Skocz do zawartości

320i - szarpie na wolnych jak V8


NorthShore

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Problem jest taki, auto na zimnym łapie czkawkę jak mu trochę mocniej dam w gaz to w okolicach 2-3krpm traci na mocy, potem jedzie w porządku.

Na wolnych obrotach niezależnie czy ciepłe, czy zimne lekko falują obroty (150-200rpm) i oprócz tego nierówno pracuje, czasem tak, że telepie budą - przy delikatnym wciśnięciu gazu już tego nie ma.

Ogólnie nagrzany jedzie dobrze na pełnym zakresie obrotów poza jałowymi.

Zachowuje się jak jakieś stare v8 na wolnych, takie wrum-wrum-wrum, ciężko to opisać, trochę jak tu na filmiku https://www.youtube.com/watch?v=RSDUcKw-GOk od 2:05 (v8 torana)

Ma ktoś pomysł od czego zacząć sprawdzać ?

Byłem na komputerze ostatnio, to były błędy regulatora wolnych obrotów, przepływomierza i czujnika prędkości.

Tak po krótce prosiłbym od najprostszych rzeczy co sprawdzić, co przeczyścić, co wymienić.

 

Dodam, że w aucie jest instalacja gazowa stag 300, ale to się dzieje przede wszystkim na benzynie, na gazie w sumie falują tylko obroty.

 

Z góry dzięki za odpowiedź :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieje się dokładnie tak, tu silnik zimny dość, ale na ciepły nie jest dużo lepiej.

Na początku na benzynie, potem widać jak przełączam na gaz, potem znów na benzynie.

Słychać to całe wrum, wrum, wrum, rytmiczne.

 

Oprócz tego co może szumieć (nie jakoś fest głośno, przy zamkniętej masce tego nie słychać) po prawej stronie silnika w okolicy przepustnicy - jej rejonach ?

 

To kiedy tak dobrze słychać to "wrum wrum" to w momencie, by dawałem telefon pod auto, bo tłumik ma dziurkę prawdopodobnie i przez nią najlepiej to słychać.

Budą nie kołysze fest, czasem lekko wahnie, ale wiem, że na pewno tak jak jest być nie powinno.

Rzeczywiście to może być przepływka w połączeniu z krokowcem/czujnikiem przepustnicy ?

Jak pisałem na kompie wywaliło błąd przepływomierza, regulatora biegu jałowego i czujnika prędkości.

 

Czy w tej sytuacji warto poza wymianą tych elementów coś czyścić? wtryski od benzyny ? przepustnice ? odmy ? silniczek krokowy ? przepływomierz ?

Co z tego warto doczyścić ?

Odkręcać świece i przeglądać jak palą ?

 

Proszę o podsunięcie od czego zacząć co konkretnie przejrzeć - jestem początkującym mechanikiem (uczę się), ale z BMW mam pierwszy raz do czynienia.

 

Tutaj filmik obrazujący sytuację (widać prawie nic, bo kręcony przed chwilą ale słychać to, co trzeba:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4Unjx0xqLFU&feature=youtu.be

 

Z góry dzięki za każdą, choćby drobną poradę :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest to ultra zadbane E36, całe malowane, z nowym gazem ?

 

Przede wszystkim musisz nagrać filmik czymś do tego przeznaczonym, bo naprawdę nic nie widać, nic nie słychać.

 

Skoro wywaliło Ci błędy konkretnych podzespołów, to najpierw zrób z nimi porządek, a potem pisz na forum. Jeżeli mimo wymiany podzespołów na sprawne auto dalej będzie źle chodzić - wtedy pewnie ktoś Ci odpowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem, z zewnątrz ultra zadbane, wewnątrz też, gaz też nowy.

 

Filmik nagram jutro w dzień i spróbuję czymś lepszym.

 

Dziś sprawdzałem świece - palą wszystkie tak samo, kolorek ok, nie zalane.

Czyściłem przepustnicę, odmy i inne takie, sprawdzałem szczelność dolotu, przejrzałem, czy przepływomierz nie jest brudny - nic takiego.

 

Ogólnie to jest to całe wrum wrum wrum na wolnych, obroty już coś nie falują.

