Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Wlasnie zakupilem e91 150 KM, tym samym rozpoczynajac przygode z BWM. Zanim rozpoczne jakiekolwiek zabawy, chcialbym sie jednak dowiedziec kilku podstaw:

 

1 - Czy system "RPA" (sprawdzanie cisnienia w kolach ?), oznacza, ze posiadam Run Flats ?

2 - Jesli posiadam, to czy mozna zakupic/zamontowac zapasowke ? - jesli tak to czy warto ? - oczywiscie ze swiadomoscia, ze brak miejsca w bagazniku.

3 - MOC: czy silniki 163, 177, 184 KM roznia sie tylko soft-em, czy wystepuja jakies kluczowe roznice ?

4 - jaki jest bezpieczny - rekomendowany wzrost mocy (%) ? + polecane miejsca w okolicach Wroclawia ?

 

Pytan punktowac moglbym jeszcze dlugo, jednakze nie od razu Rzym zbudowano.

Dzieki serdeczne za odpowiedzi i wszelkie podstawowe wskazowki, ktore pomoga mi jak najlepiej korzystac z auta.

 

Stan obecny:

190000 km

Po soildnej wymianie: 2-masa, sprzeglo, zawieszenie, klocki-tarcze, filtry, plyny

 

Pozdr,

Wojtas

Opublikowano
Witam,

 

Wlasnie zakupilem e91 150 KM, tym samym rozpoczynajac przygode z BWM. Zanim rozpoczne jakiekolwiek zabawy, chcialbym sie jednak dowiedziec kilku podstaw:

 

1 - Czy system "RPA" (sprawdzanie cisnienia w kolach ?), oznacza, ze posiadam Run Flats ?

2 - Jesli posiadam, to czy mozna zakupic/zamontowac zapasowke ? - jesli tak to czy warto ? - oczywiscie ze swiadomoscia, ze brak miejsca w bagazniku.

3 - MOC: czy silniki 163, 177, 184 KM roznia sie tylko soft-em, czy wystepuja jakies kluczowe roznice ?

4 - jaki jest bezpieczny - rekomendowany wzrost mocy (%) ? + polecane miejsca w okolicach Wroclawia ?

 

Pytan punktowac moglbym jeszcze dlugo, jednakze nie od razu Rzym zbudowano.

Dzieki serdeczne za odpowiedzi i wszelkie podstawowe wskazowki, ktore pomoga mi jak najlepiej korzystac z auta.

 

Stan obecny:

190000 km

Po soildnej wymianie: 2-masa, sprzeglo, zawieszenie, klocki-tarcze, filtry, plyny

 

Pozdr,

Wojtas

 

1. Nie, przeciez system sprawdzania cisnienia w kolach i opony typu runflat to zupelnie rozne kwestie :duh: . Jak chcesz sprawdzic czy masz runflaty to sprawdz oznaczenie na oponie.

2. :search: Jedno i drugie rozwiazanie ma swoje wady i zalety, na forum bylo milion tematow o tym. Poszukaj.

3. Tak, to mechanicznie rozne silniki, inaczej zbudowane.

4. Twoje BMW ma silnik 163 tylko z ograniczona moca do 150. Mam identyczny silnik. "Bezpieczny" przyrost mocy samym chipem (bez modyfikacji mechnicznych) na tym silniku jest 30-40% (w tym wypadku do ok 200 KM i 400 nm).

Opublikowano

1 - szybko zweryfikowane braki. Oprocz symboliki "RFT, RSC, SSR, DSST, ZP" moga funkcjonowac jakies inne ?

2,3 - zglebie temat

4 - Jesli "bezpieczny" chip ,to czy zalecane mimo to sa jakiekolwiek modyfikacje mechaniczne, np. dla utrzymania efektywnosci ?

Opublikowano

4 - Jesli "bezpieczny" chip ,to czy zalecane mimo to sa jakiekolwiek modyfikacje mechaniczne, np. dla utrzymania efektywnosci ?

