Skocz do zawartości

E60 525d 177km slabo sie zbiera i przybywa oleju.


knopers1

Rekomendowane odpowiedzi

dzieki wielkie,

ja dzisiaj takze cos powalczylem. U mnie skacza wartosci takze od 800 do 2400, co sekunde pokazuje cos innego! W takim razie szukam gdzie indziej przyczyny.

 

http://www10.pic-upload.de/02.12.12/bg4iz6f2woua.jpg

 

Zrobilem ponownie ten air mass system test ! Wartosci podobne do pomiaru pierwszego co zapodalem screeny! Jak zwykle wywalilo na koncu blad EGR i zaproponowal DIS zrobic test jego. Wiec zrobilem. Trzeba bylo odkrecic rure dolotowa do kolektora ssacego, i przez przepustnice mozna bylo widziec jak rusza sie EGR.

To znaczy co 4 sekundy sterownik DDE kaze elektrozaworkowi od EGR-a puscic -650 mBara na EGR. Moj EGR otwieral sie co 4 sekundy, tylko nie wiem czy wystarczajaco szybko. Potrzebowal na to jakies 1,5 -2 sekund!

We wtorek bede mierzyl cisnienie od elektrozaworka przy tym tescie i bede wiedzial czy podcisnienie pasuje i jak szybko zostaje osiagniete przez sam elektrozawor.

Robil ktos z Was taki test i moze powiedziec jak szybko powinien otwierac sie ten EGR mechanicznie???

 

Pozatym jak widac na screenie zapodanym tego testu nizej, EGR gdy otwiera sie od 65% do 70%, to spadek powietrza na przeplywce tylko jakies 3,7%. Nie wiem co mam o tym sadzic... Czy moze tak sie dziac kiedy jest nieszczelnosc w drodze od kolektora wydechowego do EGR-a??? Moze mam walniety kolektor wydechowy i ucieka powietrze bokiem ? Kurcze, nie smierdzi nic w samochodzie, a sprawdzic sie nie da gdyz jest tak zabudowany... :mad2:

 

http://www10.pic-upload.de/29.11.12/8haeyrk3rclp.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

to jak tam panowie? Czy moze fachowcy wyjechali z kraju? :mrgreen:

Jak nikt nie pomoze to oddaje do ASO i bedzie spokoj! Sprawdzam we wtorek podcisnienie na elektrozaworze i robie termin w ASO :)

Wstyd, ponad 500 wyswietlen i zero pomocy... :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieje, że nasi fachowcy w końcu wypowiedzą sie w tym temacie, zarówno w Twoim jak i "naszym" i nie bedziemy musieli jechać do ASO :)

 

Ciężko jest w 100% trafnie rozwiązać problem nie mając przed sobą auta, bo przyczyn może być wiele :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera-przepraszam-zapomniałem o tym drugim teście-zrobię to jutro rano i dam Ci znać.

Mam nadzieje, że nasi fachowcy w końcu wypowiedzą sie w tym temacie, zarówno w Twoim jak i "naszym" i nie bedziemy musieli jechać do ASO :)

 

@johan6666

nie mam kolego do Ciebie pretesji, Ty jako jedyny pomogles najwiecej...

 

@M-KA

Przyczyne zapodalem i opisywalem wystarczajaco. Nie przechodzi testu z EGR. Testy porobilem i wkleilem. Pytalem o wartosci dla porownania.

Wystarczylo zapodac wartosci przeplywki, podpowiedziec ile pompka vakumm zapodaje, jak szybko otwiera sie EGR przy tescie EGR, zczytac wartosci EKPS pompki disem ktore zapodal kolega johann666, kupe drobnych informacji ktore pomogly bi mi bardzo zlokalizowac blad. Nie mam z kim porownac wiec zostaje mi zaplacic.

Tutaj nie chodzi o "ciezko cos powiedziec bo przyczym moze byc sporo" tylko o to ze ciezko ludziom poswiecic 5ciu min dla glupiego testu w swoim samochodzie i wklejeniu tutaj odpowiedzi. No nic... samochod oddam do ASO, a przyczynom sie nie podziele tutaj... w sumie zrobie tak, jak kazdy tutaj. Szkoda...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie-spoko-daj chwilę, powiem ci jak test przepływki przechodzi u mnie, ale to rano-ok?, naprawde zapomniałem-skupiłem sie na tych obrotach z tego względu, że byłem pewn yże pada Ci pompka...:)-a na kartce sobie zapisałem i mi wypadło z głowy... :oops:

Jak bedziesz musiał uderzyc do ASO to daj znać na PW-poradzimy razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki kolego za pomoc, ale to naprawde nie do Ciebie kierowane bylo.

niestety czasu mam malo gdyz swieta i wyjazd do rodziny w PL planuje. Zmierze jeszcze ten elektrozaworek, bo kupilem ten sprzet do mierzenia, i jak zaworek bedzie o.k, robie termin w ASO. Nie mam czasu, a i pieniedzy szkoda na probowaniu i kupywaniu w ciemno czesci do samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego "knopers1" - nie byłem w stanie (jak i inni śledzący ten wątek) udzielić konkretnego rozwiązania na odległość, bo problem opisałeś jak i zbadałeś sam dość skrupulatnie czyli podobnie jak bym to zrobił na początek :)

Dlatego pozostaje już tylko obadanie auta na żywo :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalo mi sie zrobic test EGR-a u znajomka z pracy...( Testowalem E61 03.2008 z DDE 6.0) Robilem tak samo jak u mnie. Czyli zciagnalem rure od kolektora ssacego gdzie bylo mozna zajrzec przez przepustnice jak EGR sie otwiera i zamyka. Test zapodaje co 4 sek -650 mBara na EGR. Zawor otwieral sie mniej wiecej tak szybko jak u mnie. Tutaj ale nastapilo mocne dlawienie sie silnika, silnik zgasl po 10-15 sekundach) Kolega w szoku... Zadlawil sie pewnie spalinami. U mnie prawie nie widzialem zadnej zmiany w pracy silnika ?

W tym szoku nie sprawdzilem na ile otwieral sie ten EGR. Ale tutaj chyba znacznie dalej jak sie nie myle... W takim wypadku wytlumaczylo by to, dlaczego mam maly spadek powietrza na przeplywce, jak EGR otwiera sie od 65%-70%. Tutaj mysle ze moj EGR nie potrafi sie na tyle otworzyc.

Nic, musze zmierzyc cisnienie na EGR.

Robil ktos z was taki test EGR-a i moze powiedziec jak szybko powienien sie wysunac tloczek EGR-a i mniejwiecej ile milimetrow wychodzi?

Chetnie porownal bym takze Air mass system test?

Kolega z pracy nie ma ochoty na dalsze testy... :cry2:

 

hmm, coraz bardziej podejrzewam ze mam nie szczelna (lub zapchana) droge od kolektora wydechowego do EGR-a. I kolegi wychodzilo duzo wiecej spalin przy tescie. Conajmniej tak mi sie wydaje. Mozna to jakos na prosty sposob sprawdzic ?

Edytowane przez knopers1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem ten test, ale chyba cos nie tak bo wogóle sie cisnienie nie zmienia...

Air mass test:

 

http://imageshack.us/a/img685/5553/zdjcie0356r.jpg

 

http://imageshack.us/a/img825/4117/zdjcie0357l.jpg

 

http://imageshack.us/a/img189/1820/zdjcie0358x.jpg

 

http://imageshack.us/a/img202/9611/zdjcie0359r.jpg

 

http://imageshack.us/a/img20/9937/zdjcie0360e.jpg

 

http://imageshack.us/a/img717/8890/zdjcie0361j.jpg

 

http://imageshack.us/a/img37/9637/zdjcie0362d.jpg

 

http://imageshack.us/a/img266/4447/zdjcie0363y.jpg

 

 

No i tu EGR bo kazał kompjutar, ale do tego muszę miec ten manovacumometr... więc tak tylko przejechałem

 

http://imageshack.us/a/img805/9928/zdjcie0364f.jpg

 

http://imageshack.us/a/img825/5061/zdjcie0366b.jpg

 

Wygląda na to że u mie cos nie tak-ale błędów żadnych komp nie zczytał jedynie po teście, ale to wydaje mi sie iz przez brak klapek no i silnik był tak średnio dogrzany...albo ja nie kumam tego testu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na koncu wywalilo ci blad EGR-a bodajze... a tak dokladnie to chyba chodzi o elektrozawor do EGR-a. Masz podpiety kabelek do elektrozawrka EGR i wezyki sa szczelne do EGR-a ??? Masa powietrza Ci sie nie zmienia, bo Ci EGR nie dziala. Zaslepiales EGR moze???

