Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

...co do Twojego 2.5 ,uważasz że to dobra konstrukcja ? dużo przy nim musiałeś zrobić? bierze olej? czy orientujesz się ile kosztuje kapitalka silnika na ori częściach ?

 

Czy dobra konstrukcja? Myślę, że tak. Jeśli chodzi o (nie)zawodność to z tego co wiem, te silniki są bliźniaczo podobne do m54b30, wszak to ta sama "rodzina". Jeśli zaś chodzi o odczucia z jazdy, to trudno mi porównywać z tym 3,0l bo tamtym nie jeździłem.

 

Odkąd go mam przejechałem 6000km. Przy samym silniku nie robiłem nic poza wymianą uszczelki pod obudową filtra oleju. Wymieniałem co prawda chłodnicę i termostat, ale te części nie mają nic do silnika. Równie dobrze mógłbym te części wymienić w dieslu czy R4.

 

Mi ubywało do tej pory około 0,2l oleju na 1000km (Castrol Edge 5w30), ale gubił olej przez uszczelkę pod podstawą filtra. Uszczelkę wymieniłem (koszt kilkunastu złotych) ale muszę trochę pojeździć, żeby sprawdzić na ile ubytki oleju zmalały lub całkiem zanikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy wczoraj odpowiedziałeś, więc ponawiam prośbę o listę powodów przemawiających za zakupem na zachodzie. Może to mi trochę rozjaśni temat.
Odpowiedziałem ale Mod wywalił moje pisanie, a nie chce mi się po raz kolejny pisać elaboratu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

328i za 13k? Pozdr, to ulep będzie.

Do Niemiec się jeździ po samochody bo są po prostu w lepszym stanie. Często z udokumentowanym przebiegiem, po 2 właścicielach i tak dalej ..

Rzuciłem tę kwotę, bo ostatnio sprzedała się za tę cenę po paru dniach jedna 328i, więc zakładam, że skoro poszła tak szybko to nie był ulep. Ale oczywiście nie wiem ile tak naprawdę trzeba dać w Polsce za nie ulepa. Jakąś podpowiedzią może być to, że 330i z linka niżej,poszła za 17 bez drugich kół. Nie była to igła, do wsadzenia było na oko 3-4 tys, ale miała gaz.

 

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-330i-231km-m-pakiet-hk-nawigacja-xenon-bmw-indywidual-prywatne-ID6yKCZd.html#xtor=SEC-8

 

Z kolei druga ciekawa którą oglądałem byłą ta. Do wsadzenia było z 5-6 tys, była walona w lewy tył podobno jeszcze w Niemczech i przebieg może być prawdziwy(serwis w ASO prawie do końca). Był dobry gaz i bardzo mało rdzy. Ale sprzedający chciał 15, a jak nie to nie sprzedaje wcale i chyba jednak nie sprzedaje, bo ogłoszenia nie odnowił.

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=6740576226

 

Więc tak naprawdę nie wiem ile by trzeba było dać w Polsce za nieulepa, jeśli w ogóle takie istnieją. Nie znalazłem też żadnego ogłoszenia z zadbanym 328i sprzedawanym przez klubowicza, a to by był jakiś wyznacznik polskich cen.

 

Nie wiem czy wczoraj odpowiedziałeś, więc ponawiam prośbę o listę powodów przemawiających za zakupem na zachodzie. Może to mi trochę rozjaśni temat.
Odpowiedziałem ale Mod wywalił moje pisanie, a nie chce mi się po raz kolejny pisać elaboratu.

 

Dzięki, w takim razie dziękuję modowi za rzetelne wykonywanie swoich zadań i kasowanie postów jak leci, tylko dlatego że pomiędzy merytoryczną dyskusją było kilka flejmowych postów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niestety Mod się nie wykazał.

FragMaster pamiętaj, że zarówno w PL jak i za zachodnią granicą to co jest wartościowe kosztuje podobnie. W DE nie jest taniej, ale może bywać. Tam też można trafić sztrucla. Tam też są ludzie, którzy wiedzą że 328i jest zdecydowanie więcej warta niż 320D. Chociaż ja od 3 miesięcy szukam compacta (316i i 318i od razu odpadają) i interesujące 320D w tej budzie, kosztuje grubo powyżej 3500 euro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, myślałem, że w Polsce wartościowe auta kosztują mniej, bo rynek jest zalany tanimi ulepami co ciągnie cenę całego modelu w dół. Dlatego tak ciężko przełknąć mi zachodnie ceny z myślą, że przy przekroczeniu granicy tracę na aucie 4 tys zł, bo w Polsce automatycznie tyle mniej za niego dostanę. Coś jak z wyjazdem nowym autem z salonu.

