Skocz do zawartości

wyciek plynu chlodniczego przy silniku M57


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.mam wyciek plynu i to duży,dolewka co kilka km.osy wyciek zlokalizowalem ,jak otwieram klapę i poprawej stronie wentylatora idzie gruby wąż do silnika,na łączeniu z silnikiem tryska płynem.co robić?wersja angielska.pomóżcie
Opublikowano

Jedź do najbliższego warsztatu:-)

Bo chyba nie oczekujesz, że ktoś z forum naprawi za Ciebie;-)

Opublikowano
Gordon zazdroszczę ci na tą chwilę poczucia humoru;) jutro będę miał więcej czasu zrobię foto co gdzie i jak.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Masz wyciek na łączeniu węża z króćcem, czy na łączeniu króćca z silnikiem?

W przypadku nr. 1 pomaga nowa opaska jeśli wąż jest nasuwany na króciec, jeśli na szybko złączkę, to wymiana oringu wewnątrz zakończenia węża załatwia sprawę.

W przypadku nr. 2 wskazana jest wymiana tego króćca, puszcza uszczelka pod nim, a samej uszczelki chyba nie dostaniesz.

Opublikowano

Shadow konkret chłop z ciebie.przygladne sie bardziej,ale wydaje mi die opcja nr.2.wymiana trudna?

 

zaglądałem teraz,ale bardzo mało widać..widać tylko że na łaczeniu kabla nr.1 przy 4 tam jest cały popryskany na różowo,spod auta kapie równo(kałuża),a przy 4 wcale nie widziałęm żeby strasznie pryskało,no ale nie widać..we czwartek będe sciągał pokrywe i bede patrzył.

 

http://de.bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/540iP-M62/LHD/A/1997/february/browse/engine/cooling_system_water_hoses/#06

Opublikowano

Moja odpowiedź co do naprawy u mechanika była jak najbardziej poważna - nawet rysunki podajesz od innego silnika, a jeśli do dziś nie zdjąłeś osłon to nie dziw się, że... polecam Tobie mechanika.

Co do wycieku - możesz mieć pęknięty wąż, uszkodzoną uszczelkę, termostat egr ( o ile takowy posiadasz) bądź prozaiczną awarię w postaci uszkodzonego odpowietrznika. Jednakże nikt z forum za Ciebie tego nie znajdzie pomimo najszczerszych chęci.

Opublikowano

Fanki witam, jak podejrzysz dokładnie to napisz które miejsce dokładnie na schematach.

1. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2331&hg=11&fg=35

2. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2843&hg=11&fg=35

Co prawda to schematy pod mój silnik ale ale też M57. :cool2: Znajdź dokładnie i obejrzyj schematy. POzdr dla ciebie

Opublikowano

Hej Dani kope lat kolego.widzisz znowu problemy z moją bestyją sprowadzają mnie na forum..czasem brak mi sił..przez ostatnie 6 miesięcy włożyłem ponad 10k w częsci i w naprawy a mimo to jej mało.Mechanikiem sie nie urodziłem,jak kolega Gordon dobrze wyczuł:),więc auto serwisowałem w bm cars w Mysłowicach,za pierwszym podejsciem powymieniali płyn hamulcowy,chłodniczy,wspomagania,2 wahacze ukośny tylni i przedni,geomatrie zrobili swiecie wszystkie wymieniałem(na częsciach nie żałuje trw,meyle hd,lemforder, swiece Beru,olej silnikowy Motul itd itp.miesiąc temu byłem w polsce(bm cars cenowo przygrali w balona porządnie, więc kolega'kumaty' z forum pomógł mi wymienić amortyzatory przód,niestety tyłu juz nie zdązylismy bo musiałem wracać do pracy(mieszkam w de)amorki sachs,jak widzicie chęci są,ale brak mi czasu.Pracuje po 14 godzin(15 godzin poza domem),i naprawde niemam czasu nawet podjechac do mechanika,a nawet jakby mi sie udąło to musiałbym czekac na auto,na co nie moge sobie pozwolić,bo musze dojeżdzac do pracy,autobusy lub pociągi niestety nie wchodzą w gre brak połączeń.nie mam tutaj nawet jednego znajomego,do którego mogłbym sie zwrócić o pomoć.Prace koncze w sobote o 15 więc juz kicha,jedynie co mi pozostaje to sobota południe i niedziela i mój tato kumaty(skype,telefon) i forum!Wiadomo jakbym miał kokosy zawióżł bym auto do serwisu,wypozyczył auto z wypozyczalni i po temacie,ale taka impreza by mnie kosztowała ok.400 euro,na co nie moge sobie w tej chwili pozwolić,więc musze to ogarnąć sam,nie mam wyjścia!Gdybym mieszkał w DOMU(Bielsko)to by nie było tematu,ale jest jak jest!wracając do tematu.wstałem wczesniej poł godzinki,wrzucięłem go na podnośnik posciągałem osłony,włączam silnik i jak na złośc nie kapie!!myśle jaja se ze mnie robisz..ogrzewanie na full,gazowanie i nic..jak na złość..płyn widoczny był na skrzyni i okolicach..szukałem zaglądałem i wkońcu znalazłem,ale pod maską..filmik na szybko nagrałem