 

Ten ostatni test to tylko do patrzenia czy Ci sie rusza EGR. Mogles zagladnac gdyz masz problem wlasnie z EGR-em. I tam bys widzial czy ci rusza sie czy nie! Ale pewnie nic sie nie rusza, bo wartosci nie spadaja!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-EGRa nie zaslepiałem absolutnie, nic nie kombinowałem-jedynie wymieniałem termostat. nie patrzałem pod maskę-czy nie byłoby błędu jesli byłby zaślepiony? Teraz widzę że kolejne rzeczy dziwne sie tu dzieją..:)

 

tylko dlaczego nie traci mocy-kiedy otwiera się egr? co steruje nim-temperatura spalin?-zapotrzebowanie na powietrze-może tutaj ma znaczenie brak klapek w kolektorze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie-EGRa nie zaslepiałem absolutnie, nic nie kombinowałem-jedynie wymieniałem termostat. nie patrzałem pod maskę-czy nie byłoby błędu jesli byłby zaślepiony? Teraz widzę że kolejne rzeczy dziwne sie tu dzieją..:)

 

nowlasnie, w tym air mass system testcie wszystko widac. Masz pewna wartosc powietrza ktora przeplywa przez przeplywke, Otwierajac EGR na 60%,65%,70% spada caly czas o pewna wartosc powietrze na przeplywce.

U mnie z 65%na 70% spada tylko 3.7% masy powietrza i chcialem zobaczyc jak to wyglada u Ciebie.

 

Przewaznie zaslepia sie EGR przy numerze 7, ludzie wkladaja tam monete lub inne przedmioty do zatkania. Elektrozawor i weze sprawdz takze czy dzialaja! Moze pek lub spadl tylko jakis...

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTcxMTI2X3A=.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie widziałes te wartośc powietrza która spada w procentach??? w tym teście nic takiego nie zauważyłem-zrobię ten test jeszcze raz jutro w dzień i polukam na egr czy się rusza. może to wina egr skoro nie puszcza spalin an kolektor to robi się za duże ciśnienie i dde ma błędny sygnał o wartościach przekroczonych i dlatego tak często wypala DPf?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie widziałes te wartośc powietrza która spada w procentach??? w tym teście nic takiego nie zauważyłem-zrobię ten test jeszcze raz jutro w dzień i polukam na egr czy się rusza. może to wina egr skoro nie puszcza spalin an kolektor to robi się za duże ciśnienie i dde ma błędny sygnał o wartościach przekroczonych i dlatego tak często wypala DPf?

 

Na koncu testu (air mass system test) jak Dis kaze wylaczyc silnik, da sie jeszcze trzy razy strzalka w prawo poogladac wszystkie wyniki testu! Tam wlasnie pisze co i jak.. Zobacz jak to u mnie wygladalo!

Ty zapodales troche na screenach, ale nie wszystko. Byc moze wszystkiego test nie zrobil, gdyz testu EGR-a z niedzialajacym EGR-em nie da sie zrobic! i ten test EGR-a zostal pominiety. Zreszta blad wywalilo takze na koncu, co to potwierdza...

To tak jakby chcial bys zrobic test turbiny, ktorej nie ma w samochodzie...

 

Moze uda Ci sie nagrac cos na telefon? Calosc? Bedzie mozna powiedziec duzo wiecej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie nakońcu było tylko evaluation czyli podsumowanie i nic więcej nie było tylko ta wiadomośc o koniecznym sprawdzebiu egr-a

a dis nie kazał wyłączyc silnika na końcu testu-cholera może to inny software dde inaxczej te testy robi?

ok-jutro nagram całośc testu na fonie. jak narazie zaczynam żałowac że zacżałem drążyć w guanie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie widziałes te wartośc powietrza która spada w procentach??? w tym teście nic takiego nie zauważyłem-zrobię ten test jeszcze raz jutro w dzień i polukam na egr czy się rusza. może to wina egr skoro nie puszcza spalin an kolektor to robi się za duże ciśnienie i dde ma błędny sygnał o wartościach przekroczonych i dlatego tak często wypala DPf?

 

trodno powiedziec... mozliwe.

Ale:

Powietrze dzieli sie na (powietrze czyste + powietrze z kolektora wydechowego = calkowite powietrze do spalenia)

Tak to widzi DDE!. Brakuje jednej czesci a DDE tego nie zarejestruje, wtryskuje pasujaca ilosc ropy, ktorej silnik nie jest w stanie przepalic.(za malo powietrza) Czesto samochody dymia na czarno. Przez DPF-a moze takie kopcenie byc niezauwazalne. Po drodze jest jeszcze lambda ktora koryguje (przez prace EGR-a) ilosc swiezego powietrza. Zeby wszystko pasowalo.Jak widac jest to troche skomplikowane.

