Skocz do zawartości

E91 Wymiana podgrzewacza filtra paliwa


kota

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ten podgrzewacz jest po to, żeby auto mogło spłonąć jak podgrzewacz dostanie zwarcia. Tak było w serii 1:)

Zbędny wymysł BMW i tyle. Co do usterki kolegi to może być wszystko. Od zabrudzonego filtra paliwa po wtryski. Na bank nie była to wina podgrzewacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pomogło dopiero dopompowanie paliwa kilkukrotnym wyłączeniem i włączeniem zapłonu.

Obstawiam, że złożyło się na to parę czynników. Niska temperatura otoczenia ok -1st C,

paliwo przejściowe a nie zimowe i główny bohater tematu czyli niesprawny podgrzewacz filtra paliwa.

Może ktoś z mechaników ustosunkować się do mojej opowieści? :cool2:

To zrób test przelewowy, bo możliwe, że wtryskiwacz daje na przelew i spada ciśnienie na szynie, często objawia się to najpierw po rozgrzaniu i próbie odpalenia na gorącym siniku.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomogło dopiero dopompowanie paliwa kilkukrotnym wyłączeniem i włączeniem zapłonu.

Obstawiam, że złożyło się na to parę czynników. Niska temperatura otoczenia ok -1st C,

paliwo przejściowe a nie zimowe i główny bohater tematu czyli niesprawny podgrzewacz filtra paliwa.

Może ktoś z mechaników ustosunkować się do mojej opowieści? :cool2:

To zrób test przelewowy, bo możliwe, że wtryskiwacz daje na przelew i spada ciśnienie na szynie, często objawia się to najpierw po rozgrzaniu i próbie odpalenia na gorącym siniku.

Na szybko sprawdziłem korekcje wtryskiwaczy i wyglądają następująco:

80961e024d48978f.png

Wyglądają raczej OK? Robić ten test przelewowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Wymieniłem wczoraj podgrzewacz paliwa (oraz za jednym zamachem nowy filtr paliwa) w E81 118d 143km.

Błąd podgrzewacza 4B1C miałem już od około roku, ale przerażała mnie cena, bo wg katalogu bmw oryginalny podgrzewacz razem z filtrem paliwa to wydatek około 1000zł :shock:

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/13_1115-filtr-paliwa-z-podgrzewaczem/vVE75985

 

W wolnym czasie postanowiłem bardziej zagłębić się w temat podgrzewacza i okazuje się, że można dokupić sam podgrzewacz - również oryginał bmw - zrobiony przez Mahle, za...około 90zł :cool2: :

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/13328572519-oryginal-bmw,11-13328572519-FOEBMW-0-0-13328572519.aspx

 

Podgrzewacz ma inne numery niż oryginalny w waszym aucie, ale pasuje idealnie (nawet wg katalogów) Po wymianie błędów brak (sprawdzę jeszcze raz za jakiś czas).

 

Przed zakupem sprawdźcie dokładnie jaki podgrzewacz potrzebujecie.

 

Uszkodzony podgrzewacz może powodować zwarcie i może dojść do pożaru auta. Skoro u niektórych nie działa, to może warto wypiąć kostkę z niego (bo i tak nie podgrzewa), zanim zakupi się nowy podgrzewacz.

 

Wesołych Świąt :D

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ok. Obadam. Chociaż allegro mam już oblukane. Najlepsze jest że jak się zainteresujesz i chcesz kupić, to dzwonisz i pytasz się go, czy wszystko jest sprawne. Wtedy koleś mówi że działa, ale króciec jest pęknięty lub nie wie czy działa. Najlepszy był jeden co na aukcji napisał że działa. Zadzwoniłem, mówi że ma bank jest sprawny. Za 5 minut oddzwania i mówi że niestety on jednak nie jest sprawny:( ciężka sprawa. Poszukampo twoim numerku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Robiło się zwarcie od wilgoci w podgrzewaczu i ogień. Była jakaś akcja w serii 1 na to, bo auta płoneły. Tak na szybko szukane

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=164691

Komuś na bank tu się zapaliło auto przez ten podgrzewacz, pamiętam że czytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiło się zwarcie od wilgoci w podgrzewaczu i ogień. Była jakaś akcja w serii 1 na to, bo auta płoneły. Tak na szybko szukane

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=164691

Komuś na bank tu się zapaliło auto przez ten podgrzewacz, pamiętam że czytałem.

NO ale w seri 1 a tutaj moze jest inny ten podgrzewacz . u mnie bład wywala od ponad roku, czasem go kasuje i nie wyskakuje przez jakis czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na bank jest inny i w innym miejscu. W tym do którego szukam jest 4 pinowy:(W e90, nie spotkałem się, żeby ktoś opisywał taki przypadek.

Z tego co czytam to nigdzie o e90 nic nie pisze.

Jaki masz silnik? u mnie z teal oem tez wychodzi ze mam 4 pinowy. byłem tyle razy w kanale a nie zwrociłem uwagi jak nieraz wypinałem wtyczke. według real oem u mnie jest taki 13327802939

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie taki sam jak ty mam podgrzewacz. Silnik m47n 163KM. Kiedyś był dostępny sam podgrzewacz za ponad 400 zł o numerze 7802940, ale wszędzie są zerowe stany magazynowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie taki sam jak ty mam podgrzewacz. Silnik m47n 163KM. Kiedyś był dostępny sam podgrzewacz za ponad 400 zł o numerze 7802940, ale wszędzie są zerowe stany magazynowe.

Dokładnie ten podgrzewacz szedł tylko do modelu e90 wynika to z numeru części. Co pewnie za tym idzie pewnie nie występował e nim problem z wilgocią i zapłonem bo jest inny . Ja też mam m47n2 i jeżdżę z błędem 1.5r i nic się nie dzieje. Ostatnio nawet nie chce się skasować na chwilę tylko błąd zrobił się stały. Jak się trafi może uzywka to kupię a tak to piernicze. A nie dzwoniłeś czasem do Aso zapytać się czy w tym modelu nie występowała awaria ? Ja myślałem zadzwonić i podac vin niech sprawdza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie dzwoniłem nigdzie oprócz fo sprzedawców używek. Niewiele jest tego na allegro i sporo jest uszkodzonych. Popękane króćce lub nie działają. Nie wiem w sumie ile auto śmiga z tym błędem, bo to nie moje. Ale od ponad pół roku jest. Przy zakupie auta już było. Wiedziałem że podgrzewacz można za 100 zł kupić nowy, tylko nie wiedziałem że są różne:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Tak wygląda schemat dla e91 z silnikiem N47. Tylko miro musi wybrać schemat z silnikiem dde721 a sebal7 z dde701, bo w każdym bezpiecznik jest w innym miejscu. Bezpiecznik F33 lub F80. Na schemacie wszystko jest polinkowane, wystarczy klikać

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e91-318d-tou/wiring-functional-info/power-train/diesel-electronics-dde7/low-pressure-fuel-system/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za schemat jutro sprawdzę.

Dużo mi pomogłeś bo na dniach zakładam reflektory xenonowe 522 bez ahl i chciałem dowiedzieć się które kable były by do adaptacji innych funkcji na przyklad muszę dołożyć dodatkową masę ,zamienić kable pozycyjne z drogowymi bo jest grubszy przekrój kabla do ringów które maja 35 w żarówki .Te od mijania założyć w inne miejsce do obsługi przesłony xenonu tam wystarczy 0,5mm kabel itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.