Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, brat chciałby kupić E46 w dieslu i spodobały mu się osiągi 330d 204KM. Poprosił, żebym mu pomógł coś wybrać (bo, jak powiedział: "Przecież sam masz BMW!"), a u mnie z wiedzą o dieslach słabo...

Na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Chodzi mi o sprawy typowo związane z silnikiem (i ew. z osprzętem). Z karoserią, zawieszeniem, wnętrzem itd. sobie poradzę, bo będzie raczej to samo co w moim benzyniaku. W dieslach nie bardzo się orientuję. Wiem tylko (być może niesłusznie) że jak diesel to lepiej 330 niż 320 i że jak już 330, to lepiej 204KM niż 184KM. Jakieś typowe usterki tego silnika (i ogólnie problemy diesli w E46, które występują również w tym 204-konnym)? Np. wadliwe klapki w kolektorze ((jeśli tak, to co mogły spowodować, jeśli nie zostały usunięte? I czy te ewentualne wady/usterki związane z nie usunięciem klapek da się sprawdzić przy oględzinach? Od którego roku były montowane te silniki (czy tylko polifty)? Czy ten silnik występował tylko z 6-biegową skrzynią? Rozumiem, że dużego przebiegu raczej nie trzeba się obawiać?

 

p.s. czy ten 204 konny diesel można spotkać w E39 lub E60 (bo brat rozważa też BMW serii 5 z uwagi na komfort jazdy). Jakoś nie mogę znaleźć tam silników o takiej mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

silnik lepiej 3l niż 2l racja

silnik 184hp można spotkać w poliftach również, dopiero chyba okolice 2003r wszedł m57n czyli ten 204 i skrzynia 6 biegów (lepiej manual, ten silnik za bardzo męczy automaty, za słaby automat został użyty w porównaniu do osiągów)

 

Ogólnie różnice silnikowe możesz sobie wyszukać, ten 184 konie też jest dobry, po czipie nawet szybszy niż seryjny 204. Natomiast ten 204 oferuje 6 biegów no i jeszcze lepsze osiągi w razie programu.

 

Silnik jest podobny ale jest inna pojemność miedzy e39 194 a e46 204. Czy to już inny silnik ? każy mówi co innego, według mnie trochę inny jednak bo nie tylko osprzęt się różni i program ale też mechanicznie to nie to samo.

 

Dopiero w e60 ten 218 chyba a potem 230 to ten sam silnik , oczywiśćie jakieś tam drobne zmiany po drodze miał miedzy e60 a e46.

 

klapki w kolektorze trzeba usunąć i wstawić zaślepki albo przerobić oryginalne klapki i samemu zrobić sobie zaślepki. BMW zaleca wymiane kolektora po pewnym przebiegu, nikt tego nie robi z racji kosztów wiec zdarza się że klapka się urywa i wpada do silnika. Jest to tania operacja montaż zaślepek, można ją samemu pod domem zrobić w 2 godziny. Ale kojarze przypadki gdzie tutaj na forum był gościu który kupił auto, miał za tydzień jechać wyciągnąć klapki i nie zdążył :) wpadła mu.

 

Z zewnatrz nie da się poznać czy klapki są czy nie ma. Po kupnie trzeba zdjąć kolektor i zobaczyć.

 

dużego przebiegu się nie obawiaj, i tak mają te silniki po 400 i 500tys zrobione mimo że na liczniku 230 albo 190 tys.

 

według mnie trzeba sprawdzić dość dobrze dwumas i sprzęgło bo to najwiekszy koszt, nawet regeneracja turbiny już jest tania. Ale dwumas ze sprzęgłem dalej trzyma cenę poteżną. Do tego z racji mocy i cieżaru lubią przednie hamulce się krzywić, szybko można tarcze ugotować dlatego warto zakładać dobre zamienniki.

 

z różnic to wiadomo troche wiecej oleju, wiecej świec żarowych, wieksze hamulce, wiecej płynu chłodniczego w porównaniu do 2l diesla. Silnik ma też wiskoze która lubi nie działać ale to nie jest droga wymiana czy kupno.

Koła z racji hamulców od 17 cali wzwyż.

 

Śmigam 10 miesięcy takim właśnie i jestem zadowolony, ciągnie zdrowo. Nawet czasem za ostro jak jedziesz w trasie i na 4 biegu miga ci kontrolka trakcji na mokrym :D

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Silnik z e39 m57 193km to z grubsza to samo co e46 m57 184km (występował też wcześniej w e39). Wszystkie e46 m57n (204km) mają skrzynię 6b, silnik występował od marca 2003.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile dzisiaj trzeba dać za 330ci z manualną 6 biegową skrzynią auto nie musi być idealne ale nie powinno mieć szpachli, malowane elementy dopuszczam i żeby nie trzeba było na dzień dobry remontu silnika robić (vanocy, branie oleju) ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poniżej 25k raczej nie polecam, za ok 30k coś ciekawego znajdziesz, bez fajerwerków.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w sedanie z M-pakietem, na klapie bagażnika była montowana ta mała doklejka - lotka? Bo wydawało mi się, że tak, ale ostatnio oglądałem dwie sztuki, które wyglądają mi na M-pakietowe, ale obie nie miały tej lotki i już sam nie wiem... Dodam, że oba auta były poliftowe.

