyć turbinę do 3.0 i czy się to opłaca

o spalanie nie pytam bo na to jestem gotowy... i to i to będzie dużo palić!

zaznaczam ze mam 2 samochód rodzinny którym podróżuje na co dzień.

(lecz często zabiera go moja kobieta)

z góry dzięki za porady!

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M54 przy normalnej jedzie spali mniej niz V8 i moim zdaniem jak auto ma być nie tylko do chłostania na torze to w budzie E30 jest bardziej "cywilizowanym" silnikem. Ja bym poszedł w M54, co do turbo.. nie warto...

Jak chcesz iśc w turbo to pakuj M50 poskładaj silnik od zera wrzuć turbawkę i będzie miód :) oczywiście jak ma być profi to zrobione to napewno wyjdzie drożej niz swap na M54/M62

 

PS jak by co to leży mi w garazu M62B44 ze skrzynią 6B wiązka i co tam jeszcze potrzeba (miało iść do mojej E30) ale plany się zmieniły :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 4.4 to bardziej bym celowal w 4.0. moim i zdaniem, jest wytrzymalszy, i tanszy w eksploatowaniu (chodzi np o naprawy).

z m54b30 nie porownam bo nie mialem z nim stycznosci.

 

co do turbo, jak kolega wyzej pisal - m50(zeliwne bloki,ktore sa bardzo wytrzymale), i drozej turbo wyjdzie niz swap np 4.4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

swap na v8 na pewno bedzie kosztowniejszy. jest strasznie duzo przerobek ale jesli masz pieniadze to czemu nie.

 

jezeli chodzi o to

to robie to u znajomego..

czyli turbo odpada... na tym nawet sie nie znam...

4.0 ma mniej nm. a czkolwiek nie robi roznich przy 4.4 i pewnie tego nie odczuje

ile wiec spali mniej 3,o????? moze to wplynie/..??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżby kolejny fantasta snujący swoje wizje...? może najpierw pokaz w galerii e30 auto, że fizycznie występuje i jest twoje a później zaczniemy doradzać...

Pytasz czy da się jeździć na co dzień? Da się niemniej jednak nie wiem czy widziałeś prześwity miedzy miską a glebą aut po swapie ? Takimi autami już po każdej drodze nie pojedziesz

m54 to swap prostszy mechanicznie ale elektronika cięższa do ogarnięcia, z kolei m60 to duża rzeźba mechaniczna i za serwo na przeglądzie mogą się czepiać :shock:

Pomyśl nad s50 jak się nie liczysz z paliwem bo swap w miarę prosty a i elektronika silnika nie jest tak uciążliwa do ogarnięcia jak m54

 

PS a najpierw to wykładziny z auta, z bagażnika też i jak nie będzie :jawdrop: :jawdrop: !@#$%^&*() to można się bawić w swapy a jak nie to buda do porządku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego albo lepiej kup gotowego e30 4.4 . na allegro co jakis czas stoja. ostatnio w coupe byla srebrna jak pamietam.

taniej, niz zrobienie samemu, i czasu i nerwow zaoszczedzisz.

bo rzadko na swapie zarabia sie moim zdaniem, wiecej sie traci :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego albo lepiej kup gotowego e30 4.4 . na allegro co jakis czas stoja. ostatnio w coupe byla srebrna jak pamietam.

taniej, niz zrobienie samemu, i czasu i nerwow zaoszczedzisz.

bo rzadko na swapie zarabia sie moim zdaniem, wiecej sie traci :x

Z tymi "gotowcami" to jest tak, jeśli kupisz tanio to może wyjść dwa razy drożej niż dłubanie samemu, szczególnie jak masz jakiegoś mechanika ogarniętego. Nie ma nic gorszego jak poprawianie czegoś co ktoś spieprzył czy to z braku pieniędzy czy wiedzy.

Pamiętaj ze włożenie silnika to nie koniec zabawy, jak już masz 300km to trzeba to zatrzymać, skręcić i bezpiecznie podróżować. Niestety wiele aut na allegro ma motory po srylion koni ale z tyłu bębny i zawieszenie od 1.6 bo tak buda wyszła z fabryki. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chłopaki nie produkujcie się bo byc może miałem rację... napalony nastolatek przestudiował tokio drift i ma w nocy mokre sny a za 3 lata prawko:)

chyba że autor postu udowodni nam że jest poważnym człowiekiem i zdjęcia 316 trafią do naszej galerii? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://imageshack.us/a/img404/2418/lubi1.jpg

http://imageshack.us/a/img17/851/lubi3.jpg

http://imageshack.us/a/img827/221/lubi2.jpg

http://imageshack.us/a/img404/2418/lubi1.jpg

 

 

Proszę bardzo kolego.. w ogolę to nie ogarniam takiego zachowania.. po to jest forum żeby się dowiedzieć rożnych rzeczy, a jeżeli nie ufasz ludziom to może w ogóle usuń konto i nie wypowiadaj się jeżeli uważasz ze to stracony czas!

 

 

co do mojego samochodu to został sprowadzony z niemieć... przegląd został zrobiony u mojego znajomego.. Moze ogarniacie. MGarage z Tarnobrzega ( bądź tez Mgarage drift team( i nie robię tu w tym momencie reklamy tylko pewnie znowu kolega się dowali ze o coś wymyślam)) buda jest w 99% zdrowa.. do zrobienia tylko widoczny odprysk lakieru z tyłu auta i do wymiany lewe drzwi! ( gdyz nie ma sensu ich naprawiać)

 

co do eski to bardzo chętnie.. marze o taki silniku ale są one cholernie drogie ( najtańszy znalazłem za około 10tys, reszta po 12/14/15tys ) niestety na całość chcę przeznaczyć max 16tys. +/- oczywiście i w tej cenie mieć przystosowany cały samochód !

a propos tego paliwa. to nie oszukujmy się będzie to tylko auto do zabawy wiec czy spali mi 20 czy 25 litrów to już nie robi większej różnicy...

