Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
No to okolo 15tysiakow ci zostaje na samo auto bo gaz i zmiana dokumentow to prawie 5tysi.wiem bo sam zakladalem gaz do 2.5 i nie jest to tanie ale warto.

tak mniej więcej licze wlasnie ok 15-17 na sam zakup, ogloszen jest kilka ale wlasnie nie mam jak tego sprawdzić...

Opublikowano
Perelek nie ma,chyba ze w salonie,ja tez kupilem compakta i mechanicznie wszystko bylo ok przez 3lata,i problemy sie zaczely.a cale bylo malowane niewiem z jakiego powodu,ale pewnie walniete bylo tragedi z lakierem nie ma ale jesli chcialbym sprzedac to juz problem i tak to jest z kupnem i sprzedarza,niestety rynek jest pelny aut z niespodzianka:D
Opublikowano

Aut z niespodzianką? Pewnie, że będziesz miał niespodziankę, jak kupisz "zadbaną, bezwypadkową, nieskręconą, w idealnym stanie, od pierwszego właściciela - dziadka z Niemiec" trzylitrową e39 lub e46 za 15k, najlepiej w m-pakiecie i polifta :duh: Cudów nie ma i albo się obniża wymagania co do stanu i przeszłości auta (kolokwialnie mówiąc kupuje się szrot, ale wypasiony, by sąsiad był zazdrosny :norty:), albo szuka się podstawowych wersji wyposażenia i R4 pod maską i wtedy jest jeszcze szansa na w miarę przyzwoite auto w tej cenie.

 

@fokoslaw: tu masz dział, gdzie możesz wrzucać konkretne auta do oceny - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44. Pamiętaj tylko by dodać VIN. Powodzenia.

Opublikowano
Aut z niespodzianką? Pewnie, że będziesz miał niespodziankę, jak kupisz "zadbaną, bezwypadkową, nieskręconą, w idealnym stanie, od pierwszego właściciela - dziadka z Niemiec" trzylitrową e39 lub e46 za 15k, najlepiej w m-pakiecie i polifta :duh: Cudów nie ma i albo się obniża wymagania co do stanu i przeszłości auta (kolokwialnie mówiąc kupuje się szrot, ale wypasiony, by sąsiad był zazdrosny :norty:), albo szuka się podstawowych wersji wyposażenia i R4 pod maską i wtedy jest jeszcze szansa na w miarę przyzwoite auto w tej cenie.

 

@fokoslaw: tu masz dział, gdzie możesz wrzucać konkretne auta do oceny - http://www.bmw-klub.pl/forum/viewforum.php?f=44. Pamiętaj tylko by dodać VIN. Powodzenia.

dzięki Edek - działam :)

Opublikowano
No wlasnie o to mi chodzilo ze kazdy ma wymagania a przeciez to sa auta co maja 10 i wiecej lat,raz mnie zatkalo jak uslyszalem od kupca ze za precyzyjnie sie prowadzi i napewno byla bita ostro.no madre?
Opublikowano

A mi kolego chodzi o to, że nawet 10 letnie auta mogą być w bardzo dobrym stanie, tylko że te auta nie trafiają na polski rynek, albo trafiają bardzo rzadko, bo dla Polaka ceny na zadbane auta są w jego mniemaniu "wygórowane" i za kwotę, za którą można kupić golfa IV tdi szuka jak najmłodszego BMW z 6 garami. A jeśli już portfel jest bardziej zasobniejszy i pozwala na zakup lepszego samochodu, powiedzmy e46 z nieskręconym budzikiem i przejrzystą historią za tyle ile kosztuje realnie dobry samochód w DE, to co robi Polak? Zaczyna szukać w tych pieniądzach e90 i pierwsze pytanie do sprzedającego: "a ile Pan opuści?".