 

Temat rzeka, nie wiem co masz na mysli piszac o "utrzymaniu efektywnosci". Wrazliwym elementem na wieksza niz standardowa moc jest m.in. sprzeglo i turbina, ale wszyskto zalezy od tego jak sie bedziesz obchodzil z tymi elementami. Jesli dopiero co wymieniales sprzeglo to nie ma sensu moim zdaniem robic jakichs dodatkowych modyfikacji sprzetowych. Z E91 z tym silnikiem sportowej fury nie zrobisz i tak :norty:

Opublikowano
1 - szybko zweryfikowane braki. Oprocz symboliki "RFT, RSC, SSR, DSST, ZP" moga funkcjonowac jakies inne ?

 

Całe multum: DSST (Dunlop), EMT (Goodyear), HRFS (Hankook), PAX (Michelin), RFT (Bridgestone), RSC, SSRF (Pirelli), SSR (Conti), TRF (Toyo), ZP (Michelin), ZPS (Yokohama)

Opublikowano

1. Nie - możesz mieć system kontroli i nie posiadać ROF. Jeśli nie masz zapasówki, to an 99% posiadasz ROF.

2. Możesz zmienić ROF na zwykle - nie ma przeciwwskazań poza tym, że jak piszesz musisz wygospodarować miejsce na zapas/dojazdówkę, albo wykupić solidny assistance.

3. Zależy z którego roku masz auto. Jeśli pre-LCI to silnik 163KM to silnik M47 - pozostałe dwa to całkiem inna konstrukcja N47 - jeśli masz auto LCI, to wszystkie są N47 a wersja 163KM to Efficient Dynamic z ograniczoną mocą i zatruwaniem środowiska :roll:

4. Przyrost mocy to okolice 200KM i 400Nm w 163KM wersji, ~210-215KM i 415-420Nm ze 177KM i okolice 220-230KM i 440-450Nm ze 184KM. We Wrocławiu masz ECUproject / Jetronik / ADT-tuning: Adrian Dąbrowski - pierwszych dwóch przedstawiać nie trzeba, Adrian podobno bardzo ogarnięty człowiek z dużą wiedzą i dobrym podejściem do Klienta - kolega robił u niego Ibizę i nie narzeka.

Opublikowano

extra - w takim razie rozpoczynam dzialania.

Czy aby wykonac jakiekolwiek modyfikacje mocy, nalezaloby owczesniej zweryfikowac obecna kondycje silnika i podzespolow, czy soft-owac w ciemno i obserwowac zmiany zarowno te korzystne jak i "usterki" i dopiero wtedy kontrdzialac po ich wykryciu ?

Opublikowano

Nikt z szanujących się tunerów nie zrobi Ci (nie powinien) softu na niesprawnym aucie. Jeśli masz kogoś ogarniętego z okolic, a na miejscu masz np kolegę szatynwroc'a, który dłubie i diagnozuje BMW, to podjedź na diagnostykę, zapłacisz xPLN i na spokojnego pojedziesz na soft.

Na rolkach chłopaki wyłapią w mig, czy turbo nie ładuje, czy osprzęt i dwumas jest ok, itp. - jeśli będzie kicha, to wrócisz bez softu. Jest to gwarancja porządnego zakładu na dawanie radości z jazdy po programie. :roll:

Opublikowano

W czasie diagnozy wyłapiemy czy turbo nie ładuje, czy przepływka jest ok i czy paliwa wystarcza :-)

Tak wiec dobra diagnoza i podniesienie softu w aucie do najnowszego i dopiero podnoszenie mocy.

W pierwszej kolejności wymień filtr paliwa, wyczyść EGR.

Opublikowano

Filtr i tak planowalem za chwile wymieniac, wiec dorzuce do tego czyszczenie i w niedalekiej przyszlosci zawitam, coby sprawdzic jak to serce bije

Dzieki Panowie !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.