Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Od ponad roku wożę tą uszczelkę w bagażniku więc wreszcie postanowiłem ja wymienić. Czy ktoś z Was miał już do czynienia z taką robotą? Jaki jest stopień trudności tego przedsięwzięcia? Będę wdzięczny za wszelkie informacje na ten temat. :hand:
Opublikowano
to raczej prosta operacja ..... sciagasz flansze , wciagasz stary uszczelniacz , wbijasz nowy , zakladasz flansze ....

 

Myślę, że koledze chodziło o uszczelkę dekla dyfra. Stopień trudności niski, pamiętaj, że w dyfrze jest olej (bardzo prawdopodobne, że jest) więc trzeba go spuścić. Dobrze by było skorzystać z kanału.

A i jeszcze jedno. Sruby dekla są przykręcone prawdopodobnie sześciokątami do których trzeba użyć klucza nr 16 (tak mi sie wydaje), a to dość rzadki klucz.

Opublikowano

A co z wymianą symeringu w dyfrze przy wale? Czy trzeba go wymieniać razem z łożyskiem? czy nie ma takiej potrzeby?

Mam wycieki w tym miejscu i chce to usunąć, tylko nie robiłem tego wcześniej i byłbym wdzięczny za wskazówki. ':lol:'

Opublikowano
Chodzi mi o uszczelkę na łączenie dyfra, tą na jego środku bo to ona jest winna i przepuszcza olej. Co to jest flansza bo ja jestem troche zielony w tych sprawach :duh:
Opublikowano
A co z wymianą symeringu w dyfrze przy wale? Czy trzeba go wymieniać razem z łożyskiem? czy nie ma takiej potrzeby?

. ':lol:'

Łożyska nie trzeba o ile jest w dobrym stanie.

Musisz wymienić tulejkę rozprężną!!!! Znajduje się miedzy łożyskami.

Opublikowano

[i]Łożyska nie trzeba o ile jest w dobrym stanie.

Musisz wymienić tulejkę rozprężną!!!! Znajduje się miedzy łożyskami.

[/i]

 

 

Ta tulejka jest może w zestawie z symeringiem czy trzeba o nią pytać osobno?

Jak sprawdzić przed odkręceniem wału, czy łożysko "jeszcze może być"?

A przy skrzyni procedura z wymianą sumeringu jest taka sama? Tam chyba nie ma łożyska jak w dyfrze? Pytam bo jeszcze nie rozbierałem..

Opublikowano

Tulejka wystepuje osobno.

W skrzyni wystarczy odkrecić tylko flanszkę i wymienić uszczelniacz.

Ta tuleja rozprężna ustala luz na łożyskach wałka atakującego.Dokręcając nakrętke na wałku reguluje się tęż luz.Jeżeli nie robiłeś nigdy czegoś takiego to możesz mieć problemy.

Operacja podobna do wymiany łożyska w kole w Maluchu z tyłu tylko że trochę inne narzędzia są potrzebne.

  • 1 rok później...
Opublikowano
A może wiecie ile kosztuje taki simering i gdzie go dostać,bo ja właśnie muszę u siebie wymienić a w jednym sklepie mi powiedzieli że mają tylko oryginalny za 60 zł...
Freude am fahren...
Opublikowano
Wiem,że to nie tragedia,ale jak na tak stary samochód szkoda mi ładować kasę w oryginalne części...Tym bardziej,że ta uszczelka różni się pewnie od innych tylko logo BMW...a jakaś firma dostarcza tę część i ona bez logo jest sporo tańsza...
Freude am fahren...
Opublikowano

spisz dokladne wymiary tego uszczelniacza z etk i podjedz do duzego sklepu z uszczelniaczami ( czesto sa to sklepy z lozyskami , paskami klinowymi itp ) i kup porzadny uszczelniacz ( z podwojnym kolnierzem , kierunkowy - wazne zeby kierynek byl odpowiedni !) ...

 

ja powiem tak - kiedys wymianialem uszczelniacz w skrzyni - kolega zaoszedzil i kupil jakis nieoryginalny - i po 10 tys robilismy to od nowa tylko ze na oryginalnym simeringu ...

  • 3 lata później...
Opublikowano
witam z tego co czytam ale dokladnie nie rozumiem troche cieknie mi ten dyfer z lewej strony i czy wystarczy tylko uszczelke wymienic i czy trzeba go zdejmowac

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.