 

http://allegro.pl/piekne-bmw-e-46-m-pakiet-z-niemiec-2-5-benz-i6975127023.html

http://allegro.pl/bmw-e46-320i-170km-alu-klima-rude-skory-m-pakiet-i6956813361.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwszy to żaden m-pakiet, dołożony tylko przedni zderzak a reszta to dodatki, które można było dokupić do każdej wersji. Drugi prawdopodobnie jest fabryczny, bo jest kompletny, potrzebny jest vin. Lotka powinna być.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy zdrowym nie powinieneś nić dolać na 10tys. Miałem m52b28 i nic nie trzeba było dolewać mimo 22 lat i 250tys niepewnego przebiegu.

m54 łyka sporo, albo dolewasz albo robisz remont, pierścienie, uszczelniacze, odma do wymiany lub przeróbki nawet.

 

oczywiście każdy silnik bierze, jeśli miedzy wymianami od max do minimum spadnie to jest okej. Jak łyknie Ci 0.5l na 1000km, to miedzy wymianami wyjdzie Ci 5l dolewki to prawie jakbyś na nowym oleju jeździł. A tyle bierze i nie ma litości :)

 

kup auto, schowaj do ciepłego garazu na conajmniej 10 lat.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

K3m0T1989 przymierzałem się do e36 ale jakoś w ogóle do mnie nie przemawia... Z Passata CC jestem bardzo zadowolony a e46 330ci żona by mogła na razie na upartego śmigać. Boję się że za 3-4 lata cena zdrowego 330ci dojdzie do 40-50 tyś...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem pierwszy raz na waszym forum i trafiłem chyba na odpowiedni wątek :)

Otóż, do dnia dzisiejszego jeździłem skodą 1.9SDI... tak SDI :( teraz szukam jakiegoś autka do ok. 12 tys. Wybór padł na kilka modeli, ale najbardziej ciągnie mnie do E46. Nie znam się na BMW, nigdy nie miałem, ze znajomych też nikt nie ma także nie mam się kogo poradzić. W tej cenie autka są pomiędzy 1999 - 2004 rokiem. Na co zwracać uwagę przy kupnie takiego auta ? Jaki silnik będzie najmniej awaryjny ? Znalazłem fajne 2.0 150km w automacie, ale naczytałem się o awaryjnym 2.0 w dieslu i mi chęć jakoś przeszła.

Będę wdzięczny za wszystkie rady i sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję że sobie zdajesz sprawę że te auta kupują kierowcy z zacięciem sportowym przez co lekko nie miały. jak masz do dyspozycji 12 tys to szukaj za 10 tys a 2 tys na "rozruch" co i tak będzie mało.

Można się spodziewać przebiegów po 500tys ale na liczniku poniżej 200 tys.

Do tego słone ubezpieczenie. Dobrze się zastanowić bo będziesz tęsknił za skodą.

Radzę przeczytać cały ten dział, ale jak będziesz dalej myślał o kupnie to Ci podaję linka do następnego działu. viewforum.php?f=44

Tam poczytaj zanim zaczniesz oglądać.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blade masz 1.8 tsi, jesteś przyzwyczajony do spalania oleju :) też w potęznych ilościach lubi sobie łyknąć :)

 

myśle że jeszcze ceny bedą spadać a nie rosnąć. Aktualnie e36 328 rośnie dopiero, myśle żę lekko 5 lat zanim zacznie e46. Musi ich się zrobić mniej na ulicach czyli musi 90% zostać zezłomowanych, dopiero wtedy ceny 330i zaczną rosnąć. A jeździ tego tysiące w Polsce więc nie uważam żeby to było tak szybko.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, noszę się z myślą zakupu e46 z roku produkcji 2001. Jest to coupe i ogólnie stan techniczny samochodu zdaje się być naprawdę dobry, ale posiadam obawę co do automatu w 330i. Czy możecie powiedzieć jak to wygląda pod względem finansowym? Czy awarie są częste, jakie koszta i czy jest sens pchać się w automat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Niezbyt częste w pb, bo w nich siedzi zf i te skrzynie są wytrzymałe, jeżeli dojdzie mimo wszystko do kapitalki to kwota będzie spora.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blade masz 1.8 tsi, jesteś przyzwyczajony do spalania oleju :) też w potęznych ilościach lubi sobie łyknąć :) .

 

I tu Cię muszę zmartwić nie wszystkie 1,8 tsi biorą spore ilości oleju. Mój akurat 100ml na tysiąc km. Wychodzi jedna dolewka 0,5 litra na 10 tyś km.

Gdybym miał wierzyć wierzeniom ludowym to też bym e90 320d nie kupił bo niby awaryjne :mad2:

Auto było bezwypadkowe z pełną dokumentacją i porządnie sprawdzone przed zakupem. W historii w aso miał wymieniony rozrząd z poprawionym napinaczem i zero wpisów o braniu oleju.

Auto pewne serwisowane w ASO do 180 tyś km. Oczywiście cena adekwatna do stanu .

 

Kejbol

 

W tak starym aucie nie pchał bym się w automat, chyba że ktoś go wcześniej zrobił i ma na to papiery to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blade masz 1.8 tsi, jesteś przyzwyczajony do spalania oleju :) też w potęznych ilościach lubi sobie łyknąć :)

 

Myślę że jeszcze ceny będą spadać a nie rosnąć. Aktualnie e36 328 rośnie dopiero, myśle żę lekko 5 lat zanim zacznie e46. Musi ich się zrobić mniej na ulicach czyli musi 90% zostać zezłomowanych, dopiero wtedy ceny 330i zaczną rosnąć. A jeździ tego tysiące w Polsce więc nie uważam żeby to było tak szybko.

Miałem okazję rozmawiać ze znajomym, który sprowadza samochody BMW z zachodu i powiedział, że e46 330i na zachodzie już podrożały, zgadzam się że u nas jest ich sporo ale na zachodzie w znacznie większym stopniu zostały "posprzątane" więc i ceny tam za zdrowe i dobrze wyposażone egzemplarze będą szybciej rosły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.