Skocz do zawartości

520d się dławi


Firehand

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od jakiegoś czasu nęka mnie problem dławiącego się silnika 2.0d z 2001 roku. Auto zazwyczaj przyśpiesza normalnie i ekonomizer wychyla się do końca skali ale czasami po mimo tego, że gaz jest w podłodze wskazuje około 15 litrów / 100 km i nie chce iść dalej, wtedy też maksymalne obroty wynoszą 3000 i nie chcą wzrosnąć, po jakimś czasie coś się odblokowuje i znowu auto ciągnie normalnie, dzieje się to podczas jazdy, czasami trzymając gaz jednakowo wciśnięty czuć, że moc nie jest jednostajna. Problem występuje coraz częściej. Jest o tyle groźny, że np gdy podobny spadek mocy nastąpi przy przyspieszaniu to lipa, podobnie na autostradzie przez chwilę musiałem jechać 70 bo więcej po prostu nie mógł, bo na 5 by się zdusił a chwilę później bez problemu jechałem to przepisowe 130. Co to może być, czyżby przepływomierz? Jeśli tak to czy trzeba kupować oryginalnego Boscha czy jest coś tańszego, co będzie normalnie funkcjonować? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nic nie dymi, po prostu tak jakby nie dostawało paliwa na tyle. Ekonomizer zatrzymuje się w połowie skali, wciśniecie sprzęgła i gaz w podłogę wtedy powoduje, że obroty dochodzą do prawie 3 tys i też na tym koniec. Po chwili wszystko wraca do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za malo powietrza (cos z turbina albo jej sterowaniem. Ew. falszywe odczyty przeplywomierza...), za malo paliwa (pompa wtryskowa, wtryskiwacze, chocby nawet filtr paliwa), zla proporcja paliwa do powietrza: lampda za duza albo za mala...

jak posprawdzac? Komputer podpiac i zobaczyc jakie madrosci powie... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak: podpiąłem auto pod kompa i w miejscu gdzie jest zczytywany przepływ powietrza (Luftmasse) mam maksymalna wartość jaką powinna zczytać przepływka 16 a nie jak to widywałem na screenach 1000 razem z zestawieniem ile jest a ile powiino być. Nie wiem czy to wina inpy czy po prostu m47 ma taki ubogi interfejs ale po prostu jest tylko zielony pasek i podana wartość maksymalna jako 16. Inna sprawa, że odczyt z przepływomierza pokazuje cały czas wartość poza zakresem (od 20 wzwyż) więc tak jakby coś było tu nie tak.

 

Podmieniłem przepływkę na nowego Pierburga 7.22684.09.0 ale na nim pracuje kilkanaście sekund i gaśnie - dlaczego? Przepływka jaką mam zamontowaną aktualnie to Bosch F 00C 2G2 062 i tu kolejny problem bo nie znalazłem informacji jaki powinien być jej zamiennik bo wszędzie są podawane jakieś inne numeracje Boschów i w ogóle straszne z tym zamieszanie bo sprzedawcy twierdzą, że wszystkie przepływomierze pasują plug & play. Kolejna rzecz, która rzuciła mi się w oczy to, że bardzo często Spritzbeginn Soll jest zupełnie inne niż Spritzbeginn ist (chodzi tu o moment wtrysku?), co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?

 

Turbina zasadniczo ładuje dobrze, no może 2 razy podczas testowych 50 km pokazało mi ciut za małe ciśnienie.

 

Macie może jakieś pomysły jak uzdrowić to m47? Z góry dzięki. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli podaje za dużo spalin, to prędzej obstawiam że jest zacięty w pozycji otwartej, i odłączenie węzyka niewiele da.

Bardziej pokusił bym się na wyjęcie i czyszczenie, a potem na zaślepienie jak coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dlaczego odrazu do tego egr?? jak silnik jest zimny to powinien byc zamkniety. Tak samo jest w kazdym silniku... ja bym wrocil do tej przeplywki. Jak masz oryginalnie zamontowana boschowska to taka musisz kupic. Musza byc te same numery, no chyba ze byla jakas aktualizacja. Nie wiem jak akurat w twoim przypadku ale roznie bywa z tymi przeplywkami i niektore wymagaja adaptacji. Jesli komp pokazuje 16, ty dajesz gazu do podlogi a turbo dobrze dmucha (wytwarza tyle cisnienia ile trzeba) to przeplywka musi to pokazac. Jak nie to przeplywka do smietnika... a tak pytanie: czy w miare jak dodajesz gazu cos sie dzieje z odczytem ilosci powietrza zasysanego? czy martwizna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ale dlaczego odrazu do tego egr?? jak silnik jest zimny to powinien byc zamkniety. Tak samo jest w kazdym silniku...

 

To dlaczego po odłączeniu/zaślepieniu EGR silniki dłużej się grzeją?

 

EGR jest raczej otwarty, dopiero przy obciążeniu się zamyka (turbo pakuje w kolektor, a egr musi być zamknięty żeby tamtędy nie uciekło ciśnienie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak, ale przeplywomierz nie pokazuje wartosci cisnienia powietrza doladowujacego a tylko ilosc powietrza zasysanego przez silnik (przez turbine). Jesli przeplywka jest uszkodzona i falszuje dane (pokazuje za mala ilosc powietrza) to wiemy ze komputer podaje za malo paliwa w stosunku do powietrza. Jest uboga mieszanka a wspolczynnik lampda dostaje po czole. Efekt jest taki sam, jakby byla dziura w dolocie, i silnik dostaje lewe powietrze ktore nie jest mierzone przez przeplywke. Proby odpinania przeplywki niczego ci nie dadza.

