Skocz do zawartości

E39 525dT nierówna praca silnika, brak mocy, injector


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Koledzy,

 

Wczoraj jądąc do domu nagle poczułem szarpanie w silniku ,coś podobnego do wypadania zapłonów.

 

Początkowo było to dysyć łagodne, jednak po kilku kilometrach problem się nasilił i ciężko było przyspieszać. Samochód stracił moc.

 

Chciałem tylko dojechać do domu i to się udało.

 

Na początku myśłalem, że to może pompka progowa, bo akurat miałem 15 litrów w baku. Dotankowałem do pełna, ale problem pozostał.

 

Do tego zaczął chodzic nierówno na biegu jałowym, bujało silnikiem, aż samochód się kołysał.

 

W domu podpiąłem pod komputer i wyskoczył następujący błąd.

 

515 INJECTOR CYLINDER 6.

 

https://picasaweb.google.com/105370309919621489126/11Sie2012#5789797485894653762

 

Nigdzie tego błędu nie mogę znaleźć w internecie, ale nie trudno domyślić się, że problem jest z wtryskiwaczem.

 

Co dziwne, raz chodzi płynnie na wolnych obrotach a raz skacze. Korekcja wtrysków w normie, nie przekracza wartości 1.

 

 

Tak w skórcie wygłada to tak:

 

1. Samochód dławi się, czka, jednak delikatnie można go rozpędzić i jechać. Zapala normalnie na zimnym i gorącym.

 

2. Na biegu jałowym trzęsie, czasami jednak to ustaje, korekcja w normie w INPIE.

 

3. Samochód nie dymi.

 

 

PYTANIE:

 

Czy ktoś się spotkał z takim problem ?

 

Nie chciałbym od razu obwiniać wtryskiwacza, bo może ktoś juz sie spotkał z takim problemem i powoduje to np przepływka, albo czujnik cisnienia na listwie?

 

Co mógłbym sprawdzić zanim dam do regeneracji wtryskiwacz?

 

Proszę o pomoc, bo nie bardzo wiem co dalej z tym zrobić a samochód potrzebny.

 

Z góry dzięki za wszelką pomoc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi to wygląda na uszkodzoną cewkę wtryskiwacza lub nie łączącą wiązkę/kostkę. (aczkolwiek cewki rzadko padają)

Zdejmij sobie osłonę na silniku i poruszaj tam przewodami, odepnij kostkę i zobacz jak w środku wygląda, czy nie jest przypalona.

Ktoś już miał podobny problem w e46 i po wymianie połowy osprzętu doszli do tego że winna była kostka.

Opublikowano

Dzięki Shadow.

 

Sprawdzę jutro, ale w sumie skoro te kostki są na zatrzaski, to ciężko, żeby się sama tak wypięła.

 

Masz może link do tego E46 ? Nie mogę go znaleźć.

 

I jeszcze pytanie: Cylinder nr 6 to będzie ten przy przegrodzie silnika?

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano
I jeszcze pytanie: Cylinder nr 6 to będzie ten przy przegrodzie silnika?

Tak-liczy sie od przodu silnika.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano

Dzieki Dimo.

 

Dzisiaj byłem zajrzeć co tam się dzieje. Zanim spojrzałem w kable, odpaliłem i jeszcze raz podłączyłem pod kompa.

 

i tak:

 

1. Cały czas silnik się trzesie, i gdy się trzęsie, wtedy korekcje są rozjechane po wszystkich cylndrach. Od 1 po 5.

 

Pojawił się nowy błąd:

 

ROUGH IDLE SPEED CONTROLLER.

 

2. Zgasiłem silnik, odkręciłem osłonę silnika, i popatrzyłem w kable i kostki przy wtryskach. Nie zauważyłem tam nic niepokojącego, zatrzaski trzymają mocno, ze przy crash tescie by sie nie wypieły. Mimo wszystko odpiąłem kostkę od 6. wtryskiwacza i się jej przyjrzałem. Nic tam nie zaobserwowałem. Spryskałem WD40 i podpiąlem.

 

Odpaliłem , wszystko gra , samochód chodzi płynnie, wyjechałem z garażu - przsyspiesza normalnie. Juz się cieszyłem, ale po 2 minutach, znow zaczął chodził nierówno i wszystko jest tak jak na początku.

 

I teraz sobie myslę, że gdbyby to był uszkodzony wtryskiwacz takie cos nie mogło byc miec miejsca.

 

Dlaczego raz jest dobrze a raz zle? jakby cos nie łaczyło.

 

I co to jest PI-AMOUNT of the PI-IDEAL SPEED CONTROL mm3? - pokazuje mocno ujemne wartości.

 

Macie jakieś pomysły?

 

Pozdr.

 

Coobin

Opublikowano

Witam Wszystkich,

 

Ku mojej uciesze problem został rozwiązany. Jednak komputer nie kłamał. Wskazywał na 6. wtryskiwacz i tam był problem.

 

Okazało się, że przewody w kostce się poluzowały i raz był kontakt a raz nie. Wyjąłem je i raz jeszcze mocno wsunąłem.

 

Problem momentalnie zniknął, a silnik chodzi znów jak brzytwa.

 

Pozdr.

 

Coobin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.