Skocz do zawartości

m20b20 pekajace glowice prawda czy mit


rpw_2005

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, na poczatek chcialbym powitac wszystkich bo jestem nowy na forum, ale do rzeczy, stalem sie posiadaczem E34 z silnikiem m20b20 89', nasluchalem sie opinii ze w silnikach m20 pekaly glowice, jaka jest w tym prawda? czy b20 sa na pekanie tak samo narazone jak b25?, moje b20 pracuje rowno, jest zdrowe, niema gazu, nie grzeje sie, czy mam sie obawiac pekniecia glowicy? :?: czy silnik m50 bylby lepszym rozwiazaniem do e34? (pomijam osiagi, chodzi mi tylko o trwalosc), z drugiej strony sa tez opinie ze to "pancerny" silnik z serii "takich juz nierobia", sam juz niewiem... jak to jest z tą trwaloscia, glowicami m20b20? :?: i jaki silnik jest najbardziej niezawodny w E34? :?:

Pozdrawiam :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowica na 6 cylindrów jest długa przez co łatwiej o pęknięcie, ale czy pod względem trwałości jest różnica pomiędzy M50, a M20 to nie wiem. Osobiście częjściej słyszałem o pękniętej głowicy w M20 niż M50 (M20 pamiętam kilka przykładów, a M50 w sumie nie kojaże). Nie można stwierdzić, który silnik jest najtrwalszy, bo różnie to bywa, a tym bardziej w przypadku samochodów, które ludzie lupią piłować. Ogólnie to seria M30 cieszy się opinią najtrwalszej, natomiast M51 najsłabszej, z tym, że spytaj właściciela takowej jednostki, a na 100% zaprzeczy, więc to nie jest takie proste.

 

czy silnik m50 bylby lepszym rozwiazaniem do e34?

M20 technologicznie jest daleko za M50, z drugiej strony daje to mnie rzeczy, które mogą paść

 

 

z drugiej strony sa tez opinie ze to "pancerny" silnik z serii "takich juz nierobia"

Kup sobie 520i F11 z 2012r., watpie żeby jeździło do 2035r. robiąc normalne przebiegi.

http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9u4h0flHW1qarea0o1_500.gif

Posiadam sporo części z e34 na sprzedaż. Kompletny silnik M20B20.

GG: 12785321

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długie R6 plus wisko daje większe ryzyko pęknięcia niż przy np elektronicznym wiatraku.

Pilnuj termostatu by był sprawny na100%, by visko się załączało, odpowiedniego poziomu płynu i nie piłuj auta na zimnym. Głowica Ci nie pęknie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dokładnie, sprawny układ chłodniczy to podstawa. Nie bedzisz miałproblemu, o ile poprzedni właściciel czego nie spierniczył. Sama wytrzymałość silników M20 i M50 jest moim zdaniem podoban, przy odpowiedniej eksploatacji osiągną bez problemu przebiegi rzedu 500tyś km. Z tym ze m50 jest mniej kapryśnim silnikiem od m20, gdzie trzeba regulować zawory co jakiś czas, gdzie weżyki od podciśnień muszą być szczelne, Gdzie z samej strarości po prostu lubi sobie tak rzucić fochami. Ale jeśli nie zależy Ci na osiąfach to M20...klank niedopobrobienia i tylko M30 go przebija.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na m51 nie mogę powiedzieć złego słowa tds był moim pierwszym autem które posłużyło do wyszalenia się. dostało ciężko w pi... i nie odmówiło posłuszeństwa nawet raz więc mogę śmiało powiedzieć, że m51 jest nie wytrzymalym motorem, że to jest mit :)
Gdyby Bóg kochał przedni napęd to chodzilibyśmy na rękach ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przedewszystkim na trwałość silników BMW z lat 80-90 wpływa tylko i wyłącznie użytkownik. Każdy silnik BMW z tego okresy przejeździ 500tyś km, jeśli wymia sie oleje, płyny, pompę wody i termostat na czas, a nie dopiero jak coś pierdyknie.

A to ze w TD, czy TDS, padają wtryski czy turbo to raczje wina tego że znakomita większośćtych silników ma już 500tyś lub więcej przejechane, no i się musi coś popsuć. A jeśli ktośliczy ze tanio naprawi diesla w BMW to się przeliczy. Niech se kupi Golfa II 1,6D

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.