Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EGR w latach 80?! Wklepaj w wiki EGR i sam sobie odpowiesz.

 

Ani na dieslach, ani na doładowaniach za bardzo się nie znam, ale to chyba zawór turbiny.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

To jest gruszka turbiny , tak to się nazywa ... czy tak mówią na to ludzie , powinno to pracować , jeśli przestaje pracować to auto jest dużo słabsze , słabnie pod górki , musisz je dość wysoko kręcić żeby jechało..

Gruszka może nie działać w ogóle , lub u mnie było tak że sztanga ( ten pręcik metalowy ) nie zostawał całkowicie wciągnięty do gruszki i bardzo szybko wracał do pozycji wyjściowej , powodem tego jest że w gruszce nie jest utrzymywane podciśnienie .. tam powinieneś mieć taki gumowy wężyk , sprawdź czy jest cały , szczelny i drożny . Jeśli nie wymień na nowy i zobacz czy będzie jakaś reakcja .

Opublikowano

Rozumiem że proporcjonalnie do wzrostu obrotów silnika ten pręt powinien jakos sie podnosic i opadać?? U mnie jest on na sztywno i kiedy gazuje tak do 3 tyś obr nawet nie drgnie.

Ręcznie cos tam prubowałem go poruszać niestety bardzo ciężko sie rusza a nie chce nic na siłe robić . Zakładam że jest zepsuty to najlepiej dla silnika w jakiej pozycji ten pręcik zosatwić?? górnej/dolnej??

Opublikowano

Na postoju przy dodawaniu gazu gruszka się nie ruszy , jest za małe ciśnienie .. Ale ręcznie trzpień powinien wychodzić przy dość mocnym pociągnięciu . Ale tak jak pisałem wcześniej , najpierw sprawdź wężyk .. Czy jest cały i drożny ..

Czujesz że auto Ci jakoś osłabło ? Musisz je mocno kręcić żeby jechało ?

Opublikowano
Nie auto nie jest jakoś specjalnie słabe, ale kupiec który przyjechał podawał sie za mechanika i mówił ze to musi pracować. Gazował i gazował, doszedł w koncu do wniosku ze jest zepsute i tyle i jeszcze że to niby jest EGR :). Jako że ja niezabardzo sie na tym znam to napisałem na forum. Może rzeczywiście cos jest nie tak z tą gruszką. Napiszcie mi mi jeszcze czy to normalne że jak sie depnie dieslowi z turbo to zakopci na czarno? czy powinien kopcić czy nie powinien? Sprzedaje auto i tyle sie juz nasluchałem tych opinii "specjalistów" że sie odechciewa powoli tej sprzedaży. Dziekuje za odpowiedzi. Pozdrawiam :)
Opublikowano
Jeśli zakopci chwile na czarno to nie ma się czym przejmować , ale jeśli puszcza chmurę czarną że nic z tyłu nie widać to znaczy że leją końcówki wtrysków czy jest jakiś problem z kątem wtrysku paliwa , ten silnik jest trwały i niezawodny , jednak jest to już starsza konstrukcja .. Ale jeśli jest wszystko sprawne nie powinien zbytnio kopcić , nie za duża ilość czarnego dymu przy gwałtownym depnięciu na gaz jest dopuszczalna .. A tak jak pisałem , gruszka na postoju i nie wiadomo przy jakich oborach nie będzie się ruszała , gdyż jest za małe ciśnienie . EGR , to nie te lata ... Widać że mechanior z niego był pierwsza klasa ;) Ja jeżdżę autem z tym samym silnikiem z tym że z mechaniczną pompą wtryskową z E28 , i tak jak napisałem , jeśli jest wszystko sprawne i dobrze ustawione to tylko przy gwałtownym wciśnięciu gazu zakopci na czarno , nie może cały czas walić z rury jak Autosan z PKSu ... A czarny dymek z rury , taki urok diesla , Diesle musi kopcić :D
Opublikowano
Aha to wygląda na to że u mnie jest wszytko OK z tym czarnym dymkiem u mnie :) To mówisz że mechaniczne pompy są lepsze od elektronicznych, powiedz mi jak to rozróżnić? I czy da sie od tak poprostu przełożyć pompe elektroniczna na mechaniczną?
Opublikowano
Hm czy lepsze , na pewno odpada problem nastawników i wtrysku sterującego .. Kolega do TDSa wkładał taką pompę .. W 2.4 wszystko pasuje ... Wkładasz mechaniczną pompę , musisz zmienić pedał gazu na taki z linką , i ją jakoś zamocować w komorze silnika .. kupujesz jeden wtryskiwacz który wkładasz zamiast tego sterującego z kabelkiem , wywalasz komputer .. podciśnienie z kolektora ssącego podpinasz pod pompę , a nie pod zawór na nadkolu . Podpinasz tylko plus ze stacyjki pod 15 pin na pompie , i wtedy wszystko ustawiasz , możesz sobie ustawić dawkę paliwa katalogową lub większą , przez co auto będzie lepiej jeździło bardziej kopciło i więcej paliło ... Ogólnie z mechaniczną pompą można coś tam podziałać , teoretycznie dołożyć większą turbinę i IC , podnosząc moc silnika , tylko moim zdaniem szkoda męczyć dziadka , ten motor i tak jak jest zdrowy to jakoś w miarę jedzie . Ja jestem jak najbardziej zadowolony z tej zamiany , przynajmniej żadne falowanie obrotów czy problemy z odpalaniem nie wchodzą w gre ; )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.