 

Tak jak wczesniej koledze napisalem: jesli mimo to, ze dodajesz gazu przeplywka pokazuje te same wartosci (oczywiscie musi kolega tez sprawdzic czy turbina dobrze dmucha obserwujac wartosci cisnienia doladowania) wiemy ze przeplywka jest wadliwa. Dla pewnosci mozna w (lepszym) serwisie ja sprawdzic przy uzyciu oscyloskopu. Ale i tak pierwszy test jest miarodajny.

 

Jesli chodzi o egr to sprawa prostsza: mozna go po prostu zaslepic i obserwowac wyniki. Na zimnym silniku i gdy potrzebowanie na mocy jest wieksze powinien zostac zamkniety. Dopiero jak silnik osiaga optymalna temp pracy i jedziemy spokojnie to sie otwiera wpuszczajac gorace gazy z wylotu z powrotem do silnika. Ma to na celu obnizenia temp zaplonu mieszkanki. Temat wymyslony przez zielonych gejow dla ochrony srodowiska :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew koledzy.

Co do wskazań przepływki to tak jak już pisałem w inpie mam jakaś dziwną skalę, nie do 1000 jak to widywałem na odczytach z innych silników a do 16 i nie mam podane jaki powinien być odczyt w danym momencie a jedynie mierzoną wartość, która zawsze wykracza ponad skalę, na jałowych obrotach pokazuje jakieś 20 a jak się da gazu to i 30 kilka pokaże więc tak jakby było zawyżone ale pozostaje wątpliwość dotycząca skali.

 

Przepływka Boscha ok, ale czy ktoś jest mi wstanie powiedzieć jaki jest numer części zgodny z tą moją? Numery w katalogu są zupełnie inne niż na mojej przepływce więc nie wiem, która jest jej odpowiednikiem. Z tego co widziałem była już ona wymieniana bo jest na niej wybite 03 symbolizujące rok produkcji (auto 2001). Zanim kupiłem Pierburga czytałem na niemieckich i brytyjskich forach opinie, że jest ona lepsza niż oryginał a tu niemiła niespodzianka, że auto po chwili na niej gaśnie, a jeśli się doda gazu to po chwili obroty spadają.

 

Zasadniczo tytułowe dławienie nie trwa cały czas ale powraca nie wiadomo kiedy by po chwili znowu wrócić do normy i tak raz częściej raz rzadziej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

numery czesci to nie problem jesli katalog podaje inne. Sa przeciez updaty caly czas, poprawki itd... mozna by bylo zadzwonic do BMW albo do samego boscha i sie zapytac ktora przeplywka pasuje. U mnie tez wystepuje takie dlawienie (tds) a raczej wystepowal, ale to byla wina slabo zasmarowanego ciegna turbiny. Potrafil zostawic wastegate otwarty. Troche smaru i kilka ruchow w te i w te i jest git. Pomyslalem troche nad tym egr-em i powiem ci tak, ze musze jednak z kolegami sie zgadzac. Jesli caly czas masz otwarty egr i wpluwa ci do dolotu spaliny to mozesz miec taki objaw. Egr przy zimnym silniku i przy obciazeniu (generalnie zawsze kiedy jest potrzebna wieksza moc silnika) musi pozostac zamkniety. Jest kolega w stanie to sprawdzic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do egr to wydaje mi sie że nawet na zimnym na wolnych obrotach sie otwiera. zdejmowałem kiedyś wężyk podciśnienia i było słychać różnicę w dźwięku silnika nawet na zimnym. za dogrzanie silnika na zimnym odpowiada termostat egr.

 

co do tematu to nie wydaje mi sie żeby egr mógł powodować aż takie objawy. dymienie lub lekki spadek mocy jest możliwy ale żeby odcinał moc - wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozliwe mozliwe... byl u mnie w robocie znajomy z mercedesa, i wlasnie mi sie przypomnial twoj przypadek. Jesli chodzi o spadki mocy to ciagle otwarty egr moze to spowodowac... wracajac do tematu przeplywki, to mam pytanie: jak przygazujesz to cos sie dzieje z odczytem czy pokazuje to samo caly czas? Mowiles o jakims dymieniu, jakiego koloru i jakim momencie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odzew a więc tak:

kolego alexandersalamin: Już odpowiadałem na te pytania parę postów wyżej: napisałem też, że nie puszcza żadnego dymka, białego, niebieskiego czy czarnego, przy żadnych obrotach, oraz to jak zmienia się odczyt z przepływki.

 

kolego macieknowy: Twoje pytanie jest bez sensu, jak powszechnie wiadomo żadna BMW serii 5 nie miała silnika 2.0d CR 150KM

 

W dalszym ciągu szukam przyczyny problemu, odczyt nadal ponadnormatywny ale jakoś ostatnio cała sprawa nieco przycichła. Mimo wszystko raczej nie liczę na cud samoregeneracji bo coś musi być nie tak. Mówicie EGR? Jak go mogę sprawdzić, czyści się to jakoś czy wymiana na nowy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zacznij od czyszczenia, dość prosta sprawa, a zazwyczaj pomaga.

Tylko pamiętaj żeby nie nalać nic do zaworka od strony membrany (tu gdzie zakładasz wężyk) inaczej zawór może nie działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego nie martw się niech cb nie straszą pompą ;) ja mam ponad 300 tyś km i nic poprostu zmień przepływkę lub zawór sterujący turbo i dalej latasz :) zawór wyczyść a przpływke pożycz albo kup nową i lataj :)

Obejrzyj Moje BMW


www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=156&t=191208

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.