Jak widzisz nie lubie zaslepiac, wyzucac i inne takie modyfikacje smochodu...moze to sie zle skonczyc w tak skomplikowanym sterowaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli idąc tym tokiem rozumowania wadliwy EGR może powodowac błędny sygnał na DPF poprzez DDE że jest za duża ilośc spalin na wylocie (bo nie przechodzi przez kolektor, tylko odrazu wszystko leci przez turbo i na wydech) i dlatego wymusza wypalanie filtra. wymienie EGR-a jutro (mam nadzieje) ale watpie że to zmieni postac "eanbled" w wypalaniu filtra-najpierw sprawdze jak rusza sie EGR i może go wyczyszczę

Pozdrawiam i dobranoc:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli idąc tym tokiem rozumowania wadliwy EGR może powodowac błędny sygnał na DPF poprzez DDE że jest za duża ilośc spalin na wylocie (bo nie przechodzi przez kolektor, tylko odrazu wszystko leci przez turbo i na wydech) i dlatego wymusza wypalanie filtra. wymienie EGR-a jutro (mam nadzieje) ale watpie że to zmieni postac "eanbled" w wypalaniu filtra-najpierw sprawdze jak rusza sie EGR i może go wyczyszczę

Pozdrawiam i dobranoc:)

 

idac tym tokiem mozna powiedziec ze bledny EGR moze powodowac ze mieszanka jest za bogata ktora silnik nie jest w stanie spalic. Czyli czarny dym (ktorego nie widac gdyz dpf filtruje) i zatyka sie szybciej jak normalnie... I dalej idac ta mysla moze byc ze lambda melduje wiecznie do DDE ze bogata mieszanka ktorej nie potrafi wyregulowac EGR-em.

Mozliwe ze przez to wypala sie czesciej taki filtr, ale nak naprawde to nie moge tego na 100% powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elektrozaworek zmierzylem, jest sprawny... no i termin w Aso na poniedzialek...

Po tym zabiegu spostrzeglem ze nagle mam tam gdzie pisze REGENERATION ENABLED, u mnie wskoczylo ze regeneracia jest zablokowana!

 

http://imageshack.us/a/img402/2412/zdjcie0341f.jpg

 

O dziwo samochod zaczal jezdzic po nagrzaniu silnika i dostal kopa!

Jaki ma byc status tam jak jest wszystko o.k w samochodzie ??? Kolega johan666 ma tam zawsze Enabled ale u niego takze filtr caly czas dopala...

 

Czy pomoze ktos w koncu panowie ??? Pytam o blache zeczy przeciez co mozna latwo sprawdzic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast płacić za ASO, które zrobi to samo co Ty sprawdziłeś do tej pory lepiej wywal z auta ten DPF zlecając to komuś kumatemu w twojej okolicy :)
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast płacić za ASO, które zrobi to samo co Ty sprawdziłeś do tej pory lepiej wywal z auta ten DPF zlecając to komuś kumatemu w twojej okolicy :)

 

kolego M-ka, nie znam nikogo kto takie zeczy robi... Nie mieszkam w PL. Tutaj takich zeczy nikt nie praktykuje.

Mozesz pomoc w ostatnim moim pytaniu? Wiem ze jezdzisz E39 ale filte DPF chyba masz?

Potrzebuje wiedziec ten status co zapodalem na obrazku. U mnie caly czas byl na enable i sie filt dopalac bardzo czesto. Cos sie zmienilo po moim wszystkich testach i samochod zaczal dobrze jezdzic przy rozgrzanym silniku. Dopatrztylem sie ze status zmienil sie na gesperrt czyli zablokowany.

Czyzby zostal ten procese zablokowany bo cos nie pasuje ???

 

Gdziesz czytalem ze status blokuje sie jak:

Przepstnica nie dziala, blad w EGR

Za duza dawka paliwa, obroty ponizej 700 Obr/sek, paliwa mniej jak 12l

i dalej nie pamietam....

 

Moze sie myle i status powinien byc zawsze na zablokowany jak filt sie nie dopala.

Znasz sie troche na tym? Gdzie moge w disie wyczytac z jakiego powodu status zablokowal sie do wypalania DPF-a?

Szkoda gadac, z taka pomoca nikt jak aso mi nie pomoze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.