Witam szanowne grono forumowiczy. Jestem tu piszacym poraz pierwszy z racji, iż mam wielkie utrapienie w postaci wolnych wejść na obroty w moim TDS 1.8 z 1995 roku. Model silnika to M41. By nie zabierac czasu na rozpisywanie sie powiem tak : Sprawdzone : - 2 x podłaczenie pod komputer, brak wykazania jakichkolwiek bledow. - sprawdzenie pompy pod komputerem( wedlug mechanikow podrzednych dziala elegancko) - kompletny przeglad silnika zrobiony przez tescia ok 30 lat byl mechanikiem ( stan idealny, uzywany od 160 k km ) - kompletny przeglad rozrzadu , sprawdzenie z wyprzedzeniem walka rozrzadu( idealny) - sprawdzenie wszelakich przewodow i kabli - sprawdzenie turbo ( dziala idealnie) - wylaczenie z obiegu paliwowego filtra ( bez zmian) - odinstalowanie rury wydechowej wraz z katalizatorem ( bez zmian) - ustawienie kąta wtrysku - jak powiedzial tesc ze strony mechanicznej nie widzi żadnej usterki. nie potrafil sam zdiagnozowac pompy i elektryko elektroniki - po odpaleniu obroty sa rowne nie skacza silnik chodzi czysto - odpala od strzala po regulacji Pytanie 1 przypuszczam iż jezeli jest cos takiego jak tryb awaryjny( dojazdowy ) to moglo sie wlaczyc i jak to usunac? pytanie 2 z innej beczki pod kolektorem jest wtyczka a z 2 stroyn do kolektora wchodzi swieca mam to odlaczone. gdzie to podlaczyc ? czym etc. z tego co sie orientuje silnik nie ma przeplywomierza, bo i to mi sugerowano ale po przegladzie nie znalazlem go. opisze jeszcze objawy silnik bez roznicy czy na zimno czy cieplo nie wchodzi na obroty. mam problem z wyprzedzaniem cholerny. Pali paliwa ok 6-7 litrow na 100 na drodze. w miescie pije wiecej naturalnie. wciskam pedal gazu i nie ma reakcji dopiero po chwili zaczyna sie wspinac na obroty z wielkim trudem. kiedy zalacza sie turbina widac znaczna poprawe. mam go od 3 lat i usterka jest od poczatku tylko nie mialem ani czasu ani funduszy by sie za to zabrac zmienilo sie gdy chcialem tira wyprzedzic i nie moglem praktycznie bez konkretnej redukcji. nie wiem co moge jeszcze opisac. gdybym mogl zasugerowac raczej chodzi o elektryke. czekam na wasze sugestie bo moze jest jeszcze cos czego nie zrobilem . zapoznalem sie chyba ze wszystkimi mozliwymi wypowiedziami na ten temat a jest tego troche w necie. edycja: http://bmwklubkielce.pl/viewtopic.php?t=1839 to teraz zrobilem niby jest nieznaczny przyrost mocy ale mysle ze to zludzenie dlatego ze silnik jest dobrze nagrzany