Skocz do zawartości

BMW e46 320d brak mocy


kaczy113

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aktualizacja informacji i spostrzeżeń:

1. Przetwornik ciśnienia należy jednak skleić. Po paru tygodniach się rozszczelnia i EGR wariuje co objawia się nierówną reakcją na dodanie gazu.

2. Płyn na czujniku ciśnienia doładowania to chyba jednak był olej. Czujnik ponownie się zalepił i samochód stracił żwawość, reakcję na gaz i moc od dołu.

Zajrzałem przez EGR i tam był olej, w kolektorze dolotowym również. Rura od IC też ubabrana. Auto trzyma obroty, nie faluje, nie kopci. Trudno powiedzieć ile tam było oleju ale to nie było opryskanie, a raczej mokro od oleju. Brak ten również widać na bagnecie (ubytek). Trudno mi ocenić ile ml ginie na 1000km. Nie uświadczyłem braków mocy poza tymi spowodowanymi zalepieniem czujnika doładowania, bo jak się go wyczyści, to wszystko wraca do normy. Nie miałem chwili na głębsze sprawdzenie...

 

Może ktoś z was miał coś podobnego i podpowie gdzie należy zacząć szukać źródła tego oleju? Albo może przerabiał podobny scenariusz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Kolejna aktualizacja.

Turbo jednak nie leje strasznie olejem :) uzbierało się go trochę przez lata w dole intercoolera i wydmuchiwało go do kolektora.

Wszytko wyczyszczone i osuszone po 1500km jest w normie.

 

Problem z mocą niestety dalej występuje. Słychać świst tubo więc kreci, ale jedzie tak jakby jej nie było.

Czasem idzie normalnie czasem nie mam mocy, tak jakby geometria nie chodziła.

Czujniki, wężyki itp sprawdzone - są OK.

Zauważyłem, że moc wraca i turbo ożywa jak robi się wilgotno, czy też chłodno (tj. jak pada ostro lub auto jest po myjce bezdotykowej).

Nie wiem czy to kwestia samej wilgoci czy też temperatury .

 

Macie pomysł, co mogło by się zacinać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak z odpiętym podciśnieniem do egr było ok tzn., że najwyższy czas wymienić ten rozbierany przez Ciebie przetwornik ciśnienia, wygląda na to, że nie jest szczelny. Czujnik ciśnienia już nie jest zaklejony?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetwornik ciśnienia rozebrałem jeszcze raz, ponownie wyczyściłem i tym razem skleiłem i jest OK.

Czujnik ciśnienia w kolektorze wyczyszczony również ponownie i jest jak nówka.

Auto raz mam moc, raz jej nie ma. Często jak jest zimny to ma powera ale po przejechaniu kilometra znowu moc pada.

Teraz ostatnio odłączyłem EGR zupełnie i nie ma poprawy.

Jak jest wilgotno (deszcz, mycie w myjce ciśnieniowej) to moc wraca.

Zastanawiam się co może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Komp, błędy i ciśnienie doładowania/ciśnienie cr/masa powietrza z butem w podłodze od 2000 rpm na 4 lub 5 biegu (oczywiście nagrane), wtedy można myśleć.

 

edit: jak moc raz jest a raz jej nie ma to raczej nie czujnik ciśnienia, bo jak jest uszkodzony to wtedy jest totalny trup, jak sdi..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czym kolego czysciles ten czujnik w kolektorze?

Czyściłem bardzo delikatnie benzyną ekstrakcyjną - była znacząca zmiana po czyszczeniu, także wszystko wskazuje na to, że jest sprawny.

 

Komp, błędy i ciśnienie doładowania/ciśnienie cr/masa powietrza z butem w podłodze od 2000 rpm na 4 lub 5 biegu (oczywiście nagrane), wtedy można myśleć.
edit: jak moc raz jest a raz jej nie ma to raczej nie czujnik ciśnienia, bo jak jest uszkodzony to wtedy jest totalny trup, jak sdi..

 

Możesz polecić jakiś interfejs/progarm, który pójdzie na Win 7, bo z tego co czytałem to trzeba emulować XP ?

Czy nieszczelny IC albo rury dolotu, mogłyby dawać takie objawy jak u mnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwykły interfejs za 50-70,- do tego inpa z chomika i gotowe, z tego co kojarzę są gotoce pod win 7, więc będzie działać, ja używam na xp i win 8.1. Trudno powiedzieć czy byłyby takie objawy, ale jakby była nieszczelność to byłoby zawsze tak samo i byłoby słychać charakterystyczny dźwięk.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam po dłuższej przerwie, ale w międzyczasie ruszyłem na wakacje i rozkminiałem działanie kabla.

 

Olej w dolocie brał się z odmy. Był zaciągany króćcem, który łączy odpowietrzenie odmy z dolotem (za przepływomierzem).

 

Wyskakują mi 2 błędy:

4501 (0401) Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabwwichung

4841 (1491) Abgasrueckfuehr-Regelung, Regelabwwichung

Są to błędy EGR i wynikają one z odłączonego zaworu recyrkulacji spalin.

 

Live data zrobiłem jedynie na postoju z uwagi na brak czasu i fakt, iż dopiero co ogarnąłem funkcjonowanie interfejsu.

To co rzuca się w oczy to zawyżony odczyt wartości current air mass. Zadane jest ok. 250, a zmierzone ok. 500.

