Skocz do zawartości

e61 520 nivo opada po kilku godzinach


bucy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem, że w świeżo zakupionym aucie opada po kliku godzinach ( ok 4-6h) zawieszenie z tyłu całe i to sporo aż do połowy opony, co to może byc kompresor, poduszki, miał ktoś podobny przypadek, po otwarciu drzwi w bardzo szybkim czasie kompresor pompuje i podnosi tył. Pod komputer podłączałem u mechanika i nic nie widac, żadnych błędów nie bylo. Nie wiem od czego zaczynać naprawe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, poszukam i dam znać. A jak nie bedzie słychać to co może przyciążyć troche tył? i martwi mnie to jak rano widze że tak nisko siedzi pewnie amorki troche dostaną przez to bo przecież tylko na nich się chyba trzyma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

równo z obu stron, nie wiem pojechałem do gościa który się tym zajmuje ma kilka programów i nic nie widział, to samo mówi że trzeba postawić i patrzeć albo podmienić kompresor, ale nie mam ochoty płacic za coś co może nie być winne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyl zawsze mozesz dociazyc. No ale tem mechanik sie nie popisal, przeciez mogl sprawdzic ta pompke poza samochodem. Tak mi sie wydaje. Spytaj go jakim programem sprawdzal. Przy pomocy Inpy mozna wymusic dopompowanie kazdej strony i zobaczyc jak sie zachowuje na zywo. Swoja droga jak schodzi rowno z obu poduszek i pompuje to nic mi pozapompka nie przychodzi do glowy. Sporo ludzi mialo problemy z NIVO. Poczytaj, moze cos znajdziesz dla siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność układu. Nie ma tego dużo.

Nabij ciśnienie, woda z mydłem i do kanału.

Jak szczelny to raczej nivo. Wyciągasz, wysyłasz, czekasz 2 dni i wraca. Montujesz i cieszysz się poziomem.

Wymień sobie od razu wężyk między nivo, a czerpnią / filtrem powietrza bo to jedna robota, a koszt mizerny.

Wg mnie jak schodzi równo to nie są winne poduchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kompresor bardzo łatwo zdiagnozować, wystarczy manometr z zakresem do 25Bar(moze być mniej) podłączyć do komresora, pasuje gwint jak w wentylu samochodowym. Czyli wykręcamy śrubkę z wężykiem i w to miejsce przykręcamy manometr. W takim układzie sprawny kompresor w pare sekund pompuje do około 22 bar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ci schodzi równo powietrze z obu stron to znaczy że masz usterkę pompy - a raczej coś nie tak z zaworami przy agregecie.ale jeśli powietrze ci schodzi i pompa nie dopompuje to znaczy że masz do wymiany czujnik pochylenia kół tylnych - montowany na zawieszeniu z dwóch stron.proponuję wymianę całego agregatu ...na all ... ro znajdziesz coś w śmiesznych cenach ;
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyciągnięty z młodego auta to wytrzyma długo,ale to i tak loteria,równie dobrze nowy może paść po 2 latach i co zrobisz;

wszystko zależy od kasy;jak masz to kupuj nowy i się nie zastanawiaj;

własnie wymieniłem przekładnie kierowniczą kupiona na all i jest jak nowa,zapłaciłem 1000 zł - nowa 13000 zł , chodzi super ;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc, chwilowo nie ma mnie w domu i nie moge nic z autem zrobić ale napewno jak uda się naprawić usterkę to dam znać, a mam pytanie do kolegi justza skoro opada równo i może to byc zawór w agregacie lub czujniki poziomu, to dlaczego w momencie otwierania drzwi kompresor zaczyna pompować wychodzi na to że jednak czujnik daje sygnał że auto nie ma poziomu i kompresor dyma, a pozatym podczas jazdy auto nie opada, nie znam się na tym ale wydaje mi sie że jak by to były czujniki to podczas jazdy też by opadał ale tak jak mówie wiedzy nie mam więc pytam :D pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyciągnięty z młodego auta to wytrzyma długo,ale to i tak loteria,równie dobrze nowy może paść po 2 latach i co zrobisz;

wszystko zależy od kasy;jak masz to kupuj nowy i się nie zastanawiaj;

własnie wymieniłem przekładnie kierowniczą kupiona na all i jest jak nowa,zapłaciłem 1000 zł - nowa 13000 zł , chodzi super ;

