Skocz do zawartości

E60 525d 177km slabo sie zbiera i przybywa oleju.


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

DPF u ciebie w statusie jest czły czas regenerowamy ale to nie dobrze bo prawopodobnie nie moze sie dopalic bo albo robisz za krotkie trasy albo jest jakis bład w sterowniku dde i nie uruchomi procedury .Uruchom procedure dopalania w funkcjach serwisowych wez kogos do auta siądz na miejscu pasazera lapka na kolana wyswietl sobie parametry temparatury spalin i statusu i bedziesz widział w statusach bedzie aktywne temp spalin przed katalizatorem około 700 stopni i jezdzijcie dotąd az wypali az status bedzie disablet i wtedy masz pewne ze dpf jest dopalony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a tam nieprawda z tym jeżdżeniem-ja zrobiłem juz ponad 300 km i wymuszałem żeby sę pojawiało "regeneration in DDE requested" i robiło sie active i temperatury dochodza tak jak mówisz nawet powyżej 700 stopni ale status Enabled sie nigdy nie zmienia-zmienia sie tylko albo na "regeneration active" i zaczyna się wypalać albo na "not active" po wypaleniu i tak wkólko w moich "magicznych" 32 km i znowu od nowa, a mówie że zrobiłem juz ponad 300 kilometrów i zasze ze stała prędkością i testowałem rózne obroty...

Dziś byłem na warsztacie i przejechałem się z gościem, i on twierdzi że filtr juz doszedł do takiego stopnia, ze to juz DDe sam decyduje na podstawie różnych parametrów o których tu szeroko pisalismy (ale głównie ) widzi że juz jest przytkany bo dochodzi do 300 mbar nawet z butem w podłodze jak mocno docisne w trakcie jazdy...

Twierdzą że DPF do wywalenia...

 

knopers1 nie mylisz się-po zakończoneym wypalaniu status regeneration musi być disabled jesli nie trzeba wypalac-pytałem juz różnych gości na dwóch warsztatach z DIS-em podłączonym w celu zobrazowania:) więc moim zdaniem u Ciebie poprostu się dopalił-status na Enabled z tego co wiem powinien sie zmienić jesli będzie requested in DDE jesli akyualnie jest dopalony. tak jak kolega wyżej pisze-jesli wsjo okej-to wex uruchom wypalanie i sprawdź czy pójdzie?

 

Ja podjąłem decyzję o wywaleniu, ale to dopiero po nowym roku-na całym baku zrobiłem tym razem 630 kilometrów-to smiech jest...a wszystko przez dpf-a i jego czeste wypalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF u ciebie w statusie jest czły czas regenerowamy ale to nie dobrze bo prawopodobnie nie moze sie dopalic bo albo robisz za krotkie trasy albo jest jakis bład w sterowniku dde i nie uruchomi procedury .Uruchom procedure dopalania w funkcjach serwisowych wez kogos do auta siądz na miejscu pasazera lapka na kolana wyswietl sobie parametry temparatury spalin i statusu i bedziesz widział w statusach bedzie aktywne temp spalin przed katalizatorem około 700 stopni i jezdzijcie dotąd az wypali az status bedzie disablet i wtedy masz pewne ze dpf jest dopalony.

 

kolego, ta prozedure mam dawno juz za soba!

I robilem ja tak jak opisujesz wyzej!Filt niby jest czysty, conajmniej pokazuje to test Disa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cos sie zmienilo od wczoraj... Opisywalem to troche wyzej. Status byl ostatni czas caly czas na REGENERATION ENABLED.

Teraz pisze ze Regeneration jest gesperrt czyli zablokowane/zamkniete/ ??? Taki status widzialem tylko raz jak mialem mniej niz 12l w baku.

Odpale Disa po angielsku to bede wiedzial dokladnie jak to po angliku.

 

Samochod zaczal jezdzic w koncu jak sie rozgrzeje... Przedtem jezdzil tylko jak byl zimny. Dlatego chcial bym wiedziec czy ten status jest taki jaki powinien byc.

Dziwne wszystko, moze to jakis zbieg okolicznosci, niewiem...Ale testu EGR jeszcze nie przechodzi, czyli trzeba szukac dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sprawdzałem EGR-a, ani zaworku-jedynie spojrzałem na kostki-wszystko siedzi mocno-węzyki również- troche mało czasu mam-jak zacznie robić problemy, to bliżej się temu przyjrzę-narazie nie mam weny już, DPF-a wycinam mimo wszystko, wtedy sie okaże na bank czyja była wina zużycia paliwa lub ewentualnie zapychania lub niewłasciwej pracy czy tez EGR, T/C czy może wtrysków. Przy tym przebiegu wykluczam mysląc pozytywnie i wnioskując po braku zuzycia oleju i braku nadmiaru ropy w oleju jakiekolwiek problemy z cylindrami. Jesli chodzi o ten poziom paliwka w baku to ja jestem na rezerwie i cały czas mam "eanbled" w statusie regeneracji DPF-a więc tak jak mi tłumaczył dzis "diagnosta" nie zawsze te wszystkie warunki do wypalenia DPF opisywane w DIS maja miare przełożenia na faktyczny stan odczytu róznych parametrów ze stanem odczytu przez DDE wiec większośc opisywanych tu przez róznych kolegów procedur (bioracych te info ofkors z opisu w DIS) sa słuszne-to jedynie poglądowe parametry, a z "profilu kierowcy" wynika zupełnie inaczej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego M-ka, nie znam nikogo kto takie zeczy robi... Nie mieszkam w PL. Tutaj takich zeczy nikt nie praktykuje.

Mozesz pomoc w ostatnim moim pytaniu? Wiem ze jezdzisz E39 ale filte DPF chyba masz?

