Skocz do zawartości

stukanie metaliczne przy zmianiebiegów ASB GM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.pytanko mam.metaliczne stuki pojawiają sie,przy zmianie biegów na postoju,dopalam autko,wciskam pedał hamulca,i zmieniam z P na D i jest szarpnięcie autem i stuk metaliczny..lubi też stuknąć jak jade wolno,wcisne hamulec i puszcze i po puszczeniu hamulca jest stuk metaliczny..wie ktoś co to może być??
Opublikowano
dzięki, hamulce zakupiłem,więc bede zmieniał na czasie.a wiecie może jak na postoju trzymam na hamulcu i zmienie z P na D to jest duże szarpnięcie?jeszcze kilka tygodni temu zmiana odbywała sie łagodnie teraz szarpie i to nie lekko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Prędzej obstawiam łącznik elastyczny na wale, jak jest wyrobiony to lubi tak stukać.

Hamulce to raczej nie są.

Opublikowano

Przyczyn może być wiele - poduszki skrzynii i silnika , sprzęgło elastyczne wału napędowego , przeguby na półosiach i wale , tuleje belki , tuleje zawiszenia

mostu , luzy w moście lub skrzynii i jeszcze pare innych mniej prawdopodobnych przyczyn

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja mam do was takie pytanie , czy u was też jest takie szarpnięcie gdy wrzuca się z p na d i na odwrót :?:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bardzo delikatne jest, ale praktycznie nie odczuwalne.

Wystarczy lekko docisnąć hamulec i praktycznie nic nie czuć.

Odczuwałem to szarpnięcie jak miałem zerwane poduszki silnika, teraz już mam spokój.

Opublikowano

Jeżeli chcesz cieszyć się zdrowa skrzynia przez dluuugi czas - ZAWSZE przelaczaj biegi gdy auto stoi i na nacisnietym hamulcu. Do tego zreszta służy blokada w asb, która puszcza po wcisnieciu hamulca. Rzecz jasna poza sytuacjami opisanymi przez kolegę powyżej.

 

Przelaczanie biegów (szczególnie D<=>R) gdy auto się chocby powoli toczy, w prostej linii prowadzi do awarii ASB.

 

A jak jesteśmy przy tym temacie - z doświadczenia zachęcam żeby wrzucać auto na parka (P) ZAWSZE po wcześniejszym zaciągnięciu ręcznego, ewentualne upewnieniu się, ze auto stoi na płaskim (nie stacza się) - aby zminimalizować naprezenia w ASB, co ma nie mniejszy wpływ nae jej długowieczność. Za podstawę niech służy moje E39 - prawie 260000km na fabrczynej skrzyni, która pracuje aksamitnej niż w niejednym nowym aucie...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.