Skocz do zawartości

[e39] 523i bład inpa 83


gabe

Rekomendowane odpowiedzi

witam samochod ma problemy z rozruchem czy to na zimnym czy na ciepłym silniku...ostatnio zaczęło brakować mu mocy

po podłączeniu pod inpe pokazało bład 83 kurbelwallen - gebersignal

pojechałem z tym do mechanika żeby wymienił czujnik wału

po wymianie kazal się przejechać od początku był problem tak jak by wcale nic nie robili przy samochodzie...

po powrocie z przejażdżki powiedziałem ze jest to samo a on że pod kolektorem dolotowym jest jakaś listwa i że często tam przewody się topia czy coś w tym stylu i trzeba polutować...

spotkał sie ktoś z czymś takim ? i że nie można jeździć żeby nie spalić czujnika...proszę o szybką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jaki czujnik ci wstawił?

jeśli zamiennik to musisz zmienić ponownie.

Tylko oryginał siemensa.

 

Widzę , że kolega z mojego miasta.

 

U kogo robiłeś ten czujnik?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kazałem mu zamówić simensa (czytałem że reszta nie działa więc nawet nie ryzykowałem z zamiennikami...)

trochę mi się wkradł błąd w profilu bo w Ostrowi Mieszkam teraz i czujnik robiłem na ulicy stacyjnej przy wyjeździe z ostrowi na trasie do Ostrołęki

miał być serwis specjalizujący się w bmw jak narazie to samochod czekał na czujnik dzień drugi dzień wymieniali czujnik...gdzie robota miala trwać max 2h

teraz musiałem im zostawić samochód aż do poniedziałku bo nie dało się nim jechać...

mam nadzieje że to koniec niespodzianek z ich strony...

czy diagnoza mechaników jest słuszna ? bo na desce rozdzielczej nie wywala mi żadnych błędów...

powiedzieli że to coś miedzy czujnikiem a sterownikiem i prawdopodobne przepalone kable...

i żę im w kompie znowu błąd wyskoczył wału korbowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm czujnik jak padł czujnik wału to na zimnym normalnie zapalał, natomiast na ciepłym był problem i gasł nieraz przy dojeżdżaniu do świateł. Więc nie wiem czy dobra diagnozę postawili http://emotikona.pl/emotikony/pic/0doubledown.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie niestety trzeba było troszkę pokręcić żeby odpalił a dodając gazu podczas jazdy czkawka i brak mocy...

gościu wprowadził silnik w tryb awaryjny odzyskał częściowo moc ale nadal słabo chodził...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
w sumie dwa razy miałem to samo i zawsze był walnięty czujnik położenia wału za drugim razem dodatkowo przez czujnik padł rozrusznik przez to ze trzeba bylo troszke się nakręcić zeby samochod odpalił.jezeli masz ten błąd (83) to na 90% bedzie czujnik położenia wału tylko i wyłacznie oryginal zamiennik kasuje bład ale beda problemy z moca ew rozne inne dziwne zachowania
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.