Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam szanowne grono forumowiczy. Jestem tu piszacym poraz pierwszy z racji, iż mam wielkie utrapienie w postaci wolnych wejść na obroty w moim TDS 1.8 z 1995 roku. Model silnika to M41.

By nie zabierac czasu na rozpisywanie sie powiem tak :

 

Sprawdzone :

- 2 x podłaczenie pod komputer, brak wykazania jakichkolwiek bledow.

- sprawdzenie pompy pod komputerem( wedlug mechanikow podrzednych dziala elegancko)

- kompletny przeglad silnika zrobiony przez tescia ok 30 lat byl mechanikiem ( stan idealny, uzywany od 160 k km )

- kompletny przeglad rozrzadu , sprawdzenie z wyprzedzeniem walka rozrzadu( idealny)

- sprawdzenie wszelakich przewodow i kabli

- sprawdzenie turbo ( dziala idealnie)

- wylaczenie z obiegu paliwowego filtra ( bez zmian)

- odinstalowanie rury wydechowej wraz z katalizatorem ( bez zmian)

- ustawienie kąta wtrysku

- jak powiedzial tesc ze strony mechanicznej nie widzi żadnej usterki. nie potrafil sam zdiagnozowac pompy i elektryko elektroniki

- po odpaleniu obroty sa rowne nie skacza silnik chodzi czysto

- odpala od strzala po regulacji

 

Pytanie 1

przypuszczam iż jezeli jest cos takiego jak tryb awaryjny( dojazdowy ) to moglo sie wlaczyc i jak to usunac?

pytanie 2

z innej beczki pod kolektorem jest wtyczka a z 2 stroyn do kolektora wchodzi swieca mam to odlaczone. gdzie to podlaczyc ? czym etc.

 

z tego co sie orientuje silnik nie ma przeplywomierza, bo i to mi sugerowano ale po przegladzie nie znalazlem go.

 

opisze jeszcze objawy

silnik bez roznicy czy na zimno czy cieplo nie wchodzi na obroty. mam problem z wyprzedzaniem cholerny. Pali paliwa ok 6-7 litrow na 100 na drodze. w miescie pije wiecej naturalnie. wciskam pedal gazu i nie ma reakcji dopiero po chwili zaczyna sie wspinac na obroty z wielkim trudem. kiedy zalacza sie turbina widac znaczna poprawe. mam go od 3 lat i usterka jest od poczatku tylko nie mialem ani czasu ani funduszy by sie za to zabrac zmienilo sie gdy chcialem tira wyprzedzic i nie moglem praktycznie bez konkretnej redukcji. nie wiem co moge jeszcze opisac. gdybym mogl zasugerowac raczej chodzi o elektryke. czekam na wasze sugestie bo moze jest jeszcze cos czego nie zrobilem . zapoznalem sie chyba ze wszystkimi mozliwymi wypowiedziami na ten temat a jest tego troche w necie.

 

 

edycja:

http://bmwklubkielce.pl/viewtopic.php?t=1839 to teraz zrobilem niby jest nieznaczny przyrost mocy ale mysle ze to zludzenie dlatego ze silnik jest dobrze nagrzany

Opublikowano

Pod kolektorem dolotowym masz mapsensor inaczej czujnik zasysanego powietrza jeżeli tak jak piszesz jest odłączony to masz odpowiedź na swoje pytanie na schemacie element nr 10 powinieneś tą wtyczkę pod kolektor wpiąć i sprawdź ( Możliwe ,żę ktoś odłączył go sprcjalnie bo jest zepsuty koszt zamiennika 66zł)

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/c/9.png

Opublikowano
jak nazywa sie fachowo przewod idacy spod kolektora do map sensora. wpisujac taka formulke nic nie moge znalezc. nie znalazlem tez w okolicy na zadnym szrocie takze szukam by kupic ale nazwy nie znam. sprawdze ta sprawe bo jednak oczywistym jest ze musi on byc a u mnie go nie ma co moze byc powodem takiego dzialania silnika
Opublikowano
Jak jest odpięty to musi gdzieś być schowany bo jak dobrze pamiętam to idzie on od wiązki silnika ( ale sprawdzę w swoim i dam ci znać).
Opublikowano

turbina jest sprawdzona gra w 100 % z reszta pisalem o tym na gorze ( test przewodu powietrza doladowanego, sprawdzenie interkulera przeciw wyciekom) . sobota dzien wolny sie trafil ide rozkrecac i bawic sie dalej...

 

i jeszcze jedno pytanie moze jestem slepy ale gdzie jest map sensor w e36 1,8 tds bo odrecam kolektor i nie bardzo go widze mial byc gdzies pod spodem a tu nic nie widze ...

kajjman owszem jest ten czujnik nr 10 z wykresu w srodku ale nie mam go podlaczonego jak pisalem, a rozumiem ze ma sie to laczyc z mapsensorem

 

w srode umowilem sie z szeroko znanym mechanikiem z mikolajek pomorskich, bo juz dosc

Opublikowano
Ten czujnik (inaczej map sensor ) powinien siedzieć w kolektorze dolotowym od dołu a do niego idzie dwupinowa wtyczka z wiązki silnika.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.