Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Poniżej wypisałem objawy - czy winą może być uszkodzony termostat ?.

1.Temperatura wzrasta do czerwonej kreski – raz poczekałem około 2 min. I opadła do połowy jednak po krótkim czasie znowu poszła w górę do czerwonego – wyłączyłem silnik.

2. Brak ogrzewania kabiny – temp. na 29C, leci letnie powietrze.

3. Chłodnica ciepła – w górnej części, tuż przy zbiorniczku bardziej ciepła.

4. Wąż górny, gruby(chłodnica-silnik) gorący i twardy.

5. Wąż dolny, cienki(zbiorniczek-silnik) chłodny, można powiedzieć, że zimny/letni.

6. W układzie na pewno jest woda – przynajmniej tak wygląda po badaniu organoleptycznym (dodatkowo dodam, że jest rdzawo-brązowa).

Opublikowano
potwietrdzam bmw nie lubi zapowietrzonego ukladu doklad nie odpowietrz nie zaluj benzyny na chodzenie silnika jak i nie zaluj wody.. i troche czasu. jezeli na wodzie bedzie wszystko juz chylac po odpowietrzeniu na dolnej czesci jest sruba odkrec i zlej wode bo beda mrozy nie dlugo i bedzie lipka, zalej plynem i odnowa polska ludowa . jestem w szoku ze jesszcze nie masz plynu pzdr
Opublikowano

Czyli możliwe jest, że układ zapowietrzył się sam, bez jakiejkolwiek ingerencji - ot tak ?.

jestem w szoku ze jesszcze nie masz plynu pzdr

Na wyminę/sprawdzenie płynu w układzie byłem umówiony na sobotę - samochód dopiero co kupiony(dwa tygodnie temu).

Dzięki za odpowiedzi, powiem mechanikowi żeby najpierw dobrze odpowietrzył układ na wodzie, pojeżdżę dzień lub dwa i dam znać.

Opublikowano
Kolego skoro stwierdziłeś że woda jest już rdzawego koloru to nie czekaj tylko od razu wymieniaj na porządny płyn wraz z płukaniem układu. I przemyśl temat, bo po co mechanik ma Cię kasować podwójnie??? Za odpowietrzenie na wodzie, potem wymiana na płyn i znowu odpowietrzenie :nienie:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie ubywa oleju?

Olej w wodzie wygląda jak brązowa zawiesina.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
bo po co mechanik ma Cię kasować podwójnie???
W sumie tak :oops:
Nie ubywa oleju?

Olej w wodzie wygląda jak brązowa zawiesina.

Oleju nie ubyło od ostatniego sprawdzania, "płynu" chłodniczego nie przybyło, a woda jest cała w odcieniu rdzawym.
Opublikowano

Termostat wymieniony, płyn zalany, ogrzewanie powróciło, wskazówka temp. na środku - jednym słowem wszystko wróciło do normy i działa :D .

Mechanik mówił, że ktoś wcześniej majstrował przy termostacie i był założony kurkiem do odpowietrzania w dół - nawet nie wiem czy to możliwe :duh: .

Opublikowano

BO układ na wodzie będzie korodować. Wymień płyn ale najpierw przepłucz układ wodą destylowaną a potem zalej płynem chłodniczym. Zapowietrzyć się może jak się gotuje auto. Woda wrze w ok 100st i wtedy robią się bańki powietrza w układzie

 

EDIT: Chyba możliwe bo podstawa z tego co pamiętam jest kwadratowa. Ale ciężko by było założyć węże. To Ty nie widziałeś czy odpowietrzniki są na dole czy u góry?

Opublikowano
To Ty nie widziałeś czy odpowietrzniki są na dole czy u góry?
Heh..., no ja wiem ,że powinny być na górze. Jak wcześniej pisałem, samochód niedawno kupiony i pewnie ktoś wcześniej w nim grzebał, mój mech zobaczył to i mi o tym powiedział - zdziwiłem się, że jest możliwe żeby założyć odwrotnie obudowę, czyli odpowietrznikiem w dół :).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Niektóre termostaty mają taki mały kurek na górze by powietrze mogło się przedostać. Nie obudowy a wkłady.

Wtedy trzeba go montować tym do góry. One maja też strzałki.

Ale w tym modelu nie spotkałem się z tym.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Problem powtórzył się.

Mech. sprawdził termostat, pompę i zrobił test na zawartość siarki w płynie - wyszło, że zasiarczony, diagnoza - walnięta uszczelka pod głowicą. Głowica poleciała na sprawdzenie i planowanie, wszystko poskładali, wyjechałem przetestować samochód i pojawił się nowy problem: np. jadąc na 3 biegu/ 1500obr., chciałem przyśpieszyć, samochód ledwo wchodził na obroty, dopiero po przekroczeniu 2200obr. zaczął normalnie przyspieszać.

Podpięli go pod kompa i wskazało na walnięty czujnik położenia wałka - czy to zbieg okoliczności, czy może coś jest źle złożone, o ile można źle złożyć :?

Opublikowano
Jeśłi brak mocy do 2tyś to jeszcze może być odma. Wymień najpierw ten czujnik, jak nie pomoże to raczej odma.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Źle złożyli vanosa.

Podaj położenie wałka na wolych obrotach.

I napisz czy głowica okazała się uszkodzona czy nie?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.