 

tez mi się wydaje generalnie ze być może czasem faktycznie idzie trafić fajne egzemplarze gotowych wyścigówek lecz albo płacisz za nią duże pieniądze... i nie czekasz aż ktoś Ci ja cała zrobi albo trafisz na gówno, tu mam pewność ze auto zostanie zrobione pode mnie tylko dalej nie mogę się zdecydować... na dniach dostane wycenę tych 2 silników i całych przeróbek wiec będę mógł coś więcej wykminić..!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega kiedys robil MGarage w TBG- Wiktor ;)

opinie ludzi na temat MGARAGE TBG, ktorzy wogole robili tam auta, sa bardzo dobre.

 

ja tez wybralem "robote wlasna", gdyz wiem co mam - jak to wyzej napisales ;). no i mam gdzie robic..

a niektorzy nie maja garazy wiec zazwyczaj sa w du**e, dla tego napisalem o kupnie gotowego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i proszę :) przepraszam za złą ocenę i jak najniżej chylę czoła kolejnemu poważnemu użytkownikowi e30 :)

jakbyś zauważył kolego to jakiś czas już jestem na tym forum i takich przypadków pisania o tym co ja bym nie kupił i jakie auto wybrać i jaki silnik wstawić było parę...

viewtopic.php?f=67&t=199999

viewtopic.php?f=104&t=197625

viewtopic.php?f=67&t=194738

viewtopic.php?f=67&t=192022

viewtopic.php?f=67&t=193017

czyli jak widzisz kilka wybranych tematów z 3 ostatnich stron w stylu "chciałbym kupić/kupiłem i chciałbym wstawić..."

nie wspomnę o dziwacznych przeróbkach i pomysłach które zasługują na palenie na stosie :)

także na pewno bardzo wszyscy się bardzo cieszą z nowego właściciela na forum a temat do galerii e30

a i będzie można czasem częściej coś napisać bo na naszym forum jakoś mało się dzieje:)

pozdrawiam i życzę powodzenia w modach :)

Jarosz 318is

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do eski to bardzo chętnie.. marze o taki silniku ale są one cholernie drogie ( najtańszy znalazłem za około 10tys, reszta po 12/14/15tys ) niestety na całość chcę przeznaczyć max 16tys. +/- oczywiście i w tej cenie mieć przystosowany cały samochód !

a propos tego paliwa. to nie oszukujmy się będzie to tylko auto do zabawy wiec czy spali mi 20 czy 25 litrów to już nie robi większej różnicy...

 

 

 

 

Moim zdaniem tymi słowami sam sobie odpowiedziałeś na pytanie... W takim razie TYLKO M60B40..286koni i prawie 400Nm, jest gwarancją usmiechu na twarzy przy każdym wciśnięciu gazu;) i bez oporu leci bokiem jak wściekłe na 4 biegu :D Sprawdzone osobiście

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytałem troche o tych silnikach i bardzo duzo opinii oczywiscie negatywnych o 3.0.( nie trzymaja mocy, olej biora) i ze mozna zamiast tego wziac 2.8 i bedzie porównywalnie... sporo tego było, oczywiscie ktos to zdementował.. ale tych osob było mało..

co do 4.4 czy tam 4.0 same dobre opinie... nikt nie narzekał, ale wiadomo troszke wiecej bedzie to kosztować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m52 to taki przyjemny motorek i relatywnie mało pali, jednak radocha z jazdy to pierwszy miesiąc później trochę zaczyna brakować pod nogą :D

niemniej jednak chyba najbardziej nadaje się do e30 jeśli ma to byc również do cywilnej jazdy

niestety pomiędzy m52 a m62 jest duuuża przepaść i w mocy i w spalaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w takim razie ile mniej spali m54??

m54/m62

-miasto:

-trasa:

 

bo brzmi to na zasadzie... m54 pali 10 litrów mniej... od m62(nie mówię o katowaniu)

gdzieś wyczytałem ze po mieście ósemka poniżej 20 nie schodzi ale to 540i

muszę podejść do tego z głową.. bo wiecie jak to jest.. zajawka zajawką.. ale na co dzień czasem tez bym nim pojeździł..(i napewno będę zmuszony)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdrowe 4.0 (m60b40) w e38 w manualu spala ok.

9-10l trasa (spokojna jazda) - choc widzialem filmik jak na tempomacie przy 90km/h mial 7,5litra/100km (taka ciekawostka, i jest to jak najbardziej mozliwe, ale Tobie raczej nie o to chodzi;) )

16l - w gore (zazwyczaj mowia do 24L) - miasto

 

opisany motor to v8 w budzie prawie dwu-tonowej, a wiec w e30 lekko spalanie moze sie zmniejszyc.

ja bym powiedzial ze jak na takie v8, spalanie jest dosc niskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
witam panowie mam pytanie od lutego bedziemy wstawiac silnik 5.4 do e30 kupiłem pieknego kancika 320 cabrio buda zdrowa silnik v12 i skrzynie juz posiadam elektryke takze obenie w aucie jest dyfer oryginalny tylko ze zaspawany tak i tak bedzie zmieniany ale to nie rzecz w tym skrzynia z v12 jest automat i bedzie przerobiona na manual a mianowicie ze skrzyni od e34 tds i czytanko czy most od tds-a bedzie pasował czy tez trzeba cos przerabiac????????????????????? prosze o odpowiedz zawiedzenie bedzie oryginalne takie jak jest teraz pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.