 

http://www.youtube.com/watch?v=n_LTAY_6-J4

 

Jutro na szybko sciągne osłony silnika,i postaram sie zlokalizować gdzie dokładnie jest wyciek,w którym miejscu węża i wrzuce i pomyslimy dalej :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli cieknie tu gdzie mówiłem :)

Rozwiązania masz podane wyżej w moim poście, aczkolwiek nie jestem pewny, ale do wymiany tego króćca trzeba będzie zwalić kolektor z auta :roll:

Tak zapobiegawczo - nie dolewaj czasem żadnego uszczelniacza do układu chłodzenia :!: Prędzej coś uszkodzi niż pomoże, a wiem że czasem zdesperowani tak robią.

Opublikowano
a zwróccie uwage,czy nie powinna tam znajdowaqć sie obemka metalowa na wężu??nawet widze jakby był tam ślad po obemce!
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ehh, pisałem, albo wąż jest na "szybko-złączkę" albo opaska/obejma.

Jeśli brak opaski, to zakładasz nową i po sprawie :wink:

Opublikowano

Wąż jest na szybkozłączkę - jeśli brakuje zawleczki ( drucika blokującego wąż na króćcu) to może wystarczy go założyć. Jeśli jednak cieknie z króćca to lepiej kupić nowy ( koszt około 30-40 zł w ASO - sam również go wymieniałem). Niestety zdecydowanie wygodniej robić to po zdjęciu kolektora ssącego.

Tu znajdziesz instrukcję pomocną przy wielu naprawach:

http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/44

Oczywiście nie zapomnij po naprawie odpowietrzyć układu chłodzenia - jeden z odpowietrzników masz pod filtrem powietrza ( tam gdzie płyn hamulcowy ).

Opublikowano

dzięki wielkie..musze namierzyć te częsci i je zamówie i wymienie..jak ogarne dam znać.dzięki

 

Nie moge znaleść tej obemki i kroćca na realoem.Mógłby ktos bardziej kumaty mi zlukać jakie to nr częsci są?

Opublikowano
Wiem juz dokładnie.Leje sie. Na łączeniu krocca z silnikiem,w tym kroccu jest taka uszczelka i zqpewne ona padła.krociec juz mam,teraz tylko xostała wymianamoze sie uda bez ściągania kolektora,bo jak trza to niewiem czy to ogarne sam
Opublikowano

Dokładnie - ta uszczelka z czasem twardnieje i puszcza płyn. A co ciekawsze króciec z uszczelką jest tylko o kilka zł droższy od samej uszczelki.

Co do zdjęcia kolektora - jeśli masz dostęp do narzędzi to nie jest takie straszne, odpinasz akumulator ( ważne aby nie zrobić zwarcia! ) zdejmujesz filtry powietrza do kabiny, odpinasz plastikową osłonę pomiędzy silnikiem a kabiną (takie metalowe wsuwki), odpinasz zacisk plusowy z kolektora, odkręcasz mocowanie rurki bagnetu, zawór od podciśnienia sterujący klapkami i egr ( można go odkręcić lub zdejmujesz opaskę z rury doprowadzającej spaliny) . Po czym zostają już tylko śruby od kolektora i masz go na wierzchu. Przy odrobinie wprawy jest to robota na 20 minut spokojnej pracy.

Opublikowano

Dzięki Gordon,no powiem ci za zarsziłeś mnie optymizmem,kurcze widxisx a z tatą usuwalismy klapki z kolektora,nie trzrba się było patrzec i uczyc?Dam znać jak pogoda i odwaga dopisze :)

 

Znalazlem fajnego linka jak.sciagnąć kolektor ssacy,moze sie komuś przydać na przyszłość.Link dotyczy usunięcia klapek kolektora,a na jednym ze zdjęć witac pieknie mój kruciec(pierwsze foto silnika po sciagnieciu kolektora.po południu ogarniam temat,jak przestanie padać.Keep in touch :)

 

http://forums.5series.net/diy-do-yourself-14/removing-swirl-flaps-diesel-engine-70452/

Opublikowano

prawie to wymieniłem..nie wiem tylko jak wyciągnąć te węze z krucca,tam jest taki plastik i ani nie moge go odkręcic ani sciągnąć..od silnika juz mam odmontowany kruciec,teraz tylko sciągnąc te węże,wymienić kruciec i składać wszystko do kupy. tu zdjęcie na trzym utknołem!Poomocy panowie,w poniedziałek musze jechac do pracy

 

http://tinypic.com/view.php?pic=14tdp5&s=6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.