Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem [1.8 TDS Compact]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów, otóż mam problem z moim autem i już mi brakuje pomysłów.

 

Autko od początku ciężko odpalało, po kilku próbach odpaliło jednak chodziło można powiedzieć jak traktor dopiero przy ok 2500/3000 tyś obrotach chodziło prawidłowo, według mechanika do wymiany był napinacz rozrządu który faktycznie słabo napinał i po demontażu sie "rozsypał", po złożeniu auto nie odpaliło. Jak się potem okazało trzeba było też wymienić uszczelkę pod głowicą + planowanie bo za słabe było ciśnienie = auto dalej nie odpala.

No to dalej czujnik położenia wału przy sprawdzeniu go miernikiem w omach nic nie wykazywał, więc zakupiłem nowy (używany) który jest sprawny według miernika jednak ten jest minimalnie dłuższy od tego starego (mają te same oznaczenia). Efekt, auto nadal nie odpala niby jakby chciało zachwycić już dymi z wydechu ale po zużyciu 2 aku nadal nic. Dodam że pompa wtryskowa jest sprawna.

 

Ma ktoś jakieś pomysły? Ewentualnie ktoś z Poznania lub bliskich okolic jest obeznany w TDS'ach i mógłby pomóc?

 

 

pozdrawiam :x

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro paliwo do wtrysków dochodzi, wtryski i pompa dobra, kompresja jest to znaczy ze coś ściemniasz. Jak wszystko jest dobrze to diesel nie ma prawa nieodpalić. Albo wtryski nie podają, albo świece nie grzeją, albo koleś źle ustawił rozrząd, nie ma kompresji...

 

PZDR>

Opublikowano
nie mam co ściemniać :wink: ja mam wątpliwości co do tego czujnika że jest minimalnie dłuższy chociaż o tych samych numerach seryjnych lub ewentualnie ustawienie kąta pompy - gdzieś czytałem wątek że to może mieć wpływ właśnie na odpalanie..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ważne że czujnik nie jest krótszy. Jak jest dłuższy a nie chaczy o zebatkę, to jest dobrze.

 

PZDR>

Opublikowano
Podczas dłubaniny przy rozrządzie musiał przestawić się kąt wtrysku , poluzuj śruby na pompie i przybliż ją minimalnie do silnika (przybliżając zwiększasz kąt wtrysku).
Opublikowano

mechanik coś tam kombinował właśnie z tą pompą na lewo i prawo ale nadal nie chce odpalić chociaż czasami ma taki moment jakby już chciał.. czy w TDS'ach jest takie coś jak nastawnik pompy wtryskowej? gdzieś wyczytałem że to pada i myślę czy to nie jest przypadkiem przyczyna - znajomy posiada kabel do diagnostyki jednak nie jest on typowo do tds'a, pokazał nieznany błąd 10 jeszcze przed wymianą czujnika położenia wału..

 

zapomniałem dodać że były też wymieniane wczoraj popychacze - według mechanika trzeba auto wziąć na hol aby nabrał kompresji ( nie wiem czy to dobry pomysł)

Opublikowano

Masz w tdsie nastawnik

http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtryskowej-hdk-do-bmw-1-8-tds-i2730148035.html

Jeżeli był ruszany to mogła zostać zmieniona dawka paliwa

Poluzuj śrubki na nastawniku i przesuń go delikatnie ( dosłownie o milimetr ) w stronę silnika (przesówając go w stronę silnika zwiększasz dawkę paliwa) i spróbuj odpalić ( bez kompa trudno ustawić dawkę idealnie, ale na tyle żeby odpalić i jeździć jest to wykonalne mi na regulacji bez kompa zeszło 3 godzinki ) Jak poluzujesz śrubki nastawnika to najlepiej przesuwać go stukając delikatnie małym młoteczkiem bo przy ustawieniu dawki paliwa liczy się nawet 0,5 mm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Gdzie holowanie ma nabrać kompresji??? dwa obroty wałem przez rozrusznik starcza na nabranie kompresji w silniku. A mierzyłeś kompresję wogóle?? słuchaj uwag kajmana, on wie co TDS piszczy....:)

 

PZDR>

Opublikowano
Masz w tdsie nastawnik

http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtryskowej-hdk-do-bmw-1-8-tds-i2730148035.html

Jeżeli był ruszany to mogła zostać zmieniona dawka paliwa

Poluzuj śrubki na nastawniku i przesuń go delikatnie ( dosłownie o milimetr ) w stronę silnika (przesówając go w stronę silnika zwiększasz dawkę paliwa) i spróbuj odpalić ( bez kompa trudno ustawić dawkę idealnie, ale na tyle żeby odpalić i jeździć jest to wykonalne mi na regulacji bez kompa zeszło 3 godzinki ) Jak poluzujesz śrubki nastawnika to najlepiej przesuwać go stukając delikatnie małym młoteczkiem bo przy ustawieniu dawki paliwa liczy się nawet 0,5 mm.

 

czyli pompa a nastawnik to też 2 różne rzeczy do zwiększania/zmniejszania dawki? pompa na pewno była ruszana, a jeśli chodzi o jej ustawienie to próbowali jedynie na max lewo ją ustawić..