 

W każdym razie życzę powodzenia każdemu, kto szuka najmocniejszych wersji silnikowych z "full wypasem" za 15k! Jak to się mówi - do odważnych świat należy! :cool2: Tylko nie psioczcie później na markę ;)

Opublikowano
Wiem ze malo trafia do polski,sam siedze we wloszech i czasami przejade po komisach albo gazetke kupie z ogloszeniami i to co widze to szok,auta maja po 300tys przejechane z 2005 2007 roku,polak kupi i co?czary mary i jest 100tys,a jak cos pukniete to za grosze sprzedaja bo tu spiewaja sobie 80-90€ za godzine blacharze wiec nie oplaca sie naprawiac.a jak jest cos fajnego to i kosztuje jak kosztowac powinno.prosty przyklad alfa 159 2008r 89tys przebiegu stuknieta w polsce naprawa by kosztowala okolo 3tys zl,do sprzedania za 1500€,w polsce cena naprawionej ponad 30tys zl.mozna zarobic?
Opublikowano
A mi kolego chodzi o to, że nawet 10 letnie auta mogą być w bardzo dobrym stanie, tylko że te auta nie trafiają na polski rynek, albo trafiają bardzo rzadko, bo dla Polaka ceny na zadbane auta są w jego mniemaniu "wygórowane" i za kwotę, za którą można kupić golfa IV tdi szuka jak najmłodszego BMW z 6 garami. A jeśli już portfel jest bardziej zasobniejszy i pozwala na zakup lepszego samochodu, powiedzmy e46 z nieskręconym budzikiem i przejrzystą historią za tyle ile kosztuje realnie dobry samochód w DE, to co robi Polak? Zaczyna szukać w tych pieniądzach e90 i pierwsze pytanie do sprzedającego: "a ile Pan opuści?".

 

W każdym razie życzę powodzenia każdemu, kto szuka najmocniejszych wersji silnikowych z "full wypasem" za 15k! Jak to się mówi - do odważnych świat należy! :cool2: Tylko nie psioczcie później na markę ;)

 

myslisz ze to jest szrot? moim zdaniem nie mozna zakladac ze kazdy samochod jest krecony itd...

szkoda ze nie w PL...

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-525i-touring-leder-xenon-audioystem-sitzheiz-berlin/195164602.html?lang=de&pageNumber=2&__lp=3&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=7%2C8%2C9%2C75%2C10%2C76%2C11%2C12%2C13%2C88%2C14%2C77%2C15%2C56%2C78%2C72&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=3500&makeModelVariant2.modelId=16%2C17%2C74%2C18%2C19%2C20%2C21%2C22%2C65%2C23%2C66%2C24%2C25%2C26%2C67%2C70%2C86&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&minPowerAsArray=190&minPowerAsArray=PS&fuels=PETROL&fuels=GAS&fuels=LPG&fuels=CNG&minFirstRegistrationDate=2000-01-01&maxPrice=3500&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=200000

 

albo:

Opublikowano

Nie zakładam, że każdy samochód to szrot, jeśli samochód stoi w DE ;) To, co wkeiłeś:

1. samochód lekko puknięty.

2. Powiedzmy, za 3k euro pójdzie. Plus opłaty i już mamy 16k zł na dzień dobry. Do tego doliczyć trnasport, wyżywienie, ewentualnie nocleg, wymiana błotnika i reflektora - dodaj jeszcze ze 2k minimum. I to przy założeniu, że jedziesz sam.

3. To touring.

4. To e39 - nie wiem, dlaczego, ale e46 są droższe od e39 przy porównywalnym wyposażeniu i modelu.

 

Podsumowując - za taki samochód musiałbyś wyłożyć plus minus 18k, jeśli jedziesz po niego sam. A handlarz na takim aucie za transport doliczy z 1,5-2k i plus musi na nim zarobić, myślę, że minimum 2-3k, jak nie więcej. Więc od handlarza musiałbyś go odkupić uczciwie za 20-22k. A Ty szukasz za 17. Widzisz różnicę?

Opublikowano
Nie zakładam, że każdy samochód to szrot, jeśli samochód stoi w DE ;) To, co wkeiłeś:

1. samochód lekko puknięty.

2. Powiedzmy, za 3k euro pójdzie. Plus opłaty i już mamy 16k zł na dzień dobry. Do tego doliczyć trnasport, wyżywienie, ewentualnie nocleg, wymiana błotnika i reflektora - dodaj jeszcze ze 2k minimum. I to przy założeniu, że jedziesz sam.

