Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam zalany koncentratem glixol z wodą ale ubywa mi i ciągle dolewam raz wode raz koncentrat prościej by mi było dolewać gotowy płyn chłodniczy glixol można tak zmieszać?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A nie prościej byłoby zlokalizować i usunąć wyciek :duh: ?

Z wodą(dejonizowaną lub destylowaną) można mieszać każdy płyn chłodniczy.Możesz także lać gotowy płyn glixol.

Jak chcesz tak robić,to zaopatrz się w miernik krzepnięcia płynu by nie przesadzić z wodą bo idzie zima i ''parę złotówek'' więcej :norty: :norty: :norty:

Opublikowano
z tym wyciekiem to jest właśnie problem bo nigdzie nie widać rok temu wymieniałem chłodnice na nową bo było podejrzenie że cieknie, wogóle wygląda to tak dziwnie: dolewam dziś płynu tak żeby był w połowie zbiorniczka jade z 10km patrze na drugi dzień płynu w zbiorniczku już nie ma! ale nie nadążył bym dolewać to jeżdze tak z 3000km i wtedy zaczyna się grzać wzkazówka idzie na czerwone wraca znów się wychyla to wtedy odrazu dolewam 0,5l płynu do połowy zbiorniczka za chwile znów go niema jeżdze z 3000km zaczyna się grzać i tak w kółko, teraz raz leje koncentrat raz wode i żeby nie mierzyć krzepnięcia i nie pamiętac kiedy woda kiedy koncentrat chcę lać gotowy płyn chłodniczy glixol bo taki mam teraz koncentrat można tak mieszać? nie musiał bym pilnować kiedy woda kiedy koncentrat poprostu zawsze bym dolewał płyn chłodniczy gotowy.
Opublikowano

Z takim podejściem to szykuj kasę na grubszy remoncik silnika a potem układu chłodzenia. Jak wskazówka się wychyla to masz ze 120st. Jeździj tak a się pożegnasz z głowicą :)

 

Jak nie umiesz zlokalizować wycieku to jedź do mechanika powiedz jaki jest problem i ma znaleźć przyczynę i ją zlikwidować.

 

Jeśli chcesz dalej dożynać auto to dolewaj płynu chłodniczego cały czas na pewno nic się nie stanie, a i tak wyjdziesz na to samo dolewając raz koncentrat raz wodę. Zbyt małe jak i zbyt duże stężenie koncentratu źle wpływa na układ.

Opublikowano
gdyby to było takie proste byłem już u dwóch mechaników i jeden naciągną mnie tylko na nową chłodnice a płyn jak ubywał tak ubywa żadnego wycieku nie widać i dziwne jest to, że ubywa tylko 0,5litra i dalej już nie, a to że wskazówka się wychyli to jest raz na 3-4mies wtedy odrazu dolewam to brakujące 0,5litra i znów mam spokój na 3-4mies, normalnie to moge jechać autostradą 160km/h przez 200km i nawet niedrgnie zdaża sie to tylko co 3-4misiące.
Opublikowano

Dogadujesz się i jeśli źle trafi pokrywa koszty. Chłodnicę starą dajesz do wody walisz ciśnieniem i niech pokaże wyciek. Jedź do warsztatu gdzie zajmują się klimą i znajdź taki co Ci da kontrast do układu chłodzenia i sprawdzi lampą UV. To jest najlepsze na małe wycieki. Pewnie sączy się gdy auto jest nagrzane i jest ciśnienie w układzie i pod wpływem wysokiej temp odrazu wyparowuje, ale powinien zostawiać białe osady takie jak zostawia płyn.

 

Zrób coś z tym bo zaczniesz kupować nowy słupek.

Opublikowano

ja miałem problem z układem chłodzenia.... ciagle mi płynu mi ubywało.

w ciagu 2 tygodni potrafiłem dolewac 1.5l. rok czasu myslałem ze uszczelka pod pokrywa termostatu .

czego ja nie robiłem zeby to uszczelinc, kupiłem nawet nowy termostat a jak go zakładałem okazało sie ze pompa wody zaczela przepuszczac .

jest tam taka mała dziurka ktora plyn zacznie wyciekac jak pompa zakonczyła żywot.

sprawdz moze twoja tez juz umarła

Opublikowano
pompe wody wymieniałem jakieś pół roku temu bo było już ją słychać, najdziwniejsze to jest to że te 0,5litra ubędzie z dnia na dzień czyli szybko jak by duży wyciek a później już moge jeździć i nic więcej nie ubędzie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.