Po ściągnięciu wtyczki z przepływki jest tak samo.

Muła ma na zimnym do 3 tysięcy jakoś, jak się nagrzeje jest ok ale wrum wrum pozostaje.

Oprócz tego szarpie jak przepustnica jest całkiem zamknięta, jak schodzi z obrotów.

 

To wszystko identycznie na gazie jak i na benzynie.

 

Wiecie, ja już bym wymienił to i owo tylko tak, robiłem badanie na kompie - raz wyszły te błędy, dzień później ich nie było... (po skasowaniu za 1 razem)

Poza tym zostaje pytanie - przepływkę nową czy używkę, krokowiec nowy czy używkę ? Widziałem przepływki na allegro, jedne za 100, inne za 600 ? o co z tymi cenami chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przepływka jest bosha, podobnie jak cewki więc raczej na boshu.

Sprawdzałem przepływkę:

na zapłonie: 1,40V

na biegu jałowym: 2.38V

przepustnica na max: 3.90V

 

Z tego co się orientowałem to mam rozumieć, że przepływka na śmietnik ?

Pytanie czy to tylko ona...

Zastanawiam się co jeszcze mogę sprawdzić, problem jest taki, że nie mam znajomego co miałby m50b20...

 

A jestem z Prudnika, woj, Opolskie, blisko granicy z czechami.

 

Powiedz mi jak dostać się do krokowca ? On jest tak fest zakamuflowany pod dolotem ? Da się go dobrać bez zdjęcia dolotu ?

 

Oprócz tego co jeszcze mógłbym sprawdzić ? No auto zimne muli, na ciepłym jest duża poprawa - czy to na gazie czy na benzynie, ogólnie na benzynie bardziej ochoczo się wkręca na obroty.

No i to cykliczne, rytmicze wrum, wrum wrum... Ogólnie czy to może być też coś od tłumika bo jest lekko dziurawy ?

 

I ponawiam, jaką przepływkę ? Sens brać używkę od kogoś? Jak nową to jaką ? Bo trochę tego na allegro jest, od 100zł do 700 i nie wiem co brać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na odłączonej przepływce bez większych zmian... przynajmniej odłączonej na około 20-30 sekund nie odczułem zmian...

 

W ogóle robić badanie kompresji ? jest opcja, że gary nie trzymają ciśnienia ? Mogłoby to skutkować takim zachowaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jest tak, sprawdzałem dzisiaj cewki, oporność każdej to 0.8 - 0.9 ohma wydaje mi się, że ta różnica to błąd miernika, bo w zależności jak przytknąłem to się wahało pomiędzy 0.9 a 0.8 - czyli mam rozumieć, że sprawne ?

 

Krokowca czyściłem, normalnie środek pracuje, środek luźno chodzi i się nie zacina, podpięty lecz nie podłączony do przewodów po przekręceniu stacyjki na zapłon trzyma się w połowie otwarty (ta przesłona w połowie, przy tym minimalnie brzęczy) - czyli rozumiem, że działa ?

 

Czujnik przepustnicy mierzyłem i tak patrząc jak on jest podłączony to numerując piny od lewej do prawej 1 - 2 - 3 to tak:

1-2 zamknięta przepustnica 5.03ohma, otwarta 1.36

1-3 zamknięta przepustnica 4,47ohma, otwarta to samo

2-3 zamknięta przepustnica 1,62ohma, otwarta 4.85

 

Jak to rozumieć ? sprawny ? Nie sprawny ?

 

Sprawdzałem czujnik temperatury ten od ECU - jak silnik był lekko ciepły - 1.08ohma, potem jak się studził rosło tak do 1.20ohma i pewnie wyżej ale już nie sprawdzałem na całkiem zimnym.

 

Jak to rozumieć ? sprawny ? nie sprawny ?

 

 

Zauważyłem, że im silnik cieplejszy tym te wypadania zapłonów ? czy co to jest, co powoduje to wrum wrum całe maleje, muszę zobaczyć dokładnie jak będzie całkiem ciepły się zachowywał.

Wraz z tym jak się nagrzewa zyskuje mocy.

 

Co wy na to ? co dalej sprawdzać bo już tracę pomysły ? :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.