 

Na szczęście nie posiadam tego "ustrojstwa" a katy za turbiną też wyciąłem. W PL takie rzeczy się praktykuje bo ekologia zbyt droga jeszcze na kieszeń Polaka :mrgreen:

Nie mam na garażu w tej chwili exx z dpf'em żeby to obadać więc radzę Ci jak pisałem wcześniej ale to już od Ciebie zależy :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego M-ka, nie znam nikogo kto takie zeczy robi... Nie mieszkam w PL. Tutaj takich zeczy nikt nie praktykuje.

Mozesz pomoc w ostatnim moim pytaniu? Wiem ze jezdzisz E39 ale filte DPF chyba masz?

 

Na szczęście nie posiadam tego "ustrojstwa" a katy za turbiną też wyciąłem. W PL takie rzeczy się praktykuje bo ekologia zbyt droga jeszcze na kieszeń Polaka :mrgreen:

Nie mam na garażu w tej chwili exx z dpf'em żeby to obadać więc radzę Ci jak pisałem wcześniej ale to już od Ciebie zależy :)

 

No szkoda, dzisiaj wypalanie filtra wlaczylo sie ponownie... Czyli mam tak jak kolega johann666, tylko ze moj filr DPF jest w znacznie leprzym stanie jak od kolegi johann...

Filtr pokazuje na 4tym biegu do dechy cisnienie kolo 200 mBara. Czy przejedzie sie ktos ze sprawnym filterm i zapoda wartosci tego cisnienia? :mrgreen:

Edytowane przez knopers1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale cos sie zmienilo od wczoraj... Opisywalem to troche wyzej. Status byl ostatni czas caly czas na REGENERATION ENABLED.

Teraz pisze ze Regeneration jest gesperrt czyli zablokowane/zamkniete/ ??? Taki status widzialem tylko raz jak mialem mniej niz 12l w baku.

Odpale Disa po angielsku to bede wiedzial dokladnie jak to po angliku.

 

 

czyli sprawdzilem na disie na wersji po angielsku :D

status robi sie na disabled, czyli wypalanie zakonczone!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pieknie-czyli dwóch gostków miało rację-musi wejśc w stan "uspienia" jesli wszystko wporządku z filtrem i dopiero jak DDE zażąda to ma się zrobic enabled, a po osiagnięciu warunków active i po wypalaniu znowu not requested in DDe, disabled i not active. U mnie ciagle enabled bo nie żałuję ropy i generalnie mam ciężką nogę więc i DDE pewnie czyta ciagle wysokie wartości ciśnienia...

Czyli Twój filterek jeszcze wporządku ale zdaniem "diagnosty" u którego byłem pewnie tez proponowałby Ci już wycięcie.

A co z utrata mocy-już jest wszystko wporządku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie z tym problem. Utraty mocy nie ma jak filtr jest na disabled. Jak wypala trace moc i to wlasnie powoduje ze samochod pali 12l/100km. Czyli znacznie za czesto wypala sie, wzrasta pobor palenia, i samochod traci moc.

 

Ciekawe czy to naprawde powodowane jest za duzym cisnieniem na filtrze dpf?

Dlatego potrzebuje wartosci sprawnego filtra pod obciazeniem silnika aby wykluczyc ze to nie filt lub moze naprawde filt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dziwne...co auto to inna dusza-u mnie wypala sie co chwile i nie czuję utraty mocy... sam już nie wiem co o tym wszystkim myśleć...

Nowlasnie, kolega w pracy ma E61. U niego praktycznie taze nie czuc i nie slychac jak sie filt zaczyna dopalac. Pytalem specjalnie czy cos czuje lub slyszy... Ja to slysze po odglosie i czuc jak moc traci. Jezdzilem ostatni czas tyle z disem i moge na prawde powiedziec na 100% ze wlasnie przez wypalanie trace moc. Z reszta opisane jest, ze czas wtrysku paliwa przesuniety jest do tylu azeby duza ilosc nieprzepalonego disla poszla na dpfa w celu wypalenia jego. I ten dziwny kat wtrysku powoduje utrate mocy.

Jak wymuszasz procedure wypalania dpfu pisze nawet to ze wypalanie powoduje spadek mocy. Wystarczy poczytac...Opisywalem to gdzies wczesniej ze dostaje kopa jak wypalanie sie skonczy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

knopers1-

 

No to filterek pewnie tez juz do wymiany-przynajmniej u Ciebie się wyłacza na jakiś czas...

 

Adas90sk-

 

Jak nie wyprogramowany to napewno bedzie sie właczac wypalanie, a i błędy moga wystepować DDE, więc i ropa bedzie przedostawać sie do oleju-było o tym wielokrotnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
troszke odgrzeje temat bo napewno warto!Wielkie brava dla mkolegi knoppers1 za przybliżenie tematu.Nie dawno kupiłem BMW 730 M57N2 i ma podobne problemy.U mnie w ogóle był meksyk cały czas emission limit na początek czyszczenie egr był zapchany od strony dolotu z chłodniczki spalin następnie czyszczenie elektrozaworu egr i egr zaczął pracować ale nadal występował problem z check silnika emission limit.Cały czas błąd 4501 okazało się że czujnik temperatury zasysanego powietrza cały czas pokazuje wartośc 120 stopni po jego wymianie check sie juz nie zapala.Auto zaczęło przyspieszać juz od dołu ale zauważyłem że po nagrzaniu do 90 stopni gtraci moc i odgłos taki jakby wszystko szło w wydech i łapie moc powyzej 3000obr.DPF tez mi co jakis czas włącza wypalanie czy poradziliscie sobie z tym tematem czy aktywacja w disie wypalania tego filtra przynosi rezultaty?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.