 

jak wytrzyma więcej niż rok to jestem już do przodu

a o używce nie myślę jak to taka kupa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz racje ; jeśli opada równo z dwóch stron i auto się pompuje to czujniki są oki;

ja miałem nieszczelną jedną poduszke pneumatyczną i rano w garażu auto stało przechylone na jedną stronę; nieszczelność szukałem preparatem w spray-u do nieszczelności instalacji gazowych, nie wiem czy wogule są rozbieralne te zaworki przy kompresorze, szukaj najpierw nieszczelności a puźniej wymieniaj części :)

 

 

 

Dzieki za pomoc, chwilowo nie ma mnie w domu i nie moge nic z autem zrobić ale napewno jak uda się naprawić usterkę to dam znać, a mam pytanie do kolegi justza skoro opada równo i może to byc zawór w agregacie lub czujniki poziomu, to dlaczego w momencie otwierania drzwi kompresor zaczyna pompować wychodzi na to że jednak czujnik daje sygnał że auto nie ma poziomu i kompresor dyma, a pozatym podczas jazdy auto nie opada, nie znam się na tym ale wydaje mi sie że jak by to były czujniki to podczas jazdy też by opadał ale tak jak mówie wiedzy nie mam więc pytam :D pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla jasności sprawy jeżeli samochód opada na postoju, niezależnie czy równo czy nie to na 1000% nie jest to bezpośrednia wina kompresora, a nieszczelności poduszek, elektrozaworów lub połączeń. Czasem zdarzają się sytuacje że po wymianie kompresora(na taki w 100% sprawny) samochód przestaje opadać, a tak naprawdę opada, ale wolniej. Dzieje się tak w przypadku nieszczelności podwójnego elektrozaworu, powietrze uchodzi przez elektrozawór i dalej przez zawór zwrotny kompresora. W 100% sprawnym ukladzie kompresor można wogóle odłączyć od układu (trzeba deaktywować sterownik EHC) i samochód nie będzie opadał i można tak jeżdzić. Te poduszki są w końcu jak koło samochodowe, jak szczelne to trzyma powietrze latami. W sytuacjach awaryjnych (dojazd do serwisu) zawieszenie można napompować zwykłym kompresorem do kół.

 

@Bucy Jak koledzy wcześniej pisali zacznij pod poszukiwania którędy ucieka powietrze, proponowałbym odkręcic przewód powietrza od kompresora(ten cieńki na klucz 10) i spawdzić chociaż "na śline) czy nie ucieka, to będzie już jakiś trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 5 lat później...
Witam! Również mam problem z nieszczelnością nivo. Konkretnie tam gdzie wchodzi przewód z prawej poduszki (niebieski) do zaworu kompresora (rozdzielacza?) Około dwóch miesięcy temu wymieniałem prawą poduszkę i już wtedy podczas dokręcania przewodu nie dokręcał się do oporu, oczywiście nie na siłę ale cały czas dokręcało się z jednakowym oporem. Wtedy sprawdzałem wodą z płynem i nieszczelności nie było, pojawiła się wczoraj, najpierw często pompował a później już nie był w stanie się napompować i wywalało błąd. Dziś sprawdzałem, jest duża nieszczelność, wygląda to tak jakby gwint w tym zaworku był zjechany. Orientuje się ktoś jak rozwiązać temat? Trzeba wymienić cały kompresor czy da radę wymienić sam ten rozdzielacz? Gdzie można kupić metalowe króćce do tych przewodów? Znajomy mechanik mi doradził, żeby spróbować wkręcić ten króciec np. na białą taśmę co się stosuje do hydrauliki lub jakiś klej ale mam mieszane uczucia. Pozdr.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.