Skocz do zawartości

E39 525dT nierówna praca silnika, brak mocy, injector


coobin

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni Koledzy,

 

Wczoraj jądąc do domu nagle poczułem szarpanie w silniku ,coś podobnego do wypadania zapłonów.

 

Początkowo było to dysyć łagodne, jednak po kilku kilometrach problem się nasilił i ciężko było przyspieszać. Samochód stracił moc.

 

Chciałem tylko dojechać do domu i to się udało.

 

Na początku myśłalem, że to może pompka progowa, bo akurat miałem 15 litrów w baku. Dotankowałem do pełna, ale problem pozostał.

 

Do tego zaczął chodzic nierówno na biegu jałowym, bujało silnikiem, aż samochód się kołysał.

 

W domu podpiąłem pod komputer i wyskoczył następujący błąd.

 

515 INJECTOR CYLINDER 6.

 

https://picasaweb.google.com/105370309919621489126/11Sie2012#5789797485894653762

 

Nigdzie tego błędu nie mogę znaleźć w internecie, ale nie trudno domyślić się, że problem jest z wtryskiwaczem.

 

Co dziwne, raz chodzi płynnie na wolnych obrotach a raz skacze. Korekcja wtrysków w normie, nie przekracza wartości 1.

 

 

Tak w skórcie wygłada to tak:

 

1. Samochód dławi się, czka, jednak delikatnie można go rozpędzić i jechać. Zapala normalnie na zimnym i gorącym.

 

2. Na biegu jałowym trzęsie, czasami jednak to ustaje, korekcja w normie w INPIE.

 

3. Samochód nie dymi.

 

 

PYTANIE:

 

Czy ktoś się spotkał z takim problem ?

 

Nie chciałbym od razu obwiniać wtryskiwacza, bo może ktoś juz sie spotkał z takim problemem i powoduje to np przepływka, albo czujnik cisnienia na listwie?

 

Co mógłbym sprawdzić zanim dam do regeneracji wtryskiwacz?

 

Proszę o pomoc, bo nie bardzo wiem co dalej z tym zrobić a samochód potrzebny.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mi to wygląda na uszkodzoną cewkę wtryskiwacza lub nie łączącą wiązkę/kostkę. (aczkolwiek cewki rzadko padają)

Zdejmij sobie osłonę na silniku i poruszaj tam przewodami, odepnij kostkę i zobacz jak w środku wygląda, czy nie jest przypalona.

Ktoś już miał podobny problem w e46 i po wymianie połowy osprzętu doszli do tego że winna była kostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Shadow.

 

Sprawdzę jutro, ale w sumie skoro te kostki są na zatrzaski, to ciężko, żeby się sama tak wypięła.

 

Masz może link do tego E46 ? Nie mogę go znaleźć.

 

I jeszcze pytanie: Cylinder nr 6 to będzie ten przy przegrodzie silnika?

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Dimo.

 

Dzisiaj byłem zajrzeć co tam się dzieje. Zanim spojrzałem w kable, odpaliłem i jeszcze raz podłączyłem pod kompa.

 

i tak:

 

1. Cały czas silnik się trzesie, i gdy się trzęsie, wtedy korekcje są rozjechane po wszystkich cylndrach. Od 1 po 5.

 

Pojawił się nowy błąd:

 

ROUGH IDLE SPEED CONTROLLER.

 

2. Zgasiłem silnik, odkręciłem osłonę silnika, i popatrzyłem w kable i kostki przy wtryskach. Nie zauważyłem tam nic niepokojącego, zatrzaski trzymają mocno, ze przy crash tescie by sie nie wypieły. Mimo wszystko odpiąłem kostkę od 6. wtryskiwacza i się jej przyjrzałem. Nic tam nie zaobserwowałem. Spryskałem WD40 i podpiąlem.

 

Odpaliłem , wszystko gra , samochód chodzi płynnie, wyjechałem z garażu - przsyspiesza normalnie. Juz się cieszyłem, ale po 2 minutach, znow zaczął chodził nierówno i wszystko jest tak jak na początku.

 

I teraz sobie myslę, że gdbyby to był uszkodzony wtryskiwacz takie cos nie mogło byc miec miejsca.

 

Dlaczego raz jest dobrze a raz zle? jakby cos nie łaczyło.

 

I co to jest PI-AMOUNT of the PI-IDEAL SPEED CONTROL mm3? - pokazuje mocno ujemne wartości.

 

Macie jakieś pomysły?

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Ku mojej uciesze problem został rozwiązany. Jednak komputer nie kłamał. Wskazywał na 6. wtryskiwacz i tam był problem.

 

Okazało się, że przewody w kostce się poluzowały i raz był kontakt a raz nie. Wyjąłem je i raz jeszcze mocno wsunąłem.

 

Problem momentalnie zniknął, a silnik chodzi znów jak brzytwa.

 

Pozdr.

 

Coobin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.