3. To touring.

4. To e39 - nie wiem, dlaczego, ale e46 są droższe od e39 przy porównywalnym wyposażeniu i modelu.

 

Podsumowując - za taki samochód musiałbyś wyłożyć plus minus 18k, jeśli jedziesz po niego sam. A handlarz na takim aucie za transport doliczy z 1,5-2k i plus musi na nim zarobić, myślę, że minimum 2-3k, jak nie więcej. Więc od handlarza musiałbyś go odkupić uczciwie za 20-22k. A Ty szukasz za 17. Widzisz różnicę?

nie doczytales, na sam samchod 15-17 , z rejestracja ok 20-21 tys-bez gazu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to tak:

realnie przy własnym imporcie szukaj zadbane egz:

328 max 2000r

330 z rok młodsze.

chyba że kupisz zadbane 330d w sedanie :arrow:

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano
A wlasnie jakie sa oplaty przy silnikach powyzej 2.2 pojemnosci?

 

Akcyza - jeśli samochód ma pojemność ponad 2000 cm3 - 18,6% ceny pojazdu (przeliczonej z EUR na PLN po kursie NBP z danego dnia).

 

@pete, najstarsza 330i to będzie 2000r, czyż nie?

Opublikowano
to tak:

realnie przy własnym imporcie szukaj zadbane egz:

328 max 2000r

330 z rok młodsze.

chyba że kupisz zadbane 330d w sedanie :arrow:

rzeczywiście ladnie wygląda, jak ja scigna do PL to będzie miała 190 tys przebiegu...

wole jednak benzynę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ad 1 jak masz ważny przegląd nie musisz go robić (czasem parobasy w urzędach tego nie wiedzą i się stawiają)

od 08.10.2012r bez tablic nie zrobisz przeglądu

ad 4 przy dużej podaży biur tłumaczeń w dużym mieście to już ok 100zł, nawet z taką opcją że wysyła się zdjęcia dokumentów i daje do wglądu przy odbiorze.

 

dodatkowo ode mnie :mrgreen:

przed powrotem warto w Zulassungsstelle wykupić tablice wywozowe z czerwonym paskiem (tablice z żółtym paskiem nie uprawniają do wjazdu za granicę Niemiec w tym i polski!).

w razie kolizji możesz być bez samochodu i ze zdrowym debetem na koncie.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wiem, że przeglądu niby nie trzeba, a jednak niby trzeba. Przy rejestracji i tak jest tyle latania, że nie wskazane jest jeszcze więcej, dlatego czasami lepiej olać to, a poza tym mamy już przegląd na cały roczek.

Ja przyprowadziłem na żółtych i....dobrze było.Przepisy się zmieniają i czasami ciężko nadążyć.

Te z czerwonym paskiem są dość drogie, o ile pamiętam coś chyba około 200 euro i trzeba się po nie wystać w naszym odpowiedniku wydziału komunikacji.

A jak rejestrują auta Ci co przywieźli na lawetach bez tablic?Albo Ci z tablicami z tektury wypisane flamastrem?

Tak czy inaczej jak dla mnie było dużo za dużo skomplikowane to wszystko zwłaszcza, że z czasem u mnie słabo.Zeszło mi chyba z miesiąc zanim ogarnąłem to wszystko :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

bez tablic trzeba wziąć tymczasowe czerwone za 62zł.

bez tablic nikt przeglądu nie zrobi.

tydzień temu zafirę rejestrowaliśmy.

przegląd uznany i nie czepiali się że w czerwonych blachach moje nazwisko.

kiedyś kręcili aferę z tego powodu.

naprawdę te żółte to na przypał się jedzie.w razie bum jest płacz.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Opublikowano (edytowane)

Witam panowie.

Przymierzam się do kupna BMW E46.

Moje roczne przebiegi to ok 10tys. km także instalacja gazowa nie wchodzi w grę.

Szukam BMW po lifcie ponieważ strona wizualna również jest dla mnie ważnym aspektem. Myślałem o wersjach silnikowych:

1. 318 143km z 4 cylindrowym silnikiem.

2. 320 150km z 6 cylindrowym silnikiem.

3. 320 170km z 6 cylindrowym silnikiem.

 

 

Najbardziej skłaniam się ku opcji numer 3 ale w ostateczności jeżeli trafiłby się ładny egzemplarz za godziwe pieniądze to chętnie bym kupił tą 143 konną.

Obecnie jeżdzę accordem z 2000r w automacie która pali ogromne ilości paliwa jak na 2 litrowy silnik (14-15 litrów w 100% miasto). Jak sprawa ma się z BMW z w/w wersjami silnikowymi?

Głównie jeżdżę po mieście ale w weekend czasami zdarzają się dalsze wyjazdy w trasę i wtedy konsumpcja paliwa jest na akceptowalnym poziomie czyli ~8 litrów.

