Skocz do zawartości

525 tds problem z układem chłodzenia Pomocy!!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich zainteresowanych tym tematem.

Mam następujący problem otóż moja bunia grzeje sie przy wyższych prędkościach i rośnie ciśnienie w układzie chłodzenia :( temat wiele razy przekopany ale nie znalazłem w nich odpowiedzi na mój problem wymieniłem pompe wody nie pomogło następnie termostat nie pomogło sprzęgło viscotyczne nie pomogło myślałem że to już na bank uszczelka więc pojechałem na test i okazuje cie że spalin brak w układzie więc wymieniłem chłodnicę no i dalej to samo więc już nie wiem samochód pali dobrze równo pracuje silnik nie dymi na biało co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś,czy leci płyn z wężyka przelewowego do zbiornika wyrównawczego po uruchomieniu i zagrzaniu silnika? Być może jest niedrożny układ chłodzenia.Ale piszesz,że chłodnica wymieniona...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli temperatura na dworze jest taka jak teraz to dolny wąż może być zimny.Wiskozę zmieniłeś teraz gdy jest zimno?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To znaczy,że termostat się od czasu do czasu otwiera i zamyka.
Opublikowano
To znaczy,że termostat się od czasu do czasu otwiera i zamyka.

Strumień ma być na małym obiegu również.

 

Masz gdzieś powietrze w układzie. Postaw auto przodem na wzniesieniu daj 32st i niech się odpowietrza. Przy 90st musi lecieć bardzo gorące powietrze. Ja u siebie przy otwartych drzwiach jak w aucie jest bardzo zimno jak dam na 32st to po chwili parzy w rękę. Nie może być to letnie powietrze bo to znaczy, że jest gdzieś powietrze w układzie

Opublikowano

próbowałem tego dziś mi się znowu zaczął grzać i te ciśnienie więc wyjąłem termostat sprawdziłem działa prawidłowo pompa wody metalowy wirnik nie ma luzów więc też powinna działać prawidłowo już mi ręce opadają

:( :( :( :(

Opublikowano

Albo zapowietrzona albo pompa dostała po tyłku. jaką firmę zamontowałeś?

 

EDIT Już widziałem. Nie doczytałem. Ciekaw jestem czy to dobra firma czy nie.

Napewno SKF jest dobrą firmą.

Opublikowano

Pozostało Ci jeszcze wymienić korek od zbiorniczka wyrównawczego.Jak to nie pomoże to pęknięta głowica miedzy 5 a 6 cylindrem to najczęściej spotykana usterka układu chłodzenia.Ale możęsz zrobić mały eksperyment ,mianowicie przewierć wiertełkiem 1,5 mm otwór w najwyższym pynkcie zbiornika wyrównawczego i pojeżdzij ,jak przestanie się grzać to znak że się odpowietrza .Ja mam ten sam problem i tak jeżdzę już rok

i nic sięnie dzieje.

Opublikowano

Czytałem na którymś forum, że te niby metalowe łopatki same z siebie zaczynają się kruszyć i to po kilkuset km. Tak jak u Ciebie żadnego wycieku nie było.

Duże masz ciśnienie? W tds jest chyba 1,5bara. Więc jeśli auto się nagrzeje powinieneś ugiąć na kilka cm wąż używając sporo siły. Tylko nie rób tego co kolega wyżej radzi. Głowicę miał byś padniętą gdy po odpaleniu odrazu węże robiły się twarde, a nie wraz z nagrzewaniem. Masz ten strumień przelewowy?

 

Do kolegi wyżej. Robisz dziury w układzie ciśnieniowym. Wiesz jakie to ma skutki w lato gdzie płyn musi być pod ciśnieniem? Możesz miejscowo przegrzać głowicę. Pojeździsz jakiś czas i możesz się o tym przekonać.

Opublikowano
pompe mam napewno całą bo wczoraj ja wyjąłem rozmawiałem ze znajomym mechanikiem i powiedział mi ze mam poduszkę powietrzna w układzie i dlatego mi sie zagrzewa układ i tworzy to duże ciśnienie w układzie dał radę aby postawić przód samochodu na jakieś 0,5 m wyżej niż tył i niech sie odpowietrza układ powiedział ze beemki wcale nie odpowietrzaja sie do końca same no i mam zamiar jutro przetestować te jego porady a strumienia brak . Dziś jak do pracy jechałem to wszystko dobrze było temperatura max 92 stopnie ale zaraz malała do 89-90 ogrzewanie jest cały czas, a i do kolegi miałem test na obecność spalin w układzie i jest ich brak wiec uszczelkę wykluczam i głowicę póki co.
Opublikowano
witam zrobiłem wczoraj to odpowietrzanie postawiłem przód auta na krawężniku i tak pozwoliłem mu popracować jakieś 15 minut dziś zrobiłem autem 150 km no i mi sie nie zagrzał sprawdzałem w teście obc nr 7 i temperatura przy spokojnej jeżdzie to 93-94 stopnie a jak dałem po garach to do 98 maksymalnie skoczyło czy tak ma być? analogowa wskazówka nie drgnęła za połowę.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak ma być.Jak samochód ostygnie sprawdź stan płynu,bo jak się układ odpowietrzył to ubyło trochę płynu i uzupełnij go.
Opublikowano
dobra dzięki panowie za porady narazie tematu nie bede zamykćbede obserwować autko. tylko mam takie pytanie jeszcze czy ta temperatura przy wyższych predkościach nie powinna maleć a przy mniejszych spadać i jakie u was sa wachania temperatury w obc?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Temperatura płynu przy sprawnie działającym układzie chłodzenia powinna być bez względu na większe lub mniejsze prędkości obrotowe podobna.Różnica temperatur płynu jest różna w zależności od typu i rodzaju silnika (poszukaj na forum to zobaczysz) i sprawności układu chłodzenia,np.termostat.W moim aucie temperatura oscyluje w przedziale 88-94 stopni.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.