Skocz do zawartości

316i krzywiące się tarcze hamulcowe przednie


thomus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, troszkę szperałem na ten temat na forum i w necie i doczytałem się, ze ten typ tak ma bo ma niewentylowane tarcze... Ale coś mi tu nie pasuje bo kupiłem auto z krzywymi tarczami więc wymieniłem je na firmy Zimmermann + klocki tej samej firmy. Było super ale po około 8tyś km zaczęło trząść kierownicą podczas hamowania i po około 14 tyś km musiałem znowu zmienić tarcze bo już nie dało się jeździć. Teraz wymieniłem na jakieś TRW i znowu było ok ale tylko do jakiś 4 tyś km :( Aktualnie mam na nich przejechane około 10tyś i już nie da się jeździć. Co może być przyczyną?? Dodam, że w zawiasie nie ma luzów i staram się dużo hamować silnikiem oszczędzając hamulce.

 

Pozdrawiam i pomocy bo autko spisuje się supper ale wymiana tarcz co 6 - 12 miechów to przesada :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pierwszej kolejności podejrzewałbym zatarte prowadnice.

 

Jarzma przed montażem klocków musisz idealnie wyczyścić - klocki mają bez oporów się po nich przesuwać. Trzpienie nie mogą być skorodowane.

 

Tłoczki mają pracować bez oporu. Muszą być nasmarowane pastą Ate Bremszyllinder. Prowadnice powinny być nasmarowane ATE Plastilube.

 

Skąd jesteś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego miałem ten sam problem do czasu kiedy wsadziłem od dwulitrówki wentylowane tarcze z zaciskami i jażmami plus do tego klocki-chociaż,że przy jednych i drugich tarczach są takie same klocki to i tak należy kupić nowe jak zmieniasz.

Głupcem jest ten kto przecenia sam siebie...

M.]@Ř¥

Moja e36 http://bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=189558

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oczywiście piasta nie możę mieć bicia, tak samo musi być dobrze oczyszczona, nie przetarta szmatką. Ale najlepiej wymienieć zaciski na wersję do tarcz wentylowanych. Przy tej masie auta zwykłe tarcze to nieporozumienie.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. ale tak przypuszczałem, ze najlepsze rozwiązanie to wymiana na zaciski od 2.0. Możecie mi powiedzieć dokładnie jakich mam części szukać żeby to wszystko zatrybiło... Na pewno zaciski i jarzma czy coś jeszcze?? Pomijam tarcze i klocki bo to jest oczywiste.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

juz niedawno pisalem o tarczach kiedyc kupilem takie z allegro wentylowane wiercone i nacinane i po 1800km zpuchly w cholere

a jechalem pod tuluze w montaubanie w serwisie zakupilem nowe bmw orginal i juz dojechalem do domu 2500km te z allegro dalem do koweala kowal je rozgrzal do bialego a ja wsadzilem do oleju zlanego z ciagnika chodzilo mio o naweglic tarcze teraz sa teraz odporniejsze na gwaltowne zmiany temperatury juz 6 miesiecy i jest ok

tylko trzeba uwazac zeby sie nie popazyc i nic nnie spalic bo tarczev tak rozgrzane wsadzone do oleju zapala ten olej

jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam do odsprzedarzy orginalne bmw zakupione w serwisie bmw montauban francja stan bdb wentylowane tylko trzeba do zaciski i jazma nich pod vwentylowane koszt 50 zł allegro tarcze 250+koszt przesylki

za kwote 50 zł kupilem na alegro

Edytowane przez jedynakk
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat, po wymianie klockow z przodu na nowe LPR samochod przy hamowaniu zaczyna sie caly telepec zwlaszcza przod, drga mocno kierownica ogolnie caly samochod. Dwa razy zdarzylo mi sie przegrzac hamulce, na starych klockach... Ale nigdy nie bylo przypadku kiedy byl duzy skok temperatury ( rozgzana tarcza i np wjazd w duza kaluze ) Przy normalnej jezdzie z samochodem nic sie nei dzieje, kola po podniesieniu na podnosniku i szarpaniu w wszystkei strony siedza sztywna kola kreca sie bez oporu, chodz w prawym przednim kole slychac jak by tarcza ocierala o klocki. Czy to oznaka ze nalezy wymienic tarcze ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.