Skocz do zawartości

bmw 525 tds inpa kąt wtrysku i dawka- prawidłowa?????


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Moje BMW to 525 TDS mam pytanie odnośnie jaki powinien byc kąt wtrysku i proszę o interpretacją z inpy. Wiem że miałem ostatnio w serwisie zbyt późny i przestawiłem delikatnie aby przyśpieszyć i teraz odczytałem wartości inpą:

 

http://img94.imageshack.us/img94/1972/obraz1kb.png[/img]

 

Uploaded with ImageShack.us

 

chodzi mi o parametry SPRITZBEGINN SOLL i SPRITZBEGIN IST

 

kąt jest dobry czy jeszcze mam przyśpieszyć ????

Edytowane przez gyver7
Opublikowano
Jak najbardziej dobry, kat w TDS moze byc nawet do 2,89 taka informacje dostalem kiedys od goscia co juz 20 lat w tym siedzi,a 2,51 to wartosc ustawina w serwisie BMW, i odpowiada poprawnemu ustawieniu na zegar, nic juz nie ruszaj masz GIT :cool2:

ChipTuning By Bagor. I moc jest zemną :-) świetna robota :-)


Moja BMW - http://bmw-diesel.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=6866


Diagnostyka BMW - INPA ADS # VAG VW AUDI SEAT

Opublikowano

Parametr SPRITZBEGINN SOLL wydaje mi się iż taką wartość ma mieć, gdyż podczas pracy silnika nie zmienia się, a SPRITZBEGIN IST - jaki jest.

Aby nie zakładać nowego tematu chciałbym zapytać, bo u mnie podczas odczytu na rozgrzanym silniku SPRITZBEGIN IST zmienia się w granicach od ok 2,20 do nawet 2,80. Czy to oznacza że mam już trochę wyciągnięty łańcuch ?

 

Pozdrowienia dla założyciela postu ( i ziomala ), ja jestem z drugiego końca miasta :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Opublikowano

:cool2: Serdeczne dzięki za odpowiedź chłopaki. A u mnie tez lata właśnie wachając się pomiędzy 2,20 a 2,60 prawie i też pewnie ma to zwiazek z łańcuchem.

na innym zrzucie miałem SPRITZBEGIN SOL 2,51 taki sam co SPRITZBEGIN IST, też 2,51 hehe

Zaczołem sie uczyć diagnozować na inpie, więc jestem jeszcze troche zielony, ale juz coraz lepiej mi idzie , dzis od rana do wieczora prawie siedziałem z lapkiem w aucie, z początku myślałem że bedzie ciężko z językiem ale jest ok, no i w końcu nie będę już jeździł na kompa do serwisu z pierdołami, sam sobie zdiagnozuje auto i usune błędy, lub skasuję serwis, bo prędzej co wizyta to 80 zł :duh: :mad2:

równiez gorąco pozdrawiam wszystkich

Opublikowano
a przy jakiej temp silnika to sprawdzałeś?
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano

przy rozgrzanym silniku to sprawdzałem. Czy na pewno, większa wartość tak jak u mnie 5,56 równa się za małej dawce?

Chcąć dawkę zwiększyć to muszę przestawić nastawnik w kierunku wskazań pomiędzy 4 - 4,5 ?

Opublikowano
Tak bo ten parametr nie pokazuje faktycznej dawki tylko jakby korektę.
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Opublikowano
Udało mi się ustawić na 4,55 i zauważyłem że dół jest mocniejszy i spalanie trochę zmalało. Większa dawka i mniejsze spalanie?
Opublikowano

No a czemu nie?

Uważasz że jakbyś zmniejszał dawkę to i spalanie by spadało? :)

Zwiększyłeś dawkę i jakby w skrócie silnik się mniej męczy, uzyskuje ten sam moment przy niższych obrotach niż poprzednio. Ja tak to widzę... w końcu skoro wg producenta pompy dawka ma się zawierać między 4 a 5 więc ta wartość jest najlepsza dla silnika. Jeśli mniej pali to nic tylko się cieszyć ;)

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.