Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. O ile wiem to systemy ASR / ESP w BMW mają inne nazwy. W moim aucie jest przycisk ''DTC'' co wskazywało by na dynamic traction control.

 

Czy to oznacza że mam tylko ''ASR'' a ESP już nie ? Czy może jednak ESP, pod inna nazwą jest standardem w E90 ?

 

Dodam że jestem trochę zdziwiony bo moja E90 jest dobrze wyposażona

Opublikowano (edytowane)

Masz ale nie wiesz :D DSC (Dynamic Stability Control) to po prostu inna nazwa ESP, DTC to troche mniej rygorystyczny DSC, pozwalający na trochę więcej kierowcy.

Tu na Wiki masz wiecej róznych nazw w zależności od producenta http://pl.wikipedia.org/wiki/ESP_%28motoryzacja%29

Edytowane przez arcisz

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

ponadto uruchomienie DTC, częściowo wyłącza DSC.

bardzo przydatne w zimie :mrgreen:

 

DSC jest włączone zawsze

kliknięcie DTC wyłącza częściowo DSC

przytrzymanie DTC wyłącza DSC

http://img38.imageshack.us/img38/8832/hu9c.jpg
Opublikowano
DSC jest aktywny domyślnie za każdym razem jak tylko uruchomisz auto, po wciśnięciu na chwilę przycisku włączasz DTC, jeśli przytrzymasz dłużej, coś koło 3-5 sekund to wyłączasz wszystko i BMW nie bierze odpowiedzialności za Twoje poczynania :wink: czytaj nie działa ani DSC ani DTC.

pozdrawiam

http://www.hostpic.org/images/75oie_1992258bREE92Wx_2_.png

Pomogę w mojej okolicy przy diagnozie,kodowaniu itp. Free of charge.

Opublikowano

Aby być w pełni precyzyjnym.

 

Dynamic Traction Control (DTC)

 

The functions of the DTC correspond to those of DSC with a slightly modified regulating

characteristics. DTC is activated by deactivating DSC (DTC button depressed). DTC

intervenes in the braking actions to imitate the function of a conventional differential lock.

Advantage: DTC allows better traction.

 

Vehicle stabilization intervention (e.g. reduced power output) is delayed slightly, compared

to DSC, which enhances traction with a slight loss of driving stability.

This function offers a compromise between driving stability and traction, especially when

accelerating and/or driving uphill on a loose surface or snow-covered road surface (surface

friction requiring more slip).

 

DSC provides a high degree of driving stability with adequate traction, however DTC

offers better traction with a slight reduction in stability. Therefore, the deactivatio

 

Tłumacząc to po naszemu. DTC to zmodyfikowany odpowiednich DSC. Reaguje z opóźnieniem, ma wyższe progi tolerancji. Dodatkowo, DTC pozwala na całkiem duży poślizg tylnych kół przy ruszaniu, jednocześnie hamując to koło, które traci trakcję (elektroniczna szpera). W pewnych warunkach, DTC wyraźnie poprawia trakcję (jedno z kół napędowych ma lepszą przyczepność niż drugie), lub też w warunkach zimowych kiedy opona powinna mieć lekki uślizg aby wkopywać się lepiej w śnieg.

 

Dodatkowo, przy włączonym DTC modyfikowane jest zachowanie AFS. AFS, na polecenie DSC może samodzielnie zmienić kąt skrętu kół (kierownica dalej będzie prosto, kierowca tego nie zauważy) aby zrekompensować tendencję do znoszenia samochodu, w momencie hamowania, kiedy lewa i prawa strona pojazdu znajduje się na nawierzchni o różnej przyczepności:

DTC Switch

When DSC is switched off, the driving stabilization function (yaw-rate control and yaw

moment compensation) is also deactivated. The variable steering-gear ratio always

remains active.

 

W skład DSC wchodzą jeszcze inne systemy, które niezależnie jak długo przytrzymamy przycisk zawsze pozostaną aktywne:

 

Anti-lock Braking System(ABS)

ABS prevents the wheels from locking when the brakes are applied.

Advantage: Optimum utilization of road surface friction - the vehicle remains stable and

steerable.

Brake pressure is regulated at all wheels to ensure that each wheel runs with optimum

slip. When this happens, slip is controlled so that the maximum possible braking and lateral

stability forces can be transmitted.

 

 

Electronic Brake Force Distribution (EBV)

EBV is a component of ABS and controls the brake force distribution between the front

and rear wheels.

Advantage: Regardless of the vehicles load state, the best possible braking distance is

achieved while maintaining driving stability.

Modern vehicles have relatively large brakes on the rear axle to shorten braking distances.

To prevent the rear wheels from being overbraked in certain driving situations, EBV permanently

monitors wheel slip and controls rear axle slip independent of the front axle.

 

 

Cornering Brake Control (CBC)

CBC is an extension of ABS. CBC enhances driving stability if the brakes are applied

when cornering.

Advantage: If the brakes are applied in a corner, optimum brake force distribution ensures

tracking stability.

When cornering, even very light braking can shift the axle-load distribution to the left or

right so that driving stability is impaired. If required, CBC generates a stabilizing load

moment when the brakes are applied lightly outside the ABS intervention range.

 

Dynamic Brake Control (DBC)

DBC supports the driver in emergency braking situations. It does this by automatically

increasing braking pressure if the brake pedal is not depressed with sufficient force.

Advantage: Shortest possible braking distances in emergency braking situations by

achieving ABS regulation on all four wheels.

The brake pedal is frequently not depressed strongly enough in emergency braking situations.

The ABS feedback control range is not reached (or not on all 4 wheels).

 

Samochody z opcją DSC+ (wersje z silnikiem 6-cylindrowym E90/E91, oraz chyba wszystkie E92/E93 niezależnie od wersji silnikowej), posiadają dodatkowo:

Brake Disk Drying - suszenie tarczy hamulcowych w czasie deszczu, poprzez delikatne zbliżenie klocków do tarcz bez hamowania

Soft Stop - pomaga płynnie zatrzymać samochód przy niedużych prędkościach, przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca

Start Assist - Asystem ruszania pod górę

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.