 

To teraz pytanie co to znaczy interesujący egzemplarz. Czy to taki, gdzie jest książka serwisowa? A np ten, nie ma książki, ale ma potwierdzony przebieg 179000 i kosztuje 4750 EUR. Wygląda na niewalony. Wyposażenie dla mnie idealne. Ale jednak inne egzemplarze z takim przebiegiem są jeszcze droższe. Jakiego stanu mogę oczekiwać za tę cenę?

 

http://www.autoscout24.pl/oferty/bmw-328-i-executive-benzyna-zielony-307865052

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Samochód to nie jest inwestycja, zawsze dokładasz i zawsze tracisz. W PL auta są tańsze ponieważ rynek pełen jest "perełek" i "igiełek". Ciężko trafić na wartościowy egzemplarz. Wielu potencjalnych kupców nie rozróżnia wersji wyposażenia i rodzaju silnika. Tym samym dla Kowalskiego beemka to beemka. Nie bardzo rozumie, że e46 R6 może kosztować 20 tyś i to będzie tanio, bo widzi tylko najniższą cenę z allegro.

 

Co do linka który podałeś: nie potrafię jednoznacznie ocenić. Na pewno brak książki i niepewna historia auta to minus. Dzwoń i wypytaj dlaczego nie ma książki, ilu miał właścicieli, jaką ma przeszłość. Spróbuj dowiedzieć się kto sprzedaje auto i dlaczego. Samochód z Holandii więc łatwo sprawdzić przebieg. Pomyśl tylko końcowej cenie: zakup+transport+cło. I zastanów się czy warto. I kolejna sprawa takie fury w PL sprzedają się słabo. Jaki pisałem dla Kowalskiego bmw to bmw. Nie bardzo trybi dlaczego ja chcę 19 tyś za 15 letni samochód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"rynek pełen jest "perełek" i "igiełek". Ciężko trafić na wartościowy egzemplarz."

 

Gratuluję stwierdzenia - lepiej sytuacji na naszym rynku nie dało się podsumować :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód to nie jest inwestycja, zawsze dokładasz i zawsze tracisz. W PL auta są tańsze ponieważ rynek pełen jest "perełek" i "igiełek". Ciężko trafić na wartościowy egzemplarz. Wielu potencjalnych kupców nie rozróżnia wersji wyposażenia i rodzaju silnika. Tym samym dla Kowalskiego beemka to beemka. Nie bardzo rozumie, że e46 R6 może kosztować 20 tyś i to będzie tanio, bo widzi tylko najniższą cenę z allegro.

Czyli podsumowując, jeśli dobrze rozumiem, w Polsce zadbany egzemplarz będzie w podobnej cenie niż taki sam egzemplarz za granicą, ale w Polsce bardzo trudno taki znaleźć kupca za taką cenę, więc koniec końców jak się nie chce czekać na kupca rok to trzeba obniżyć cenę? Ale odwracając trochę to wszystko, to gdybym ja znalazł teraz w Polsce auto, które ktoś sam sprowadził dla siebie jako pewne, pojeździł 4 lata dbając i sprzedawał za te 20 tys to bym takie auto brał. No ale może takich jak ja jest 1%.

 

Pomyśl tylko końcowej cenie: zakup+transport+cło. I zastanów się czy warto.

 

A jak to określić czy warto? Chodzi o cenę tego konkretnego? Liczę, że zbił bym te 10%. W Belgii będę 11 kwietnia, więc może do tego czasu cena spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dobrze rozumiesz, auto zadbane od jakiegoś fana bedzie w dość wysokiej cenie na tle innych z tego samego rocznika i silnika. Na to też sie składa silnik, buda i wyposażenie. Co innego młodziutki, goły sedan 316 co z tego że np. 2004r jak nie jest to w żaden sposób chodliwe auto :D ale już coupe z 3l dieslem czy 3l benzyną to inna rozmowa :D najdroższe zawsze będzie. I tylko te topowe odmiany nie bedą tanieć mocno.

 

ja sprzedawałem niedawno e36 swoje i nie bardzo jakos długo. A cena była dość wysoka i inwestycje w auto potwierdzone. Mimo że kombi to z 2.8 wiec szybko znalazło nabywcę.

szukam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ale jaka jest alternatywa?

e38 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-740i-e38/621794284-216-4296

Osobiście nie wydałbym tyle kasy ile zamierzasz na e46. Chyba, że będzie to auto bez skazy, z pewną historią - taki zadatek na youngtimera.

