Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Kolegów!

 

Około miesiąc temu zaczęły się cyrki z odpalaniem silnika, niezależnie od temperatury. Wiadomo na pierwszy ogień poszła INPA, wyszły 2 błędy, brak ciśnienia na listwie i brak wstępnego (było około 2,1 bara). Pobiegłem do sklepa i zakupiłem Pierburga pod siedzenie. Niestety wymiana okazała się "połowicznym sukcesem". Mój problem polega na tym, że jeśli chcę odpalić auto zaraz po włożeniu klucza w stacyjkę (tak jak się to robi standardowo) to rozrusznik musi trochę pokręcić zanim silnik załapie. Natomiast jak przekręcę klucz w poz. 1 i odczekam około 2-3 sekund odpalam "prawie" od strzału. Sprawdziłem to i INPą i DISem i sprawa wygląda tak, że po zgaszeniu silnika momentalnie zwiewa ciśnienie wstępne na 0,9Bar. Po przekręceniu klucza w poz.1 te dwie, trzy sekundy trwa napompowanie do 3,9-4,0 Bar. Tu moja pierwsza prośba, czy koledzy też tak mają? A nie chce mi się wierzyć.

Pytam bo nie chce wtopić ponownie kasy, a nie wiem czego się czepić. Odpięcie czujnika na filtrze nic nie zmienia, zostaje pompka w baku, lub zawór regulacji ciśnienia. Pytanie jak do tego dojść nie mając manometru?

Jakby tego było mało od dwóch dni po tym przekręcaniu klucza i czekaniu na ciśnienie z tyłu wozu dobiega zarąbiste buczenie (okolice właśnie pompy, prawa strona). W momencie jak przestaje buczeć (po ok. 10-15 sekundach szlag trafia ciśnienie wstępne = 0,9Bar). Pompa pada, czy się wyłącza bo nie może nabić ciśnienia (coś przepuszcza)? Wymienił bym w ciemno pompkę w baku ale to kolejne 120-130 jurków, boję się żeby ich nie wyrzucić w błoto. Wystarczy mi zapasowa progówka :mad2:

Opublikowano
W momencie jak przestaje buczeć (po ok. 10-15 sekundach szlag trafia ciśnienie wstępne = 0,9Bar)

 

to jest zupełnie normalne zachowanie. Nie wiem tylko co rozumiesz przez buczenie - u mnie owszem słychać pracę pomp ale nie nazwałbym tego "zarąbistym buczeniem" :wink:

 

U mnie od razu po przełączeniu kluczyka na poz. "2" jest 3.9, nie czekam na napomopowanie lub jest ono tak szybkie, że inpa/ja nie zauważam. Pompkę w baku to chyba najłatwiej z różną ilością paliwa sprawdzać - słynne "15 litrów" się kłania. Metoda chałupnicza ale w miarę sprawdzona.

Opublikowano (edytowane)

Nigdy wcześniej nic nie buczało, więc mnie to dziwi.

Na a u mnie problem polega na tym, że po przekręceniu klucza jest 0,9 i jest kłopot z odpaleniem,a nie chciałbym pchać dzieńgów w strzelanie na ślepo szukając co to jest.

Edytowane przez mecenass
Opublikowano
w rurce tej przezroczystej co idzie paliwo do pompy wysokiego cisnienia jest trojnik od ktorego odchodzi zwykły wąz gumowy paliwowy scisnij go morsem i sprawdz co sie bedzie działo
Opublikowano
Zawór (zwrotny) przed tym wężem to jedna z opcji. Jutro wypróbuję sposób. Dzięki!
Opublikowano
No i niestety "myk" ze ściśnięciem węża nic nie daje. Odpala jak odpalał, ciśnienia wstępnego też nie ma na starcie, dopiero po chwili.
Opublikowano
Nowy nie jest bo zmieniany był w lipcu, a tankuję zawsze na tej samej stacji (mieszkam tymczasowo w Niemczech), więc mało prawdopodobne. Ale w sobotę go wymienię i zobaczymy.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Temat rozwiązany. :mad2:

Wymiana filtra nic nie zmieniła, opóźnienie w moich odpowiedziach wynika z tego, że czas na jakiekolwiek grzebanie mam tylko w soboty.

Winna okazała się pompka w baku (stąd to dziwne -dla mnie- buczenie, o którym wcześniej pisałem). Pompa nie dawała rady nawet jak był pełny bak, przyszedł moment, że budziła się tylko od uderzenia czymś ciężkim w górną pokrywę pływaka. Wtedy się uruchamiała i buczało jak z dziurawego tłumika. Dziś ją wymieniłem i jest git.

Dzięki za pomoc.

  • 2 lata później...
Opublikowano
Witam podczepię się pod temat . Kupiłem parę miesięcy temu bawarkę e39 530 2002r i coś mi się nie podoba mianowicie odpalanie na ciepłym silniku trwa za długo w porównaniu do zimnego silnika i nie wiem o co tu chodzi. za odpowiedź z góry dziękuję

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.