Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jadąc samochodem powyżej prędkości 80km/h zdarza się że kierownica zaczyna wibrować. Towarzyszy temu dźwiek dochodzący z prawego przedniego nadkola. Dźwięk ma częstotliwośc mniej więcej obrotu koła i po przychamowaniu objawy ustają. Czy spotkaliście się z czymś takim? Jakie mogą być przyczyny?
Pozdrawiam.
Opublikowano

Ja miałem takie coś dwa razy.

Raz przy 120 drugi raz przy 80km/h

 

W pierwszym przypadku była do wina złego wyważenia koła (koła letnie).

W drugim złe opony. Po wymianie opon ustało (koła zimowe).

Opublikowano
Dokładnie może to być wina wyważenia kół lub opon po zimie często się to zdarza. Trzeba sprawdzić wyważyć koła bo niedługo od wibracji padnie łożysko.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Ale to są wyraźne, silne, zaczynające się przy określonej prędkości wibracje. Uderzam w hamulec i cisza, a potem znowu to samo. Właśnie, czy to może być łożysko które przy określonej prędkości wpada w rezonans (przez luzy) i zaczyna szarpać kierownicą?
Pozdrawiam.
Opublikowano
Ale to są wyraźne, silne, zaczynające się przy określonej prędkości wibracje. Uderzam w hamulec i cisza, a potem znowu to samo. Właśnie, czy to może być łożysko które przy określonej prędkości wpada w rezonans (przez luzy) i zaczyna szarpać kierownicą?

Łożysko "buczy" przy określonej prędkości, nie udeżyłeś gdzieś w krawężnik lub najechałeś z większą prędkością, nie wpadłeś w dziurę mogłeś skrzywić fele albo uszkodzić oponę.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
Trudno przy późnozimowych polskich drogach nie wpaść w żadną dziurę, ale raczej staram się uważać. Nie mam alufelg. A co by to zmieniło jeżeli miałbym dystanse? Przy innym rozkładzie obciążeń nie byłoby tego trzepotania?
Pozdrawiam.
Opublikowano

Zamień przednie koła na tył, jeśli będzie cisza to wywazenie kół ok. Raczej masz straszne luzy na sworzniach zwrotnicy przednich wachaczy,

siła chamowania jaką przenosi ten sworzeń chwilowo tłumi luzy.(drgania)

Opublikowano
przełóż koła tył na przód jak będzie ok to albo opona albo wywarzenie koł a jak nie zmieni się nic to wybite swożnie na wachaczu przy zwrotnicy lub swożnie drążków kierowniczych rozebrać i sprawdzić nic innego nie może być przyczyną takiego bicia.pozdrawiam
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Już jest naprawione. Do wymiany były wszystkie sworznie z przodu i lewa felga była bardzo skrzywiona. Teraz moja Beatka jest taka sztywna, że nie boję się nią latać nawet powyżej 150km/h.

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.