Jak sądzicie, czy jest to spowodowane odłączonym EGR, przez co odczyt jest zawyżony, czy też może czujnik ciśnienia doładowania (ten w kolektorze) jest uwalony i źle mierzy.

Podejrzenia mogą iść jeszcze w stronę nastawnika turbiny (u mnie jest silniczek elektryczny a nie sterowany podciśnieniem), ale wydaje mi się, iż wówczas powinien wywalić jego błąd.

 

W najbliższym czasie postaram się zrobić pomiary przy obciążeniu z podłączonym EGR,

ale już na pierwszy rzut oka widać, iż jest przekłamanie w zakresie danych zadanych i zmierzonych.

Zasadniczo mocy nie ma, pojawia się wtedy jak jest wilgoć w powietrzu (np. deszcz, myjka).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zwiększona masa powietrza na wolnych obrotach to skutek odłączonego egr. Test zrób na 4 lub 5 biegu z pedałem w podłodze od 2000 do 3500 rpm, wtedy będzie coś widać

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W linkach 2 zrobione testy:

3 i 4 bieg od 2 do 4 tys obr

4 bieg od 2 do 4 tys obr:

 

Po skasowaniu bledow pojawil sie jeden nowy:

4191 (1252) Ladedrucksteller, Ansteuerung

 

Jakis propizycje co dalej? Tak dla pewnosci: Przetworbik podcisbiebie od EGR powinien byc zainstalowany tymi dwoma kroccami do dolu czy do gory?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Pobierz program do nagrywania ekranu, bo tu wtedy kiedy jest istotny moment nic nie widać, wygląda na to, że turbina przeładowuje (ale nie widać praktycznie wartości) i masz błąd dotyczący sterownika turbiny.

Przetwornik ciśnienia egr jest montowany króćcami w dół.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Teraz jak nagrywałeś moc była tak? Jest przeładowanie, ale przy takich wartościach raczej nie powinno być to odczuwalne.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ruszam, to zwykle moc jest od samego dolu. Jazda jest płynna i nie ma efektu przyczepy. Przyspiesza płynnie, silnik chodzi lekko, nie ma wrazebia twardosci (klekotania) Po dluzszej jeździe i tym samym osiaganiu wyzszych obrotów zalacza sie jakby tryb awaryjny​ i ucina moc. Po odjeciu gazu zamiast sie swobodnie toczyc to zwalnia. Trzeba go cisnac żeby sie kręcił. Brakuje dołu. Na filmiku jechał nawet nawet ale reakcja na gaz z dołu byla slaba, dlugo sie kręcił. Silnik chodził twardo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pokaż korekcje na rozgrzanym silniku, bo poza lekkim przeładowaniem nic złego nie widać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wszystkich,

Ostatnio robiłem dłuższą trasę (ponad 1000 km) i postanowiłem napisać po jej zakończeniu.

 

Ogólnie przeczyściłem jeszcze raz wszytko, przejrzałem wężyki, użyłem diesel spulung (od Liqui Moly) no i się poprawił trochę.

Wrażenia są takie jak poprzednio - przeładowuje i przechodzi w awaryjny.

Wykasowałem błędy i po trasie wrócił tylko jeden.

https://drive.google.com/file/d/0B7F2UlQytKBFUTJoSEMwbVE2MmM/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/0B7F2UlQytKBFVGVQNE5IWVpCdW8/view?usp=sharing

Zrzut korekt wtrysków:

https://drive.google.com/file/d/0B7F2UlQytKBFWHdNdGJyM2R6aDQ/view?usp=sharing

Analogi na postoju:

https://drive.google.com/file/d/0B7F2UlQytKBFZG9yMjJBTlh6dEU/view?usp=sharing

 

Trudno mi złapać go w sytuacji braku mocy.

Błąd sterowania turbiną pojawił się dopiero niedawno, wcześniej nigdy go nie było.

Moje podejrzenia śą takie, że przez odmę uciekał olej do dolotu. Stamtąd syfiło kolektor wydechowy i turbo od ciepłej strony.

Teraz ten syf utrudnia poruszanie się kierownicom turbiny. I teraz pytanie...jak to zweryfikować? Czy rozruszanie cięgna wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy przy elektrycznym silnuczku sterującym zmienną geometrią, po włączeniu zaplonu silniczek ten wykonuje test (tj. wychyla sie w skrajne położenie i wraca), czy tylko wychyla do skrajnego a potem juz po odpaleniu dostosowuje swoje położenie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie. Czy przy elektrycznym silnuczku sterującym zmienną geometrią, po włączeniu zaplonu silniczek ten wykonuje test (tj. wychyla sie w skrajne położenie i wraca), czy tylko wychyla do skrajnego a potem juz po odpaleniu dostosowuje swoje położenie ?

Wychyla i zostaje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli u mnie jest prawidłowo :) - po przekręceniu zapłonu wychyla się i zostaje. Wychyla się daleko i działa w całym zakresie.

 

Zastanawia mnie ten nowy błąd: 4191 (1252) Ladedrucksteller, Ansteuerung

Widziałem, że w wersji angielskiej jest tłumaczony jako : 4191 (1252) AIR CHARGE PRESSURE CONTROLLER

To jest błąd modułu sterowania zmienną geometrią (silniczkiem przy turbo) czy błąd czujnika doładowania w kolektorze dolotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd sterownika, od czujnika ciśnienia doładowania jest 4530.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.