Opublikowano
samochód odpalił na holu i dymił na biało + wkręcał się na obroty dość wolno = wnioskuję z mechanikiem że to jest wina spóźnionego zapłonu czyli przestawić rozrząd o ząbek - dobry to pomysł?
Opublikowano
Przestawienie rozrządu może mieć opłakane dla ciebie skutki , zapytaj mechanika kto w razie czego kupuje drugi silnik . Jak wolno wkręca się na obroty to jak ci pisałem kąt wtrysku i regulacja dawki paliwa. Naprawę zacznij od zmiany mechanika , zanim jeszcze masz co naprawiać . Podjedź do speca od dizelków, podepnie ci autko pod kompa i wszystko ustawi jak należy.
Opublikowano

kajjman z tego co się orientuje coś tam już kombinował z rozrządem żeby przyśpieszyć zapłon - teraz jest podobno na "0" pytanie czy coś to da.

Jeśli chodzi o pompę to tak jak wcześniej pisałem ustawił ją na maksa w stronę silnika i nie odpalił dlatego mechanik obstawia teraz rozrząd - powiedz czy jeśli pompa ma ewentualnie za dużą dawkę to ma prawo odpalić? chodzi tutaj o samo odpalenie, wtedy regulować odpowiednią dawkę

Opublikowano

Dawka ma też swoją normę nie zapali ani przy zbyt dużej ani przy zbyt małej ja prawie 3 godziny bez kompa ustawiałem nastawnik zanim odpalił. Niech ustawi pompę w połowie regulacji i wtedy próbujcie odpalić, jeżeli masz za dużą dawkę to minimalnie odsuń nastawnik w stronę chłodnicy. Najlepiej to wykręcić śrubę która jest po przekątnej od śruby z trójkątnym łbem i zobacz jak jest ustawiony i będziesz widział w którą stronę masz więcej regulacji , i czy dawka jest za niska , czy za wysoka .

Ja ustawiałem nastawnik w połowie regulacji i przesuwałem go minimalnie w stronę podszybia i próbowałem odpalić jest to wykonalne ale robota żmudna bo musisz przesuną nastawnik i przykręcić choć jedną śrubę i spróbować odpalić jak nie odpalił to śrubę poluzować i nastawni znowu przesunąć , śrubę przykręcić i odpalać i tak mi zeszły prawie 3 godzinki ale jest to wykonalne( przy ustawianiu trochę ropy wyciekło )

Opublikowano
pompa ustawiona na środek, odpaliło dopiero na holu i teraz odpala z postoju - teraz kwestia wyregulowania i jest chyba jeden problem z wtryskiem bo trzęsie samochodem ale to po kolei :wink: w każdym razie dzięki za podpowiedzi :wink:
Opublikowano
niestety po nocnym postoju auto znowu ma problem z odpaleniem, nastawnika nie ruszałem tylko pompę minimalnie z pozycji na której odpaliła w stronę silnika - nadal kręci i nic.. z wtrysków ropa leci raz słabiej a czasami mocniej - czy to nie będzie przypadkiem wina padającej pompy wtryskowej?
Opublikowano
Sprawdzałeś czy paliwo ci się nie cofa?Zawór zwrotny to koszt 6-8zł i 10min roboty. Nie falowały przypadkiem obroty? Tak jak pisałem ustawienie bez kompa konta wtrysku i dawki jest cholernie trudne (ale wykonalne). Skoro odpalił na środkowym ustawieniu pompy i przybliżyłeś ją do silnika a on nic to próbuj oddalając pompę od sinika , dobrze jak miał byś porządnie naładowany akumulator bo jak chcesz to sam ustawiać to musi być porządnie naładowany inaczej po paru próbach padnie i lipa.
Opublikowano
czy paliwo się cofa nie sprawdzałem.. obroty stały w miejscu ale jak odpalił wczoraj to co 10-15 sek trzęsło silnikiem jakby nie dostawał na wszystkie wtryski paliwa, dodam że odpalał też dość ciężko ale odpalał, a po nocy już cisza - kręci, kręci obroty z pozycji 0 minimalnie się podnoszą jakby już miał zachwycić ale nie odpala.. no i tak jak wspominałem sprawdzaliśmy wtryski po kolei to raz daje mniejszą a raz większą dawkę, i to bez żadnych regulacji pompy ma takie zachowania.. więc dziwne jest to że odpalał a nagle nic :roll:
Opublikowano
Ja przestawiał bym kont wtrysku i sprawdzał bo moim zdaniem to w tym jest problem ( przy źle ustawionym koncie wtrysku może telepać silnikiem lub pracować jak traktor)
Opublikowano

Jeżeli coś mogę podpowiedzieć to

- jeżeli po nocy Ci nie odpala zobacz czy się nie zapowietrza- widać dobrze w przewodzie między filtrem paliwa a pompą. U mnie się zapowietrzał bo lał wtrysk sterujący- minimalnie ale wystarczyło. Uszczelnienie jest proste, tanie i skuteczne:)

- oczywiście wszystkie przelewy do sprawdzenia, ale to chyba robiłeś. Wymiana banalnie tania, polecam Gates

- jak była ruszana pompa to ciężko ją ustawić na oko. Powinno się przed demontażem zaznaczyć jej położenie, zamontować tak samo i jeszcze podpiąć pod kompa i skorygować dawkę. TDS ciężko jest podpiąć pod kompa bo musisz mieć fizyczny port COM- inaczej nie odczytasz błędów z silnika. Jak był ściągnięty nastawnik zaglądałeś z ciekawości do środka? Lubią być brudne:)

- jeżeli przy odpalaniu na zimnym telepie budą, trzeba długo kręcić i nierówno pracuje a jak już odpali jest OK to świece żarowe- polecam Beru jak będziesz wymieniał:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.