 

Coupe mi się nie podoba. Wiem, pewnie jestem w zdecydowanej mniejszości :D
też jestem w mniejszości bo podoba mi się compact.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jaka jest alternatywa?

e38 https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-740i-e38/621794284-216-4296

Osobiście nie wydałbym tyle kasy ile zamierzasz na e46. Chyba, że będzie to auto bez skazy, z pewną historią - taki zadatek na youngtimera.

Chcę tylko E46 w sedanie. Nie wiem ile zamierzam wydać :) Chyba najbliżej mi do opcji kupna za 3-3,5tys EUR egzemplarza z 250-300 tys potwierdzonego przebiegu do którego trzeba będzie dołożyć na start te 3tys w częściach, ale będzie prosty i będzie ok z rdzą. W ten sposób zyskuję pewny przebieg, dobrą blacharkę, brak ryzyka ulepa i wykorzystuję to, że sam zrobię większość rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Auto z linku z poprzedniej strony miało 3 właścicieli. O książce możesz zapomnieć, auto ma 19 lat. Kto 19 lat serwisuje byle jaka trójkę u dilera?? Auto z taśmy musiało zjechać w 1998 roku bo zarejestrowano je 4 stycznia 1999. Wyposażenie też tyłka nie urywa. Nie dałbym za nią prawie €5000. Holendrzy mają ceny z kosmosu w większości przypadków. W 2012 roku sprzedawałem sam E46 328 właśnie w Holandii i sprzedałem wtedy za 4 klocki a i wyposażenie było lepsze bo i xenon i navi była.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto z linku z poprzedniej strony miało 3 właścicieli. O książce możesz zapomnieć, auto ma 19 lat. Kto 19 lat serwisuje byle jaka trójkę u dilera?? Auto z taśmy musiało zjechać w 1998 roku bo zarejestrowano je 4 stycznia 1999. Wyposażenie też tyłka nie urywa. Nie dałbym za nią prawie €5000. Holendrzy mają ceny z kosmosu w większości przypadków. W 2012 roku sprzedawałem sam E46 328 właśnie w Holandii i sprzedałem wtedy za 4 klocki a i wyposażenie było lepsze bo i xenon i navi była.

 

Właśnie wczoraj ogarnąłem ten temat ilości właścicieli na stronie RDW. I wg mnie to jest dobry wyznacznik, bo jeśli auto miało przez 19 lat 3 właścicieli to dobry wynik moim zdaniem i świadczy o samochodzie lepiej niż 5-6. Co ciekawe te z komisów za mniej niż 4 tys EUR miały 1-2, ale widać po szczelinach maska-błotnik, że walone. Wiem, że nie znajdę raczej nie walonego auta, ale skoro szczeliny nierówne to znaczy że naprawa niefachowa, nie? A z tego co czytałem tu na forum, to może być walone, ale niech będzie dobrze naprawione.

 

A co do cen w Holandii, no to Twój był w bardzo dobrej cenie. I trafiają się czasem takie auta. 330i poszło za 4k w ciągu jednego dnia, 328i gdzie gość wsadził 3k EUR w częściach poszło za 4200 w ciągu 2 dni. Ale te auta nie są w moim zasięgu, bo nie jestem na miejscu, więc zostaje mi brać te droższe albo liczyć na farta, że akurat jak będę w Belgii to coś nowego się pojawi, albo cena spadnie w ogłoszeniu. Ja za tę z ogłoszenia też był nie dał 4750, ale może za 2 tygodnie gość zejdzie do okolic 4k. Jak nie to trudno, co miesiąc mam odłożone 1000 zł na auto, więc jak wydam 250 zł miesięcznie na oglądanie, to i tak 750 zł zostaje.

 

A tak a propos, pewnie znasz ten rynek lepiej niż ja, czy w Holandii normalna praktyka jest pytanie o VIN tak jak u nas? Bo spytałem tylko raz i gość powiedział, że Holendrzy nie pytają. To był jak się okazało handlarz, więc mu nie wierzę, ale chciałbym się dowiedzieć czy rzeczywiście nie daje się VINu w Holandii.

 

Ciężko powiedzieć. Powiedzmy, że 4500, ale to absolutny max.

 

Mysle ze w pl znajdziesz cos ciekawego jak jeszcze troszke dorzucisz.

 

Tylko gdzie? :D Od półtora miesiąca nie było takiego auta na żadnym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.