Skocz do zawartości

m20b20 pekajace glowice prawda czy mit


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, na poczatek chcialbym powitac wszystkich bo jestem nowy na forum, ale do rzeczy, stalem sie posiadaczem E34 z silnikiem m20b20 89', nasluchalem sie opinii ze w silnikach m20 pekaly glowice, jaka jest w tym prawda? czy b20 sa na pekanie tak samo narazone jak b25?, moje b20 pracuje rowno, jest zdrowe, niema gazu, nie grzeje sie, czy mam sie obawiac pekniecia glowicy? :?: czy silnik m50 bylby lepszym rozwiazaniem do e34? (pomijam osiagi, chodzi mi tylko o trwalosc), z drugiej strony sa tez opinie ze to "pancerny" silnik z serii "takich juz nierobia", sam juz niewiem... jak to jest z tą trwaloscia, glowicami m20b20? :?: i jaki silnik jest najbardziej niezawodny w E34? :?:

Pozdrawiam :D

Opublikowano

Głowica na 6 cylindrów jest długa przez co łatwiej o pęknięcie, ale czy pod względem trwałości jest różnica pomiędzy M50, a M20 to nie wiem. Osobiście częjściej słyszałem o pękniętej głowicy w M20 niż M50 (M20 pamiętam kilka przykładów, a M50 w sumie nie kojaże). Nie można stwierdzić, który silnik jest najtrwalszy, bo różnie to bywa, a tym bardziej w przypadku samochodów, które ludzie lupią piłować. Ogólnie to seria M30 cieszy się opinią najtrwalszej, natomiast M51 najsłabszej, z tym, że spytaj właściciela takowej jednostki, a na 100% zaprzeczy, więc to nie jest takie proste.

 

czy silnik m50 bylby lepszym rozwiazaniem do e34?

M20 technologicznie jest daleko za M50, z drugiej strony daje to mnie rzeczy, które mogą paść

 

 

z drugiej strony sa tez opinie ze to "pancerny" silnik z serii "takich juz nierobia"

Kup sobie 520i F11 z 2012r., watpie żeby jeździło do 2035r. robiąc normalne przebiegi.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Opublikowano

Długie R6 plus wisko daje większe ryzyko pęknięcia niż przy np elektronicznym wiatraku.

Pilnuj termostatu by był sprawny na100%, by visko się załączało, odpowiedniego poziomu płynu i nie piłuj auta na zimnym. Głowica Ci nie pęknie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dokładnie, sprawny układ chłodniczy to podstawa. Nie bedzisz miałproblemu, o ile poprzedni właściciel czego nie spierniczył. Sama wytrzymałość silników M20 i M50 jest moim zdaniem podoban, przy odpowiedniej eksploatacji osiągną bez problemu przebiegi rzedu 500tyś km. Z tym ze m50 jest mniej kapryśnim silnikiem od m20, gdzie trzeba regulować zawory co jakiś czas, gdzie weżyki od podciśnień muszą być szczelne, Gdzie z samej strarości po prostu lubi sobie tak rzucić fochami. Ale jeśli nie zależy Ci na osiąfach to M20...klank niedopobrobienia i tylko M30 go przebija.

 

PZDR>

Opublikowano
na m51 nie mogę powiedzieć złego słowa tds był moim pierwszym autem które posłużyło do wyszalenia się. dostało ciężko w pi... i nie odmówiło posłuszeństwa nawet raz więc mogę śmiało powiedzieć, że m51 jest nie wytrzymalym motorem, że to jest mit :)
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przedewszystkim na trwałość silników BMW z lat 80-90 wpływa tylko i wyłącznie użytkownik. Każdy silnik BMW z tego okresy przejeździ 500tyś km, jeśli wymia sie oleje, płyny, pompę wody i termostat na czas, a nie dopiero jak coś pierdyknie.

A to ze w TD, czy TDS, padają wtryski czy turbo to raczje wina tego że znakomita większośćtych silników ma już 500tyś lub więcej przejechane, no i się musi coś popsuć. A jeśli ktośliczy ze tanio naprawi diesla w BMW to się przeliczy. Niech se kupi Golfa II 1,6D

 

PZDR>

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.