 

Teraz kolejna sprawa na co zwrócić uwagę przy kupnie auta ponieważ nie mam nikogo znajomego kto specjalizuje się w markach BMW. Jedynie mogę poprosić o pomoc znajomego który jest mechanikiem-lakiernikiem z naciskiem na lakiernik żeby pojechał ze mną i obejrzał auto z grubsza.

Do tej pory wyczytałęm że trzeba obadać czy nie ma wycieków z silnika oraz sprawdzić cewki czy były wymieniane bo po 100000 km już należy je zmienić. Oczywiście posłuchać jak pracuje silnik i czy nie wydobywają się metaliczne dzwięki itp.

 

No i kolejna rzecz to którą wesję silnikową polecacie ze względu na awaryjność, moc w stosunku do pojemności.

Przyznam że accordem jeździ się fajnie ale niestety jest trochę przymulona jak dla mnie.

 

Ostatnie pytanie to jak wygląda sprawa z korozją nadwozia/podwozia bo honda gnije od środka jak i od spodu. Natomiast na lakier na nadwoziu nie mogę narzekać bo trzyma ładnie bez oznak rdzy.

 

Budżet.

Myślę że w 20tys. powinienem znaleźć coś godnego uwagi powiedzmy z 2002 roku ?

Edytowane przez remekrr
Opublikowano
1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

 

niestety nie jestem fizycznie sam jechać po auto...

ale trochę biegania rzeczywiście jest :)

Opublikowano
1.Jeżeli przyprowadzisz auto z tablicami to przegląd 100, jak bez tablic(laweta) to 169 zł.

2.Odprawa celna (akcyza) jak auto powyżej 2.0 to 18,6% ceny pojazdu.

3.Opłata skarbowa za akcyzę 17 zł.

4.Tłumaczenie papierów w zależności od tłumacza to ok. 250zł.

5.Papier ze skarbówki o zwolnieniu z podatku Vat dla pojazdów z Unii Europejskiej 160 zł.

6.Opłata ekologiczna 500zł. (recykling).

Nie zapomnij spisać umowę dwujęzyczną, to oszczędzisz na jej tłumaczeniu.

Z wszystkimi papierami idziesz do Wydziału komunikacji i rejestrujesz.Koszt 200.Jeżeli samochód przyjechał bez tablic musisz doliczyć jeszcze koszt tablic tymczasowych tzw. próbnych.

Do tego dolicz czas i mnóstwo biegania :mrgreen:

PS.Jeżeli przyprowadzisz auto na tablicach przewozowych to musisz te tablice zdać.Do tablic też jest taki różowy dowód rejestracyjny.Musisz wykupić też OC na przyjazd jak będziesz już znał dane samochodu-np. przez telefon w jakimś liberty, link itp.

Miłego biegania życzę :mrgreen:

 

niestety nie jestem fizycznie sam jechać po auto...

ale trochę biegania rzeczywiście jest :)

 

fizycznie w stanie pojechać po samochód oczywiście...

Opublikowano
Witam panowie.

Przymierzam się do kupna BMW E46.

Moje roczne przebiegi to ok 10tys. km także instalacja gazowa nie wchodzi w grę.

Szukam BMW po lifcie ponieważ strona wizualna również jest dla mnie ważnym aspektem. Myślałem o wersjach silnikowych:

1. 318 143km z 4 cylindrowym silnikiem.

2. 320 150km z 6 cylindrowym silnikiem.

3. 320 170km z 6 cylindrowym silnikiem.

[...]

Budżet.

Myślę że w 20tys. powinienem znaleźć coś godnego uwagi powiedzy z 2002 roku ?

 

Ja bym szukał 320i 170km. Problem jest jednak taki, że ładnego, uczciwego polifta z tym silnikiem i z tego rocznika będzie Ci trudno znaleźć w tym budżecie. Ale cuda się zdarzają ponoć. Szukaj od prywatnych użytkowników, nie handlarzy, którzy dopiero przytargali taki samochód z DE ze 150k km na budziku i wystawiają go za 18k jako ideał od doktora/dziadka/dentysty itp. Zaglądaj na forumową giełdę, może coś się trafi.

Opublikowano

Ktoś pomoże odnośnie reszty moich pytań ?

 

edek.by,to ile trzeba wyłożyć żeby kupić zadbany egzemplarz i przez kilkanaście miesięcy nie martwić się o koszty naprawy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.